Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
radivojf
Desetar pruge
Poruke: 21
Pridružen: 31 Mar 2012, 09:31
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod radivojf » 13 Maj 2012, 09:22

Željeznička stanica Miljevina.

Slika

Ulaz iz pavca Foče u željezničku stanicu.

Slika

radivojf
Desetar pruge
Poruke: 21
Pridružen: 31 Mar 2012, 09:31
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod radivojf » 13 Maj 2012, 09:24

Panoramski snimak Ustikoline početkom šesdesetih godina u prošlom vijeku.

Slika

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 19 Maj 2012, 15:45

Putnički voz prelazi preko mosta preko rijeke Drine nizvodno od Goražda. Mnogo puta bio sam u ovom vozu. Voz se kreće iz pravca Goražda prema Ustiprači. Stanica u Kopačima je bila u blizini ovog mosta.

Slika

nedimp
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:55
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod nedimp » 15 Jul 2012, 13:04

Dizelmotorni vlak serije 802 spreman za polazak iz Foče.
Prilozi
focamotor.jpg
focamotor.jpg (119.02 KiB) Pregledano 1023 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 10 Avg 2012, 09:27

Iz reda vožnje koji je dao ivanjz putovanje motornim vozom od Foče do Ustiprače trajalo je sat i sedamnaest minuta, a prema njemu je dužina pruge bila 49 kilometara, što znači da mu je bila brzina oko 40 km/h, što svakako nije malo. Pojava ovih vozova sa kojim sam često putovao za Sarajevo, gdje sam studiro, bilo je ravno putovanju danas avionom. Tako je pravo poređenje. Konfor, brzina, nema dima, nema buke, nema škripe to je ono što je bila njegova glavna osobina. Koliko me sjećanje služi uvijek je bio pun. Rezervisala su se mjesta tako da nije moglo biti stajanja. Inače prije motornjaka obavezno smo presjedali u Ustiprači. To je presjedanje skoro uvijek bilo dramatično, posebno nakon završetka praznika i ferija. Obično je to nekako presjedanje bilo noći. Ustiprača je bila puna putnika koji su čekali voz iz Višegrada i Užica za Sarajevo. Kako je stanica Ustiprača u krivini, to su ovi vozovi iznenada ulazili u stanicu, kada je dolazio do opšte pometnje među ovom masom svijeta. Pravilo je bilo kako se ko snađe. Uvijek su naprijed bile 85 mašine. Ovi vozovi su u stanicu Ustiprača dolazili puni, a skoro cijeli voz koji je došao iz Foče i Goražda trebao je da se ukrca za Sarajevo. Ulazili smo kroz prozore, što nije bila rijetkost. Mnogi nisu mogli ni da uđu već su morali da sačekaju drugi voz. Sjedenja nije bilo. I tako do Bistrika i Sarajeva kroz tunele i dimove mašine. Kako su vozovi bili puni, obično su dvije lokomotive vozile ove putničke kompozicije. Konduktera tada nije ni bilo, jer jednostavno čovjek nije mogao ni da prođe kroz voz. Jedna zanimljivost u ovim kompozicijama zimi, bio je zadnji vagon, koji je bio specijalne konstrukcije i koliko se sjećam koristio se za proizvodnju pare za zagrijavanje putničkih vagona i imao je dimnjak. Vjerovatno zbog velikog uspona od Ustiprača do Stambolčića bilo je veliko opterećenje mašina, pa utrošak pare za zagrijavanje vagona nije dolazio u obzir. Od Ustiprače do Sarajeva jedina veća stanica po broju putnika bila je Mesići – Rogatica, koja se nalazila blizu Rogatice. Bilo je zanimljivo gledati iz voza, koji je se kretao preko nadvožnjaka na Bistriku prema stanici Sarajevo – Banovo masu svijeta koja ide od Bistrik stanice prema gradu. Čovjek da ne povjeruje da je toliki svijet mogao da stane u malenog, dobrog i poslušnog "ćiru". Slična je bila slika i u stanici Banovo. Kao podsjećanje na ovaj motorni voz, njegova slika u stanici Bistrik sa jednog od željezničkih foruma.

Slika

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 10 Avg 2012, 09:31

Dvije fotografije sa pruge Foča - Miljevina.

Slika

Na ovoj fotografiji kompozicija kreće prema Foči iz stanice Miljevine. Pune četiri godina rano svako jutro sam ovim vozom išao u gimnaziju u Foču, da bi se vratio u ranim popodnevnim satima.

Slika

Ova je fotografija snimljena iz kabine lokomotive u pravcu Foče neposredno ispod osnovne škole u Kutima, nekoliko stotina metara prije stanice Avdagića Luka. Sa lijeve strane lokomotive je korito rijeke Bistrice.

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 15 Avg 2012, 11:37

Slika

U poznatoj reportazi Kerschnera postavljena je i ova fografija. Ona je smimljena u stajalištu Mrđalići između Ustikoline i Osanice.

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod presa » 25 Avg 2012, 13:45

Fotografija iz šesdesetih godina prošlog veka sa nadvožnjakom
u Ustikolini.
Prilozi
Ustikolinap.jpg
Ustikolinap.jpg (56.57 KiB) Pregledano 1022 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 02 Sep 2012, 17:01

Voz na ulazu u Goražde 1971. godine iz smjera Ustiprače.

Slika

Ovo je snimljeno na putnom prelazu u Kopačima i to na lijevoj strani rijeke Drine. Nešto poslije ovoga je prvi željeznički most preko rijeke Drine, a prije stanice u Goraždu.

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Porukaod DraganFo » 30 Sep 2012, 11:56

Razglednica Goražda najvjerovatnije iz perioda neposrijedno pred početak II svjetskog rata.

Slika

Lijevom strelicom naznačio sam zgradu željezničke stanice Goražde a desnom strelicom položaj željezničkog mosta u pravcu Foče. Ako se slika uveća vidi se dobro da je most rešetkaste konstrukcije i bio je dosta blizu željezničke stanice u Goraždu. Obadva željeznička mosta preko rijeke Drine izgledala su slično pa čak i po dužini bili su skoro jednaki.


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 7 gosta