Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
=pogledati predhodnu stranu=
Prva skica stanice Lašva , koju ste ranije postavili, je samo za normalni kolosek (možda kad više nije bilo uzanog).
Druga skica je samo za uzani kolosek (možda kad nije bilo normalnog). Vidi se da postoji okretnica zbog pruge Lašva-Jajce. Prva tri uzana koloseka do stanične zgrade su 1947 zamenjena sa normalnim.
VMožda ova skica u Prilogu to najbolje objašnjava.
Što se tiče mosta za uzanu prugu na Lašvi on je srušen na kraju WW II. Možda su posle rata znali da će se graditi normalna pruga SA-Vrpolje pa su napravili širi (dvokolosečni) most a ne dva , što nije bilo logično ?
Prva skica stanice Lašva , koju ste ranije postavili, je samo za normalni kolosek (možda kad više nije bilo uzanog).
Druga skica je samo za uzani kolosek (možda kad nije bilo normalnog). Vidi se da postoji okretnica zbog pruge Lašva-Jajce. Prva tri uzana koloseka do stanične zgrade su 1947 zamenjena sa normalnim.
VMožda ova skica u Prilogu to najbolje objašnjava.
Što se tiče mosta za uzanu prugu na Lašvi on je srušen na kraju WW II. Možda su posle rata znali da će se graditi normalna pruga SA-Vrpolje pa su napravili širi (dvokolosečni) most a ne dva , što nije bilo logično ?
- Prilozi
-
- Lasva_Gornji_Vakuf-4 sk Lasva.jpg (109.61 KiB) Pregledano 4110 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Poštovani g. Pecelj,
očigledno je da ovaj forum "jenjava". Broj zainteresiranih za željezničke teme se sveo na 2 - 5 osoba (među kojima ste Vi).
Pogledajte što se dogodilo na hrvatskom forumu!
Na hrvatskom forumu postoje (ukupno) dvije teme vrijedne spomena: uskotračne pruge i Unska pruga (ostalo je "boranija").
U podforumu "Uskotračne pruge" (301 tema), na hrvatskom forumu je posljednja aktivnost registrirana 10.04.2019.
O Unskoj pruzi (dionice u Hrvatskoj, dionice u Bosni i Hercegovini), na hrvatskom su forumu, posljednji postovi zabilježeni 2018.
Dakle, hrvatski forum je potpuno zamro, faktički se ugasio.
Iz tog razloga, ja na hrvatskom forumu ništa ne pišem, jer su postojeći članovi foruma izgubili interes za aktivnost, a nove članove forum ne može privući zato jer je "zaključan", pa samo članovi mogu vidjet što piše, ali ne i ostali.
Sve ukazuje da će se i ovom forumu dogotiti da "zamre".
očigledno je da ovaj forum "jenjava". Broj zainteresiranih za željezničke teme se sveo na 2 - 5 osoba (među kojima ste Vi).
Pogledajte što se dogodilo na hrvatskom forumu!
Na hrvatskom forumu postoje (ukupno) dvije teme vrijedne spomena: uskotračne pruge i Unska pruga (ostalo je "boranija").
U podforumu "Uskotračne pruge" (301 tema), na hrvatskom forumu je posljednja aktivnost registrirana 10.04.2019.
O Unskoj pruzi (dionice u Hrvatskoj, dionice u Bosni i Hercegovini), na hrvatskom su forumu, posljednji postovi zabilježeni 2018.
Dakle, hrvatski forum je potpuno zamro, faktički se ugasio.
Iz tog razloga, ja na hrvatskom forumu ništa ne pišem, jer su postojeći članovi foruma izgubili interes za aktivnost, a nove članove forum ne može privući zato jer je "zaključan", pa samo članovi mogu vidjet što piše, ali ne i ostali.
Sve ukazuje da će se i ovom forumu dogotiti da "zamre".
- Prilozi
-
- 2019-05-18 12.52.36_36.jpg (34.38 KiB) Pregledano 4107 puta
-
- 2019-05-18 12.53.10_10.jpg (35.87 KiB) Pregledano 4107 puta
-
- 2019-05-18 12.53.48_48.jpg (23.81 KiB) Pregledano 4107 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
PECELJ piše:Ranije sam mislio da možda na mestu "rasputnice D" ima trijangla, što nije tačno.
Vozovi uzanog koloseka iz SA su preko ove rasputnice išli ili za Bos.Brod ili za Jajce.
Iz Bos.Broda su preko mosta na Lašvi i rasputnice ulazili u Lašvu i nastavljali ka SA a za Jajce se presedalo.
Kada je ukinuta pruga SA-Lašva (1966) uzani vozovi su iz Zenice prvo ulazili u Lašvu, tu se lokomotiva okretala na okretnici i nastavljalo se ka Travniku
Treba se koncentrirat samo na broj željezničkih mostova, koji su pedesetih postojali nad ušćem Lašve.PECELJ piše:=pogledati predhodnu stranu=
Prva skica stanice Lašva , koju ste ranije postavili, je samo za normalni kolosek (možda kad više nije bilo uzanog).
Druga skica je samo za uzani kolosek (možda kad nije bilo normalnog). Vidi se da postoji okretnica zbog pruge Lašva-Jajce. Prva tri uzana koloseka do stanične zgrade su 1947 zamenjena sa normalnim.
VMožda ova skica u Prilogu to najbolje objašnjava.
Što se tiče mosta za uzanu prugu na Lašvi on je srušen na kraju WW II. Možda su posle rata znali da će se graditi normalna pruga SA-Vrpolje pa su napravili širi (dvokolosečni) most a ne dva , što nije bilo logično ?
Ovo je službeni crtež željezničkog mosta iz 1956., preko kojega su vozili vlakovi "760".
Nažalost, nije napisana širina mosta, ali se po obliku zaključuje da nije bio dvokolosječni, nego da je to onaj isti jednokolosječni most, koji je izgrađen (oko) 1945. da nadomjesti onaj srušeni u drugom svjetskom ratu.
Ključno je utvrditi, preko kojeg su mosta, vlakovi "1435" prelazili ušće Lašve, baš 1956. godine.
Svi ostali navodi (triangl, Sarajevo, Travnik, WW II,
stanica Lašva, Bosanski Brod, 1947, Zenica, rasputnica D, okretnica, 1966, Jajce, logika), neće pomoći za utvrđenje točnog broja željezničkih mostova, koji su 1956. godine postojali nad ušćem rijeke Lašve.
Postoje samo ove dvije mogućnosti:
1. bila su dva (2) jednokolosječna mosta
U tom slučaju, normalnotračni vlakovi su 1956. prelazili Lašvu preko mosta, koji se bio položen nešto bliže ušću te rijeke, nego ovaj na crtežu.
2. bio je jedan (1) most
U tom slučaju su 1956. na mostu (koji je prikazan na crtežu) bile postavljene tri (3) šine, za tzv. "upletene kolosijeke", kako bi vlakovi "1435" i "760" mogli preći preko ušća Lašve.
- Prilozi
-
- 2019-05-20 08.55.21_21.jpg (230 KiB) Pregledano 4105 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Riješen slučaj!
Bila su dva (2) željeznička mosta na ušću Lašve.
Prilog 1
Uskotračni most, snimljen nakon ukidanja pruge Sarajevo - Lašva - Zenica (most je malo oštećen pri kraju). Snimatelj se nalazi na desnoj obali Lašve (na istoj strani ušća Lašve, gdje je bunker).
Prilog 2
Screenshot s "google earth". Nad ušćem Lašve je normalnotračni most. Normalnotračni most ima željezni dio, iznad ceste Zenica - Travnik (lijeva strana ušča Lašve) i armiranobetonski dio (nad rijekom Lašva).
Nekoliko metara uzvodno od armiranobetonskog dijela normalnotračnog mosta, iz korita Lašve "strši" jedan od dva stuba nekadašnjeg uskotračnog mosta (koji je izgrađen 1945.).
Na samom ušću Lašve, na desnoj strani ušća, vidi se bunker.
Na istoj fotografiji, nasuprot ušću Lašve, vidi se cestovni "Y" most preko Bosne, na putu iz Kaknja ka Zenici (gore, udesno), odnosno iz Kaknja prema Travniku (gore, ulijevo).
Prilog 3
Grupa ljudi, okupljena na lijevoj strani ušća Lašve, pokraj ceste Zenica - Travnik. Iza je normalnoztračni most nad ušćem Lašve.
Bila su dva (2) željeznička mosta na ušću Lašve.
Prilog 1
Uskotračni most, snimljen nakon ukidanja pruge Sarajevo - Lašva - Zenica (most je malo oštećen pri kraju). Snimatelj se nalazi na desnoj obali Lašve (na istoj strani ušća Lašve, gdje je bunker).
Prilog 2
Screenshot s "google earth". Nad ušćem Lašve je normalnotračni most. Normalnotračni most ima željezni dio, iznad ceste Zenica - Travnik (lijeva strana ušča Lašve) i armiranobetonski dio (nad rijekom Lašva).
Nekoliko metara uzvodno od armiranobetonskog dijela normalnotračnog mosta, iz korita Lašve "strši" jedan od dva stuba nekadašnjeg uskotračnog mosta (koji je izgrađen 1945.).
Na samom ušću Lašve, na desnoj strani ušća, vidi se bunker.
Na istoj fotografiji, nasuprot ušću Lašve, vidi se cestovni "Y" most preko Bosne, na putu iz Kaknja ka Zenici (gore, udesno), odnosno iz Kaknja prema Travniku (gore, ulijevo).
Prilog 3
Grupa ljudi, okupljena na lijevoj strani ušća Lašve, pokraj ceste Zenica - Travnik. Iza je normalnoztračni most nad ušćem Lašve.
- Prilozi
-
- IMG-26f98f9e11d1c6f365bbb487cf8d2241-V.jpg (210.51 KiB) Pregledano 4093 puta
-
- 2019-05-20 16.58.59.jpg (211.42 KiB) Pregledano 4093 puta
-
- lasva (1).jpg (110.25 KiB) Pregledano 4093 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Pozdravljeni,
kod svakog nacrta mosta ili tunela postoje i presjek.
Pošto uvjek manje ljudi zna, šta je to, autori su počeli ispuštati presjek.
Ako imaš nacrt presjeka, odmah je jasno, koliko kolosjeka je bilo na mostu ili tunelu.
Presjek je potrebno uraditi zbog tehničkih propisa, koji propisuju slobodni profil oko i između vagona i stijene ili ograde. Dakle presjek treba da je uvjek pored nacrta mosta.
Potrebno je samo pronaći presjek i sve če biti odmah jasno.
Kao primjer presjeka iz Gruža:
Kroz ovu "rupu" bilo je odmah jasno, da ne može ići tramvaj...
Izgraditi je bilo potrebno novi most.
pozdrav
Darko
kod svakog nacrta mosta ili tunela postoje i presjek.
Pošto uvjek manje ljudi zna, šta je to, autori su počeli ispuštati presjek.
Ako imaš nacrt presjeka, odmah je jasno, koliko kolosjeka je bilo na mostu ili tunelu.
Presjek je potrebno uraditi zbog tehničkih propisa, koji propisuju slobodni profil oko i između vagona i stijene ili ograde. Dakle presjek treba da je uvjek pored nacrta mosta.
Potrebno je samo pronaći presjek i sve če biti odmah jasno.
Kao primjer presjeka iz Gruža:
Kroz ovu "rupu" bilo je odmah jasno, da ne može ići tramvaj...
Izgraditi je bilo potrebno novi most.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Ovo je detalj karte Vojno geografskog instituta (M = 1 : 50000).
Karta je izrađena 1960. što znači da je na karti prikazano stanje iz kraja pedesetih.
Na ovoj karti se također vidi samo 1 željeznički most, premda su tada bila 2.
Nakon dosta pretraživanja, riješio sam problem i objasnio sam, kako sam ga riješio.
Dok sam se mučio kako da problem riješim, bili ste šutljivi.
Pomogao je g. Pecelj, pomogao je mali.paja.
Sad, kad je problem definitivno riješen, odjedanput se, g. Darko, pojavljujete sa "savjetima" što bi trebalo napravit?! Nakon što ste zakasnili, Vi ovdje prilažete skicu volta u Gružu, a u vezi predmeta "Magdalena Gradi". Nemojte o tome u ovoj temi, nego u temi o tramvaju u Dubrovniku.
Molim Vas, g. Darko, da se orijentirate na projekt svih projekata, koji predstavljam na forumu, a odnosi se na ideju gradnje pruge kroz Bosnu i Hercegovinu, kakvu su zamislili Geiger i Lebret.
Karta je izrađena 1960. što znači da je na karti prikazano stanje iz kraja pedesetih.
Na ovoj karti se također vidi samo 1 željeznički most, premda su tada bila 2.
Nakon dosta pretraživanja, riješio sam problem i objasnio sam, kako sam ga riješio.
Dok sam se mučio kako da problem riješim, bili ste šutljivi.
Pomogao je g. Pecelj, pomogao je mali.paja.
Sad, kad je problem definitivno riješen, odjedanput se, g. Darko, pojavljujete sa "savjetima" što bi trebalo napravit?! Nakon što ste zakasnili, Vi ovdje prilažete skicu volta u Gružu, a u vezi predmeta "Magdalena Gradi". Nemojte o tome u ovoj temi, nego u temi o tramvaju u Dubrovniku.
Molim Vas, g. Darko, da se orijentirate na projekt svih projekata, koji predstavljam na forumu, a odnosi se na ideju gradnje pruge kroz Bosnu i Hercegovinu, kakvu su zamislili Geiger i Lebret.
- Prilozi
-
- 2019-05-20 12.55.06.jpg (180.84 KiB) Pregledano 4081 put
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Nakon što je polemika o kolosječnom stanju na ušću Lašve i o željezničkim mostovima na ušću te rijeke zaključena (nakon 7 godina !), predstavit ću ušće Lašve.
Prilog 1
Detalj Austrougarske vojne karte iz kraja XIX. st., koja je izrađena, nakon puštanja u promet pruge Zenica - Sarajevo, a prije gradnje pruge Lašva - Jajce.
Vidljivo je da tada, stanica Lašva nije postojala Napominjem da je prvotni plan bio da se "Laschwathalbahn", spoji s "Bosnabahn", u povijesnom naselju Janjići (gdje je, nekoć, "stolovao" did), a ne uzvodno od ušća Lašve.
Prilog 2
Na lijevoj strani ušća Lašve, kod mosta, bilo je stajalište. Ne znam kada je fotografija snimljena. Vidi se rampa na drumu prema Travniku. Konji čekaju da se rampa podigne, pa da krenu ka Janjićima.
Prilog 3
Prva verzija uskotračnog mosta "ušće Lašva", snimljena s desne obale Bosne. Fotografija je slabe rezolucije, ali se ipak vidi kakva je bila konstrukcija mosta.
Prilog 1
Detalj Austrougarske vojne karte iz kraja XIX. st., koja je izrađena, nakon puštanja u promet pruge Zenica - Sarajevo, a prije gradnje pruge Lašva - Jajce.
Vidljivo je da tada, stanica Lašva nije postojala Napominjem da je prvotni plan bio da se "Laschwathalbahn", spoji s "Bosnabahn", u povijesnom naselju Janjići (gdje je, nekoć, "stolovao" did), a ne uzvodno od ušća Lašve.
Prilog 2
Na lijevoj strani ušća Lašve, kod mosta, bilo je stajalište. Ne znam kada je fotografija snimljena. Vidi se rampa na drumu prema Travniku. Konji čekaju da se rampa podigne, pa da krenu ka Janjićima.
Prilog 3
Prva verzija uskotračnog mosta "ušće Lašva", snimljena s desne obale Bosne. Fotografija je slabe rezolucije, ali se ipak vidi kakva je bila konstrukcija mosta.
- Prilozi
-
- Screenshot_2019-05-16-19-13-20.jpg (212.78 KiB) Pregledano 4080 puta
-
- IMG-ffd5671846534942ca9471136752162e-V.jpg (235.42 KiB) Pregledano 4080 puta
-
- IMG-cf327050e37c0934deee6c2af0531f9e-V.jpg (108.31 KiB) Pregledano 4080 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Prilog 1
Rampa na drumu Zenica - Travnik je spuštena i očekuje se prolazak vlaka. Za to vrijeme, fotograf (koji je na lijevoj strani Lašve) snima prvu verziju mosta "ušće Lašve".
Prilog 2
Godina je 1945. Ovjekovječena je gradnja druge verzije mosta "ušće Lašve". Fotograf je na lijevoj obali Lašve, a bunker dominira nad desnim ušćem Lašve.
Rampa na drumu Zenica - Travnik je spuštena i očekuje se prolazak vlaka. Za to vrijeme, fotograf (koji je na lijevoj strani Lašve) snima prvu verziju mosta "ušće Lašve".
Prilog 2
Godina je 1945. Ovjekovječena je gradnja druge verzije mosta "ušće Lašve". Fotograf je na lijevoj obali Lašve, a bunker dominira nad desnim ušćem Lašve.
- Prilozi
-
- IMG-bfa459616fc5086a73805d44293f2fa0-V.jpg (206.25 KiB) Pregledano 4079 puta
-
- IMG-f43b04e80f9434d07494b8effe89343d-V.jpg (212.4 KiB) Pregledano 4079 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Igor Legaz, pozdravljen,
ja imam samo jednu primjedbu o retrogradnom radu.
Iz loših geografskih mapa pogađate, šta je sve naopako u mapama.
Ako želite nači, kako se je projektiralo i posle radilo, treba da idete u arhive.
Tamo je sve, od početne ideje, idejnih projekata, izvedenih radova. To je pravi put.
Tako je radio i Dr.sc. Dževad Juzbašić doktorsku disertaciju:
http://www.anubih.ba/images/publikacije ... zbasic.pdf
pozdrav
Darko
ja imam samo jednu primjedbu o retrogradnom radu.
Iz loših geografskih mapa pogađate, šta je sve naopako u mapama.
Ako želite nači, kako se je projektiralo i posle radilo, treba da idete u arhive.
Tamo je sve, od početne ideje, idejnih projekata, izvedenih radova. To je pravi put.
Tako je radio i Dr.sc. Dževad Juzbašić doktorsku disertaciju:
http://www.anubih.ba/images/publikacije ... zbasic.pdf
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Iz ovog kuta gledanja s "google earth", odlično se opažaju oba stuba (crveni kružići) posljednje verzije uskotračnog mosta "učće Lašva.
Bunker (žuti kružić) je na desnoj strani učća Lašve (odnosno, lijevoj obali Bosne).
Bunker (žuti kružić) je na desnoj strani učća Lašve (odnosno, lijevoj obali Bosne).
- Prilozi
-
- LasvaS.jpg (131.07 KiB) Pregledano 4061 put
-
- Lasva0.jpg (137.23 KiB) Pregledano 4061 put
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 60 gostiju