Stranica 13 od 21

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 17 Sep 2018, 15:16
od ivanjz
Ovih dana se navršava 79. godina od otvaranja pruge Ustiprača - Foča. Na slici vijadukt Osanica i železnička stanica Goražde iz tog vremena.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 30 Sep 2018, 18:24
od Igor Legaz
Nakon nekoliko godina traganja, napokon sam saznao gdje se nalazio (nalazi) Sečev Han.

Međutim, na kartama koje ja imam, ne mogu pronaći trag (vjerojatno industrijske) pruge Goražde - Sečev Han.

Poslao sam upit "filatelistima", ali nikakav odgovor dobio nisam.

Molim forumaše za pomoć

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 04 Okt 2018, 09:19
od Igor Legaz
Prilažem karte pruge uz Drinu, od Foče do Ustiprače (koja je u vrijeme crtanja karte bila pri samo završetku izgradnje) i od Ustiprače do Višegrada.

Kod Ustiprače je služila skela, kao veza za vlak, ali i u druge svrhe.

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 04 Okt 2018, 10:24
od Igor Legaz
Na karti iz kraja tridesetih (vrijeme gradnje pruge Ustiprača - Foča), ucrtana je, tad postojeća pruga Govza - Miljevina - Oplazići (ušće Bistrice). Na karti je prikazan i teren oko prijevoja Čemerno.

Ono što je meni posebno privuklo pažnju, zapisano je u popratnom tekstu. Tamo se navodi da je postojao plan gradnje pruge Foča - Gacko - Bileća, kako bi se skratilo potovanje vlakom od Beograda do Dubrovnika.

Budući da je "pruga Čemerno" bila gotovo "nemoguća misija", u tekstu piše da je postojala ideja o trasiranju pruge uz Drinu, do sastava Tare i Pive (Šćepan Polje), a sve kako bi se zaobišao nesavladivi prijevoj Čemerno.

Izostalo je napisati, kako se to mislilo prugom spojiti Šćepan Polje i Bileću. Tako nešto je izuzetno teško nacrtati, a kamoli izgraditi.

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 14 Okt 2018, 11:05
od Igor Legaz
Na ovo pitanje od 26.07.2018.
DraganFo piše:Ja nemam podatak da su ovi mostovi rušeni u I svjetskom ratu. Igore ako imate lijepo bi bilo da to napišete.
odgovorio sam 03.08.2018.
Igor Legaz piše:Kad sam napisao da su drinski mostovi rušeni u prvom svjetskom ratu, imao sam u vidu jedini tadašnji željeznički most preko Drine, kod ušća Lima ("Most na Drini"), te veličanstveni Sinanov most u Višegradu. Ako su ta dva mosta srušena (onesposobljena) u prvom svjetskom ratu, onda mi zvuči logičnim da je i drumski most kod Broda slično prošao.
Sad taj odgovor dopunjujem.

Već je u temi o "industrijskom" dijelu "pruge Miljevina", priložena fotografija drvenog mosta u Brodu, kojeg je "sentimentalna" Drina jednostavno "odnijela" 1922. godine.

Taj drveni most u Brodu, je izgrađen kako bi nadomjestio raniji željezni K.u.K. most.

Kao dodatna pretpostavka da željezni K.u.K. most u Brodu jest uništen u prvom svjetskom ratu, neka posluži podatak, da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen, o čemu je Dragutin Deroko napisao u svojoj kapitalnoj monografiji o mističnoj ljepotici

https://www.scribd.com/document/3801714 ... onografija

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 14 Okt 2018, 12:10
od Igor Legaz
Najprije da ispravim slučajnu pogrešku iz prethodnog posta:
... da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen ...
Taj dio posta, trebao je bit ovako napisan:
... da je i željezni most u Goraždu tad bio onesposobljen ...
Nastavljam.

U opisu toka Drine od Ustikoline do Goražda, bitan je podatak o "skeli sa žicom" malo uzvodno od Vranića Buka, jer ja ta skela postala važna veza za željezničku prugu, odnosno stanicu Vranići.

Za splavare i kajakaše, najbitniji je podatak o buku Đerdak.

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 14 Okt 2018, 15:20
od Igor Legaz
Ponavljam da je austrijski oficir Jan Rośkiewicz (Poljak iz ukrajinskog dijela Galicije) Bosnu i Hercegovinu obišao 1863. i 1864. te svoja zapažanja zapisao u "Studien über Bosnien und die Herzegovina", objavljenom 1868. godine.

Iz sadržaja 115. str. tog djela i karte koju je Jan Rośkiewicz izradio, jasno je, da je on Drinu, kod Ustikoline, prešao skelom.

Štoviše, na izdvojenom dijelu karte Bosne i Hercegovine, koji se odnosi na "hercegovački" dio Drine, tada, kad je Jan Rośkiewicz obišao Podrinje, nije bilo nikakvog drinskog mosta, a on je ucrtao pozicije 5 skela na Drini (Goražde, Ustikolina, Foča, Brod i Hum), te još jednu skelu na Tari (Šćepan Polje).

Skela "sa žicom" Cvilin - Ustikolina, koju navodi i Dragutin Deroko, postala je važna veza s prugom iz ove teme (željeznička stanica Ustikolina).

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 15 Okt 2018, 13:35
od Igor Legaz
U "industrijskom" dijelu teme "Miljevina", ja sam 10.10.2018., napisao:
Pribavljena je stranica "Ilustrovanog lista" iz studenog (novembra) 1922. godine. Tako saznajemo da je jeseni 1922. nabujala Drina, teško oštetila željezni most princa Karla u Foči ...
.

Ima nekih pogrešaka:

Prva pogreška je beznačajna, jer taj "Ilustrovani list" nije iz studenog (novembra) 1922., nego od 7. prosinca (decembra) 1922. [prilog 1].


Druga pogreška je vrlo značajna, jer nije jasno po čemu je to Drina, u jesen 1922., "teško oštetila" željezni most princa Karla u Foči?!

Nakon što sam dodatano pregledao fotografiju dijela željeznog mosta princa Karla [prilog 2] i pripadajući tekst, pod C [prilog 3], pišem sljedeće:

1. U prvom svjetskom ratu, dio željezne konstrukcije mosta princa Karla u Foči je srušen.

2. Nakon onesposobljenja mosta princa Karla u prvom svjetskom ratu, prijevoz osoba, stoke i robe (tereta) preko Drine u Foči, obavljao se skelom, a robe (tereta) i žičarom.

3. Kad skela nije mogla ploviti, kao sredstvo za transport tereta preko Drine u Foči, korištena je žičara (instalirana na srušenom dijelu mosta princa Karla).


Tako je "Ilustrovani list", br. 47 iz 1922., vrlo značajan, kao dokument o postojanju još jednog željezničkog mosta na Drini, u Foči, jer prijevoz žičarom, jest vrsta željezničkog transporta.

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 05 Apr 2019, 11:49
od PECELJ
Vreme je II sv.rata. Lokomotiva HDŽ 83-073 verovatno odlazi iz stanice Miljevina ka Foči ?

Izvor : Aca Z.Jovanović
83-073 HDZ.jpg
83-073 HDZ.jpg (79.28 KiB) Pregledano 3734 puta

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poslato: 05 Apr 2019, 13:06
od mali.paja
PECELJ piše:Vreme je II sv.rata. Lokomotiva HDŽ 83-073 verovatno odlazi iz stanice Miljevina ka Foči ?

Izvor : Aca Z.Jovanović
83-073 HDZ.jpg
Ovo nije ratna fotografija nego scena iz filma "Valter brani Sarajevo"!