Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Poslato: 06 Maj 2019, 16:16
Ovo su podaci iz sredine 1967. o usponima i mjerodavnim otporima, na pruzi Nova Bila - Trenica
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
Za sada, samo izdvajam, da su Geiger i Lebret, kao najbolju varijantu, osmislili da normalnotračna pruga, nakon Banje Luke, Jajca i Donjeg Vakufa, ide kroz tunel Komar (duljine od oko 600 metara), ali ne na lokaciji probijenog (uskotračnog).
Iz te rečenice se saznaje da je Austrougaraka (do 1882.) imala u planu da se Banja Luka, poveže željeznicom s Travnikom, preko Jajca.
Pretpostavljam, da je ta pruga, bila zamišljena kao normalnotračna, odnosno kao nastavak postojeće normalnotračne pruge Dobrljin - Banja Luka, koju je Sultanat dovršio 1872. godine.
Iz te rečenice, također, vidljivo je definitivno odustajanje od gradnje pruge preko "Usko pass", ali je ostalo je otvoreno pitanje, kako su zamislili svladat Komar na "normalnotračni način"?
Ponavljam da je austrijski oficir Jan Rośkiewicz (Poljak iz ukrajinskog dijela Galicije) Bosnu i Hercegovinu obišao 1863. i 1864., svoja zapažanja zapisao je u "Studien über Bosnien und die Herzegovina", objavljenom 1868. godine. Taj njegov kapitalni rad sadrži i kartu BiH, kojom su se Geiger i Lebret, vjerojatno, služili, kad su 1869. započeli rad na terenu.Igor Legaz piše:Napokon sam nabavio dugo tražene spise. Radi se o najvažnijem prometom projektu, zamišljenom na Balkanu, u povijesti.
Kad su Geiger i Lebret 1869. započeli izradu idejnog "projekta svih projekata", nije postojala pouzdana kartografska osnova. Pogotovo je veliki problem predstavljao nedostatak visinskih podataka, tako da su tada po prvi put, na teritoriju BiH, geodetskim metodama određivane visine. Zato je projekt (koji mi je pri ruci) zbilja nevjerojatan.
Iz te rečenice se saznaje da je Austrougarska (do 1882.) imala u planu da se Banja Luka, poveže željeznicom s Travnikom, preko Jajca.
Pretpostavljam, da je ta pruga, bila zamišljena kao normalnotračna, odnosno kao nastavak postojeće normalnotračne pruge Dobrljin - Banja Luka, koju je Sultanat dovršio 1872. godine.
Iz te rečenice, također, vidljivo je definitivno odustajanje od gradnje pruge preko "Usko pass", ali je ostalo je otvoreno pitanje, kako su zamislili svladat Komar na "normalnotračni način"?
Igor Legaz piše:Zacrtana stanica "Tunič", zapravo je: Turići, južno od Turbe.
Igor Legaz piše:Stanica "Vites" je: Vitez, zapis "Lasiva" je pozicija gdje je zamišljeno napravit most na Lašvi, a stanica "Busovac", je Busovača.
Kroz Busovaču protječe rijeka Kozica, u koju utiče rijeka Klokoti. Pokraj korita tih rijeka Geiger i Lebret su zamislili trasu normalnotračne pruge Dvor na Uni - Sarajevo - Kosovska Mitrovica.
Na vododijelnici (nadmorska visina 555 m), između rijeke Klokoti i rijeke Mlava, Geiger i Lebret su zamislili da bude "Wasserstation".
Ta stanica je zamišljena pokraj Šehitluka (na detalju karte: "Šeitluci").
Nakon stanice "Wasserstation", pruga je zamišljena da "ide" niz rijeku Mlavu, pa uz Fojničku rijeku i uz Lepenicu, do Kiseljaka.
Oznaka "Lepanica" na Längenprofil je, naravno, rijeka Lepenica, koju treba premostiti ("malo") uzvodno od Kiseljaka.
Na povijesnom Längenprofil, Geiger i Lebret su za rijeku Klokotnicu (na starim kartama: Klokoti) napisali nešto sasvim drukčije.Igor Legaz piše: Kroz Busovaču protječe rijeka Kozica, u koju utiče rijeka Klokoti. Pokraj korita tih rijeka Geiger i Lebret su zamislili trasu normalnotračne pruge Dvor na Uni - Sarajevo - Kosovska Mitrovica.
Na vododijelnici (nadmorska visina 555 m), između rijeke Klokoti i rijeke Mlava, Geiger i Lebret su zamislili da bude "Wasserstation". Ta stanica je zamišljena pokraj Šehitluka (na detalju karte: "Šeitluci").