sdz361 piše:Kolosečna situacija kod Lašve, nakon izgradnje normalne pruge je onakva kako je Pecelj naveo. Uzana pruga je iz Sarajeva išla južnije tj. "ispod" normalne pruge jer je takav bio položaj stanica. Negde pre Semizovca je denivelisano prelazila normanlnu prugu i išla severnije ("iznad" normalne pruge) bliže reci Bosni. Ispred same stanice Lašva uzana pruga je u nivou tj. ukrštajem prelazila normalnu i vraćala se na suprotnu stranu na kojoj je ostajala i posle Lašve. Odvajanje pruge za Jajce nije bilo u samoj stanici Lašva već 1.2 km od stanične zgrade. To mesto se službeno zvalo Rasputnica "D". Međutim takva situacija sa odvajanjem pruga za Zenicu i Jajce iza stanice Lašva je bila nakon izgradnje normalne pruge. Pre toga su se ove dve pruge odvajale u samoj stanici i kao dve paralelne pruge išle do ispred mosta, gde su se trase razdavajale.
Za dva uzana koloseka, u uskoj dolini reke Bosne nije bilo mesta, uz normalni kolosek. Uz to nije bilo ni potrebe, nakon ukidanja uzane pruge severno od Zenice broj uskih vozova više nije bio toliko veliki da su trebala dva paralelna koloseka. Zato je jedan uzani kolosek skinut, a napravljena je rasputnica
1. Postojanje rasputnice "D" se vidi i na pregledniku najvećih brzina za vlakove "760", Lašva - Jajce. Tu rasputnicu "sovjet" nije označio na ovoj karti (oko 1960.), što pripisujem nepreciznošću kartografa (na primjeru Mostara, već smo vidili da sovjeti mogu falit). Međutim, "sovjet" je ucrtao odvojene kolosijeke, uzvodno uz Bosnu (od ušća Lašve), pa preko stanice Lašva i dalje prema Sarajevu.
2. Na istoj karti, sovjetski kartograf je ucrtao jedan (1) željeznički most preko Lašve.
Uz pretpostavku da je "sovjet" ispravno vidio da je bio samo jedan most nad ušćem Lašve, ja čisto sumnjam da je taj most bio širok za dva odvojena kolosijeka: uskotračan i normalnotračan (u takvom slučaju, kolosijek, koji bi bio na mostu položen bliže ušću rijeke Lašva, je: "1435").
Moja pretpostavka {#} je da se radilo o "upletenim" kolosijecima (3 šine) na mostu "ušće Lašve".
3. Rasputnica "D" je mogla biti ovakva: mogli su kolosijeci "760" i "1435" bit "upleteni" (3 šine) na izlazu iz stanice Lašva prema ušću Lašve, pa se, nakon 1200 metara "razdvojit" u rasputnici "D" (u svim slučajevima od 3 šine, onu najudaljeniju šinu od rijeke Bosne "gaze" svi vlakovi, dok šinu najbližu Bosni "gaze" samo vlakovi "1435").
4. Rasputnica "D" (i pripadajuća skretnica) bitna je samo za vlakove "760", koji voze od Lašva prema Travniku. Vlakovi koji voze od Travnika, kad dođu do rasputnice "D", mogu samo prema stanici Lašva, a nikako ne mogu direktno prema mostu "ušće Lašve" (gospodin Pecelj je pretpostavio da je tu bio "triangl", kao i 2 željeznička mosta preko Lašve (na samom ušću te rijeke). Isto tako, vlakovi "760", koji iz Zenice voze ka Travniku, nakon što pređu most "ušće Lašve", prvo moraju do stanice Lašva (za te vlakove "760", rasputnica "D" isto kao da ne postoji).
Jasno, u pretpostavljenom slučaju "kolosječne upletenosti", za vlakove "1435", rasputnica "D" uopće nema važnosti.
5. Na pregledniku najvećih brzina (sredina 1967.) navodi se "ukrštaj" za vlakove "760" na izlazu iz Janjića prema mostu "ušće Lašve" (40+429). Moguće je da se ukrštaj "40+429) odnosi baš početak "upletenosti" kolosijeka (kod Janjića). Između Janjića i mosta "ušće Lašva" (niti do stanice Lašva) nema oznake "ukrštaja", što se uklapa u prikaz na sovjetskoj karti.
6. Sovjetski kartograf je od Janjića do mosta "ušće Lašva" ucrtao samo jedan kolosijek i jedan most na ušću Lašve.
Da su između Janjića i mosta "ušće Lašva" bila 2 odvojena kolosijeka (normalan i uskotračan), "sovjet" bi ih prikazao odvojene na karti, kao i u slučaju od mosta "ušće Lašva", pa prema Sarajevu.
Opis "kolosječnog stanja", kako ga je predstavio sdz361 je manjkav u dijelu koji se odnosi na most "ušće Lašva" i na dionicu od tog mosta do Janjića.
Forumsku raspravu (za taj sporni dio) treba dovršit, jer se "poteže" od 2013.
{#} Pretpostavke o postojanju samo jednog željezničkog mosta (oko 1960.) nad ušćem Lašve,
o "upletenim" kolosijecima na tom mostu i o "upletenim" kolosijecima od tog mosta do Janjića, zasnivam na "sovjetskom" prikazu kolosječnog stanja.