Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
ovo je fotografija čuveog češkog profesora Absolona. Da li je na ovoj pruzi teškoj je reći?
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Bosna3.jpg (103.4 KiB) Pregledano 2393 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ovakvog mosta nema (nije bilo) između Hutova i Dubrovnika, niti između Mostara i Gabele.ivanjz piše:Da li je na ovoj pruzi teškoj je reći?
Ako bi se radilo o nekom mostu na dionici Hutovo - Sjekose - Gabela, onda bi, suglasno sjeni od pale, vlak trebao voziti prema Gabeli, pa bi ona dolina u pozadini fotografije, trebala bit s južne strane pruge, a meni takva lokacija nije poznata, pa iznosim zaključak kako ovo nije naslovna pruga.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8216
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ovaj drveni most je karakterističan za deonicu pruge Drvar - Knin koja je otvorena 1902 za teretni saobraćaj.
Uglavnom se prevozilo drvo i drvena građa, što svedoči i ova slika prof.Abolona.
Na obe slike je karakterističan ovaj putnički vagon na kraju kompozicije a njega imamo i na slici K.Chestera u stanici Tiskavac :
Uglavnom se prevozilo drvo i drvena građa, što svedoči i ova slika prof.Abolona.
Na obe slike je karakterističan ovaj putnički vagon na kraju kompozicije a njega imamo i na slici K.Chestera u stanici Tiskavac :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Zašto su vagoni na kraju vlaka? Pokušat ću malo objaniti. Iako su to bile privatne pruge one su prevozile i putnike. Osim putnika prevozili su se i radnici šumarija. Prijevoz putnika je bio OBAVEZA radi ugovora sa državom. Na ovom ili HR forumu "sdz361" je pisao o tome. Kod dobijanja dozvole za gradnju morali su potpisati i o minimalnom putničkom prijevozu. Taj prijevoz nije se održavao posebnim vlakovima sa prijevozom putnika nego se uglavnom obavljao sa teretnim. Kako su teretni vlakovi u međukolodvorima obavljali i manevru putnički vagoni bi samo smetali. Smetali u smislu da ima putnika i kod manevre može doći do povreda ili usmrćenja. Iako privatni prijevoznik ipak je odgovarao za povrede ili usmrćenja. Radi toga su ti vagoni bili na kraju. Kako je bilo zimi? Za periode početka 20 stoljeća ne bih znao ali imam jednu teoriju koja možda i ne mora biti točna? U tim počecima nije bilo grijanja sa lokomotive kakvo poznajemo danas ili mi stariji koje smo poznavali. Željetnica je bila bila obavezna grijati putničke vagone. U vagonima su bile peći a ogrijev se dobivao sa lokomotive. Radi toga pretpostavljam da su vagoni tada bili do lokomotive. Na to me upućuju i nekadašnji propisi na JŽ (JDŽ). I ti propisi su bili u stvari preslika starih propisa eventualno poboljšanih.PECELJ piše: Na obe slike je karakterističan ovaj putnički vagon na kraju kompozicije a njega imamo i na slici K.Chestera u stanici Tiskavac :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Lepa fotografija železničke stanice u Mostaru, verovatno teretne stanice, koju snimio gospodin Braco Ajdin u leto 1966. godine, nekoliko meseci pre ukidanja ove pruge.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Mostar-Braco-1966.jpg (158.63 KiB) Pregledano 2299 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Uh, kad bih još znao broj lokomotive znao bih i strojovođu? Teretni pred polazak za Konjic.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prilozi
-
- Dubrovnik5.jpg (137.92 KiB) Pregledano 2231 put
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prilozi
-
- unrra-18-dubrovnik-1959.jpg (78.31 KiB) Pregledano 2170 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ako dobro vidim lokomotiva je broj 20 a ne 18. Ovo je manevarka u Dubrovniku.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prilozi
-
- 83-154-1960.jpg (62 KiB) Pregledano 2123 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju