Stranica 75 od 88

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 11 Maj 2019, 17:24
od Igor Legaz
jovanla piše: Puštena u saobraćaj 1906. godine, "Istočna pruga" od Sarajeva do Vardišta, sa 99 probijenih tunela i 118 izgrađenih mostova, postala je najskuplja pruga na svetu do tog vremena. Iste godine je u saobraćaju bio i južni krak te pruge, od Međeđe do Uvca
Igor Legaz piše: Kad se u Dinaridima spomene "Wasserscheide" (Waßerscheide), već ta riječ, projektantima niskogradnje izaziva veliku glavobolju
ivanjz piše: Železnčka stanica Stambulčić bila je stanica sa najvećom nadmorskom visinom na pruzi Sarajevo – Višegrad (cca 942 m n/v). Iz pravca Sarajeva u stanicu se ulazilo direktno iz tunela dužine 852 m. Sam tunel presecao je vododelnicu reke Drine i reke Bosne
Geiger i Lebret su 1870. završili projekt "normalnotračnog" probijanja vododjelnice Miljacka (Bosna) \ Prača (Drina), a uskotračni tunel je pušten u promet 1906.

Lokacije: Gorovići, Stambulčić, Sultaninska Bara, Vitez, ... nisu mnogo medusobno udaljene, ali je ipak uočljivo da su Geiger i Lebret imali bolji plan pozicioniranja normalnotračnog "vododijelnog" tunela na Romaniji, nego njihovi "uskotračni" kolege u XX. st.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 11 Maj 2019, 18:12
od Igor Legaz
Lokacije na Romaniji, odnosno pokraj rijeke Prače, koje u svom Längenprofil navode Geiger i Lebret, nije baš lako pronaći, bez pomoći starih geografskih karata.

Iz priloga u prethodnom postu, vide se lokacije: Gorovići, Stambulčić, Sultaninska Bara, Vitez, a ovdje dodajem detalje iste topografske karte (M = 1 : 25000) iz kraja XIX. st., s označenim: Strana ("Strane") i Varošište ("Varos"), dok "Rogatica Semec", znači: Rogatica Sjemeč (Rogatica Sjemeć), a to bi odgovaralo ušću Rakitnice u Praču, kod Han Prača (blizu Mesića).

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 13 Maj 2019, 16:21
od Igor Legaz
Prije nego "jovanla" odgovori na pitanje o izvoru čudnog spiska, ja ću bit slobodan "pogoditi", da je on "popis" našao u publikaciji: "Sto godina železnica Jugoslavije 1849 - 1949", a onda je taj popis "podesio" za teritorij BiH.

Pruga Graz (Gradec) - Celje (Cilli), koja je u prometu bila od 1846. godine, u potpunosti negira istinitost naslova navedene publikacije.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 13 Maj 2019, 16:37
od Igor Legaz
Na topografskoj karti (M = 1 : 100000) iz tridesetih, uočio sam (južno od Pala) šumsku prugu Koran - Jezero, s (ucrtanom) žičarom

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 16 Maj 2019, 17:29
od Igor Legaz
Najveće dopuštene brzine na tematskoj pruzi (po dionicama), prema službenim podacima iz sredine 1967.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 28 Maj 2019, 07:10
od Igor Legaz
Most na Drini.

Treba li prevest s njemačkog?

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 07 Jun 2019, 11:51
od ivanjz
Železnička stanica Međeđa.

http://www.google.com

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 07 Jun 2019, 12:03
od PECELJ
Ovog puta u boji .

Železnička stanica Sjetlina 1966.godine i lokomotiva JŽ 83-043 na čelu kompozicije.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 07 Jun 2019, 18:36
od PECELJ
Izvinjavam se zbog greške .

Ovo je stanica Stambolčić a lokomotova nije 83-043 već JŽ 83-043

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 08 Jun 2019, 00:05
od mali.paja
PECELJ piše:Izvinjavam se zbog greške .

Ovo je stanica Stambolčić a lokomotova nije 83-043 već JŽ 83-043
Opet greška! U pitanju je 85-043.