Stranica 20 od 22

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 20 Jan 2019, 15:58
od ivanjz
Dve lokomotive sa brojevima 30 i 31 negde na krajiškoj pruzi.

http://www.google.com

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 22 Jan 2019, 10:49
od PECELJ
Mislim da je u pitanju železnička stanica Drvar.

Na pvoj slici na str.16 ove teme, vidi se jasno vodotoranj pored lokootive UNRRA.

Na fotografiji g.ivanjz nazire se isti takav vodotoranj iza ove dve lokomotive.

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 22 Feb 2019, 12:14
od PECELJ
Ćeleznička stanica sanica Donja 1966.godine.

Lokomotiva UNRRA 6 na čelu putničkog voza. U pozadini se nazire lokomotiva Škoda.

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 05 Mar 2019, 16:54
od ivanjz
Škoda 1934 negde na krajiškoj pruzi.

http://www.google.com

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 24 Mar 2019, 09:58
od ivanjz
Teretni voz u Prijedoru sa lokomotivom 73-0211 na čelu.

http://www.google.com

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 04 Apr 2019, 12:11
od PECELJ
Malo bolja fotografija nego na strani 18.

Lokomotiva ŠKODA 1933 na čelu teretnog voza u žel.stanici Srnetica 1966.godine :
Izvor : ebay

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 03 Maj 2019, 06:50
od Igor Legaz
Ja sam već bio pisao nešto o jednom željezničkom ("760") mostu na Uni. Zbog nedostatka zasebne teme, fotografiju mosta sam postavio u ovu temu, jer je ova pruga (Prijedor) bila geografski najbliža.
Igor Legaz piše:Bosanski Novi

Snimljen je dio željezničkog mosta na Uni i dio šumske pruge s hrvatske strane Une (desno na fotografiji).

Ušće Sane je izvan ("preko" lijevog ruba) fotografije.


O toj fotografiji je zapisano:

"Panorama iz 1930. godine.

Ova panorama je snimljena sa Kulskog brda, a odlično prikazuje Taninski most, kojim se prevozilo drvo iz dvorskog kraja na željezničku stanicu u Bosanskom Novom. Izdavač "Lela, Zagreb".

Razglednica je iz zbirke obitelji Islamović, a kupljena je u Zagrebu na Britanskom trgu, na sajmu antikviteta 2005. godine."


Iz posta, koji se nalazi na 2. stranici teme o pruzi Bosanski Brod - Sarajevo, saznaje se dá je taj "uskotračni" most bio drven:

cira-1 piše:
Lokomotiva "RAMA" proizvedena je 1873. godine u fabrici "Krauss" (München). Pretpostavlja se da je lokomotiva "RAMA" dovukla prvi svečani voz u Sarajevo.

Sa završetkom novih pruga, Vojna železnica je transformisana u Bosansko – Hercegovačke državne železnice (BHStB), od aneksije izvršene 1908. godine sa nazivom Bosansko – Hercegovačke zemaljske železnice (BHLB), i na njima je saobraćala "RAMA", kao i posle Prvog svetskog rata na Državnim železnicama Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca (SHS). Pošto je njena dalja istorija bila vezana za industrijske železnice, nikad nije nosila oznaku JDŽ / JŽ.

Pruga sa starim drvenim mostom na Uni, koja je povezivala rudnik Bešlinec i šumske revire Šamarice sa jedne, i Bosanski Novi sa druge strane, bila je poslednja na kojoj je bila u aktivnoj službi.

S obzirom na dobro stanje i solidno održavanje u skromnoj ložionici u Dvoru na Uni, ona bi i u 1938. godini vukla male teretne vagone dolinom Žirovnice.

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 18 Maj 2019, 19:10
od Igor Legaz
Tematska pruga na sovjetskoj karti (M = 1 : 500000).

Pregled najvećih dopuštenih brzina od Prijedora do Ličke Kaldrme se odnosi na sredinu 1967.

Pruga Srnetica - Jajce je već bila ukinuta.

Važno je uočiti da su sovjeti ucrtali kolosijek "760" od Ličke Kaldrme do Knina i kolosijek "1435" od Ličke Kaldrme do Knina.

Ovaj potonji kolosijek pripada Unskoj pruzi, koja je bila, jest i bit će jedina normalnotračna pruga na teritoriju nekadašnje Jugoslavije, koja je izazivala opće divljenje.

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 30 Maj 2019, 20:29
od Igor Legaz
I have recently started to work on a book on Otto Steinbeis.

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 02 Jun 2019, 13:42
od ivanjz
Pogled na železničku stanicu Drvar.