Stranica 75 od 81

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 22 Maj 2019, 17:46
od PECELJ
=nastavak sa predhodne strane=

Na ove dve stare razglednice Sl.Broda se vidi da je pruga prolazila kroz grad. Pitanje je samo gde je išla ?

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 22 Maj 2019, 19:00
od Igor Legaz
Hvala g. Pecelj. Ova dionica ispred crkve je u centru Slavonskog Broda (ta ulica je paralelna sa Savom). Ovo je sve istočno od tvrđave, dok je Sibinj zapadno od tvrđave.

Ova dionica kod crkve i ona ispred stare bolnice, pripadale su istom kolosijeku (mislim "600").

Ono što mi prvo pada na pamet, to je nasip na obali Save. Kod gradnje nasipa, materijal su, pretpostavljam, dovozili "gradilišnom" željeznicom.

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 23 Maj 2019, 02:21
od Igor Legaz
Igor Legaz piše:Ja sam autoru knjige napisao kako mislim da nije bilo stanice (u Doboju), kojoj bi službeni naziv bio "Most na Bosni". Također, napisao sam mu da mi se čini da nije bilo uskotračnog kolosijeka na dionici, koju sam označio crvenom linijom (nego da je tu bio samo normalnotračan, tj. da treba bit "tanka" crna linija, a ne "debela"). Zamolio sam ga, da ako griješim, da mi pošalje neki dokaz.

Autor odgovara:

"Yes, I am sure you are right about this both about Most na Bosni and the "red" ng track. It is no excuse but I was not very much involved with drawing these maps and clearly did not check them enough".

Moj "slobodan" prijevod:

Da, uvjeren sam da si u pravu u oba slučaja, kako glede 'Mosta na Bosni', tako i za 'crveni' uskotračni kolosijek. Nije da se pravdam, ali nisam previše bio angažiran kod crtanja ovih karata i nisam ih dovoljno pažljivo provjerio".
{prilog 1}

•••••••••••••••••••
Igor Legaz piše:Autora knjige sam zamolio za podrobnije infomacije o uskotračnoj vezi Slavonski Brod - Sibinj, te za dokaze u vidu fotografija, karata ili slično.

Autor mi je odgovorio:

"The 760mm line from Bos Brod to Sibinj was built in early 1915. There are many documents about this railway in the archives in Vienna. At Sibinj there were big sidings where locomotives and wagons could be stored if Serbia or Italy invaded BiH. It was never used but in the autumn of 1918 a few locomotives were collected there. This line made the narrow gauge connection between Bos Brod & Slav. Brod, which lasted until the 1960s. There is a map and photos in my 2006 book on BiH."

Moj "slobodan" prijevod:

Veza [željeznička] od Bosanskog Broda do Sibinja, kolosijeka 760 mm, izgrađena je početkom 1915. U arhivima u Beču, ima mnogo dokumenata o toj željeznici.

U Sibinju su bili veliki [dugi] sporedni kolosijeci, gdje bi se lokomotive i vagoni mogli "izvući" [pohraniti] u slučaju napada Srbije ili Italije na BiH.

Nikad se [ti kolosijeci] nisu koristili, osim što je, na jesen 1918. godine, tamo dovezeno nekoliko lokomotiva.

Ta linija je ustrojena u uskotračnu vezu između Bosanskog Broda i Slavonskog Broda, koja se održala do šezdesetih. Karta i fotografije su u mojoj knjizi o BiH iz 2006.
{prilog 2}

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 23 Maj 2019, 10:52
od Igor Legaz
PECELJ piše:Dobro bi bilo g. Igor, da nam ukratko ... Ne verujem da puno forumaša zna dobro engleski.
Prevest ću, ali prvo da kartografski preciziram lokaciju crkve, koja je uništena u drugom svjetskom ratu. Na razglednici Slavonskog Broda, na kojoj je ta zgrada (pripadala je Srpskoj pravoslavnoj crkvi) ovjekovječena, napisano je "Vuka Karadziča ulica" (današnja ulica Andrije Štampara).
Igor Legaz piše:Ova dionica ispred crkve je u centru Slavonskog Broda (ta ulica je paralelna sa Savom).
To je, zapravo ulica, koja "ide" od nogometnog igrališta (odnosno od slova "e" , od "Csardake") prema sjeveru. Na karti iz XIX. st. ta crkva je ucrtana pokraj ulice, po kojoj je bio položen kolosijek (za koji se autor knjige interesira).

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 23 Maj 2019, 19:01
od Igor Legaz
Na temelju isječka iz katastarskog plana, koji je priložen uz članak o povijesti bolnice u Slavonskom Brodu, utvrdio sam da se stara bolnica (razglednica iz ranijeg posta), nalazila (malo) sjevernije od crkve (razglednica iz ranijeg posta) i to u istoj ulici (danas Andrije Štampara) gdje je bio uskotračan kolosijek, za koji se interesira mister Keith Chester.

Dakle:

red = položaj bolnice

green = položaj crkve

blue = položaj šina


***********

Imam važno pitanje za svakog "forumaša":

Da li vas ("forumaše") zanima što mister Keith Chester piše, što ga zanima, kakvu vrstu pomoći traži ili slično?

Mister Keith Chester planira napisati novu knjigu o željeznicama, pa moli za podatke, do kojih (očito) ne može lako doći.

Ja mu želim pomoći, pa zato iznosim na forum dijelove prepiske između njega i mene. Za sada (osim uz iznimku gospodina Pecelja) nisam zaključio da još nekoga zanima pomoći autoru nekoliko knjiga o (ne samo) balkanskim željeznicama.

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 26 Maj 2019, 10:40
od PECELJ
Da se prisetimo :

"Pruga Bos.Brod-Sarajevo je završena 05.10.1882. godine, kada je lokomotiva «RAMA» dovezla prvi voz u Sarajevo. Ukupna dužina ove pruge iznosila je 270.117 km. Tokom dalje eksploatacije, na pruzi su rađena poboljšanja, a najznačajnije je probijanje tunela Vranduk 1910. godine i ugradnja šina tipa 4 težine 22 kg, čime je gornji stroj znatno poboljšan.”

Pored lokomotive Rama ,na ovoj pruzi su vozile i njene sestre Augustina i Ida :

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 27 Maj 2019, 14:23
od Igor Legaz
Treba li prevest s engleskog?

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 27 Maj 2019, 14:28
od Igor Legaz
Zapis na skici je na mađarskom. Treba li objašnjenje?

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 07 Jun 2019, 11:37
od ivanjz
Železnička stanica Doboj.

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 12 Jul 2019, 11:31
od PECELJ
Železnička stanica Lašva 1966.godine.

Na čelu putničkog voza lokomotiva JŽ 73-011.