Stranica 47 od 49

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 05 Jul 2019, 11:56
od PECELJ
Hvala g.mali.paja !!! Znao sam ko će to lepo objasniti :) Znači kompozicija se penje ka Uskoplju.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 05 Jul 2019, 22:03
od mali.paja
PECELJ piše:Hvala g.mali.paja !!! Znao sam ko će to lepo objasniti :) Znači kompozicija se penje ka Uskoplju.

Na dijelu gdje će vlak kasnije proći je i najviši uspon od 28 promila.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2019, 11:36
od PECELJ
Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2019, 12:58
od mali.paja
PECELJ piše:Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.

Vlak ide prema Uskoplju. Ubrzo će preći u Hercegovinu. Ispod je magistralni put za Trebinje. U udolini je naselje Župa Dubrovačka. Stajalište Brgat je već prođeno. Cesta koja se vidi prošla je pored crkve svete Ane o čemu sam pisao u postu prije. Tom cestom ide se dalje prema Cavtatu koji se vidi u daljini. Istom cestom se dolazi i u stari grad Dubrovnik sa istočne strane ili se zaobilazi cestom iznad grada. Bijeli nasip sa lijeve strane slike je od hidrocentrale Plat (prije nekoliko mjeseci došlo je do požara u unutrašnjosti iste i 3 čovjeka su poginula). Što da još napišem? Parna vuča je pomalo na izdisaju. Dubrovnik i Zelenika su imali najstarije i najprve lokomotive serije 83 napravljene. One su bile na zasićenu paru i oko pedesetak "ks" su bile slabije od lokomotiva na pregrojanu paru. Zelenička pruga je zatvorena prije 2 godine. I ložionica Dubrovnik je ostala bez tih najstarijih lokomotiva. Lokomotiva 83-118 je na pregrijanu paru nije prije bila u Dubrovniku. Skoro sve te lokomotive na zasićenu paru (83-124 do 83-152) su potpadale pod Direkciju Mostar. Direkcija Mostar imala je ložionice uključivo Konjic pa dalje: Jablanica, Mostar, Čapljina, Zelenika, Dubrovnik, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Na čelu vlaka nije službeni vagon nego teretni. Pretpostavljam da je bilo možda nešto expressa a nije bilo službenog vagona pa je uzet zato teretni?

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2019, 13:00
od mali.paja
PECELJ piše:Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.

Vlak ide prema Uskoplju. Ubrzo će preći u Hercegovinu. Ispod je magistralni put za Trebinje. U udolini je naselje Župa Dubrovačka. Stajalište Brgat je već prođeno. Cesta koja se vidi u daljini prošla je pored crkve svete Ane o čemu sam pisao u postu prije. Tom cestom ide se dalje prema Cavtatu koji se vidi u daljini. Istom cestom se dolazi i u stari grad Dubrovnik sa istočne strane ili se zaobilazi cestom iznad grada. Bijeli nasip sa lijeve strane slike je od hidrocentrale Plat (prije nekoliko mjeseci došlo je do požara u unutrašnjosti iste i 3 čovjeka su poginula). Što da još napišem? Parna vuča je pomalo na izdisaju. Dubrovnik i Zelenika su imali najstarije i najprve lokomotive serije 83 napravljene. One su bile na zasićenu paru i oko pedesetak "ks" su bile slabije od lokomotiva na pregrojanu paru. Zelenička pruga je zatvorena prije 2 godine. I ložionica Dubrovnik je ostala bez tih najstarijih lokomotiva. Lokomotiva 83-118 je na pregrijanu paru nije prije bila u Dubrovniku. Skoro sve te lokomotive na zasićenu paru (83-124 do 83-152) su potpadale pod Direkciju Mostar. Direkcija Mostar imala je ložionice uključivo Konjic pa dalje: Jablanica, Mostar, Čapljina, Zelenika, Dubrovnik, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Na čelu vlaka nije službeni vagon nego teretni. Pretpostavljam da je bilo možda nešto expressa a nije bilo službenog vagona pa je uzet zato teretni?

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2019, 13:01
od mali.paja
Molim da netko izbriše 1 post! Krivo sam 2 puta stisnuo i poslao.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2019, 14:30
od PECELJ
Još jednom hvala g.mali.paja !!! Ispod slike je pisalo ovako, pa sam ja to protumačio na svoj način :)

d.jpg
d.jpg (24.22 KiB) Pregledano 736 puta

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2019, 18:35
od železocestnik
Pozdravljeni,

ja mislim, da smo približno 1 km posle stajališta Brgat (iz smjeri Dubrovnik) baš kod nekadašnje Carine u Austro-ugarskoj. Da, i za vrijeme Austro-ugarske bile su granice između pokrajina.
Dakle, mali.paja je opet u pravu.

Slika

Nacrt je iz faze projektiranja (10.4.1900), pa zbog toga još nije ucrtana cesta kako treba. Cesta je bila široka 6 metara.

pozdrav
Darko

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 19 Sep 2019, 10:14
od ivanjz
Negde na pruzi za Dubrovnik.

http://www.google.com

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 19 Sep 2019, 13:32
od PECELJ
Nije ovo prema Dubrovniku već prema H.Novom.

Snimak iz 1968.godie železničke stanice Sutorina.