Stranica 45 od 49

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 05 Mar 2019, 12:36
od PECELJ
Ova fotografija mi dugo stoji u računaru ali ne znam lokaciju. ?
Pretpostavljam da je na ovoj trasi pruge a lokomotiva je JŽ 83-055.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Mar 2019, 13:30
od PECELJ
Zahvaljujući g.Igor Legazu, otkriveno je da je lokacije ove fotografije negde između stanica Duži i Volujac, na puzi Hum - Tebinje.
To je lepo objasnio na temi Hum-Trebinje-Bileća

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 08 Apr 2019, 12:10
od PECELJ
Ložionica u Dubrovniku 1969.godine :

DU 69.jpg
DU 69.jpg (232.97 KiB) Pregledano 977 puta

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 08 Apr 2019, 13:42
od Igor Legaz
Apsolutno najvažniji detalj fotografije iz prethodnog posta, nalazi se uz lijevi rub.

Vide se kupališne kabine na Kantafigu, kao i njemački bunker (s bunkera se skakalo "na glavu").

Kabina od kupališta Kantafig i tog bunkera, odavna više nema. Uklonjeni su iz prostora u drugoj polovici sedamdesetih.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 16 Apr 2019, 13:11
od Igor Legaz
John Batts je za fotografiju, snimljenu u srijedu, 08.10.1969. (prilog 2), zapisao u legendi (pod br. 26): "Station & lamp", a naknadno je dopisao "Vaylja Mayda" (slika 1).

Da se doista radi o stanici Velja Međa, dokaz je fotografija iz 1973. (prilog 3).

Razumljivo je, da je mister John Batts, imao poteškoća kod registriranja ovih "naših" toponima, pa je pogriješio kod zapisivanja naziva ove stanice.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 25 Apr 2019, 18:49
od Igor Legaz
Odlomak iz članka: "Idejne studije i projekti generalnog urbanističkog plana uređenja Dubrovnika"

Kapetan Luko Vidak, je početkom šezdesetih, publicirao:

"Osvrt na organizaciju luke od Lapada (Batale) do Sustjepana i Mokošice (Rijeke Dubrovačke)".

U tom osvrtu, "dotaknuo" se željezničkog prometa, pa je napisao:


Dubrovnik ima uskotračnu željeznicu, ima je i Konavle i Boka Kotorska, ali danas sa društvenog i ekonomskog

(* nastavak odlomka članka je predstavljen u "jpg" *)

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 18 Maj 2019, 19:48
od Igor Legaz
Na karti (M = 1 : 500000), koja je izrađena nakon 1976. (nema pruge "760" Čapljina - Dubrovnik), "sovjeti" su nevjerojatno falili prilikom crtanja kolosijeka unutar grada Mostara.

Prema ovoj karti, normalnotračna pruga od Ploča do Donje Jablanice ide isključivo uz desnu obalu Neretve, s tim da ima jedan "slijepi" kolosijek od Bačevića, preko mosta Ortiješ, pa do (novog)
kolodvora. Nema ni mosta kod Skakala?!

Njima pruga "1435" prolazi kroz staru mostarsku stanicu "760"!

Djeluje potpuno nestvarno da su "sovjeti" mogli ovako falit!

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 19 Maj 2019, 09:27
od železocestnik
Ni američke vojne karte nisu ništa bolje.

Sve se je radilo u žurbi.

Podloge za mape jim je uturila UDBA, jer je stvarno postojala velika opasnost, da napadne Jugoslaviju odmah posle okončanog drugog svetskog rata Amerika, a za vreme Informbiroa Rusija.
Izrađeni su već bili planovi napada, koje se može naći u američkim arhivima.

pozdrav
Darko

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 19 Maj 2019, 09:47
od Igor Legaz
Gospodine Darko, ta karta je izrađena nakon 1976. Mostar nije bio neka zavučena "nigdnjina".

Što će sovjetima nekakva "UDB", dostavljat podatke za Mostar? Pa kolosječno stanje u Mostaru iz tog vremena je vidio svaki putnik ili turist, a službenici ambasade SSSR su "svako malo" navraćali u Mostar. Kod Ortiješa je bio vojni aerodrom. Kod Rodoča je bila tvornica "Soko".

Sovjeti su vrlo odlično znali "svaki kvadratni milimetar" Mostara, pa je nevjerojatno da njihovom kartografu, pruga "1435" završava prije Zalika i da nema mosta kod Skakala!

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 31 Maj 2019, 12:34
od PECELJ
Na svom putovanu u Dubrovnik John Batts je snimio par fotografija u železničkoj stanici Hum .

O oba slučaja na čelu lompozicije je lokomotiva JŽ 83-017.