Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od PECELJ »

Pogled na železničku stanicu Ustiprača 1910.godine :
748_001 1910.jpg
748_001 1910.jpg (284.58 KiB) Pregledano 6170 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od PECELJ »

Posle dužeg vremena, zahvaljujući g-Draganu Kneževiću i g-đi Miri Mijadževic Stojanovic, saznadosmo o kojoj je lokaciji reč.
Na fotografiji je mašinovođa Vićentije Mijadžević, njihov stric odnosno otac, a železnička stanica je Vitkovići,prva stanica iza Goražda..
167871638_1214063519010193_7018186438776715688_n.jpg
167871638_1214063519010193_7018186438776715688_n.jpg (147.28 KiB) Pregledano 5729 puta

Đorđe
Desetar pruge
Poruke: 20
Pridružen: 14 Nov 2021, 11:21
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Đorđe »

"Posle dužeg vremena, zahvaljujući g-Draganu Kneževiću i g-đi Miri Mijadževic Stojanovic, saznadosmo o kojoj je lokaciji reč.
Na fotografiji je mašinovođa Vićentije Mijadžević, njihov stric odnosno otac, a železnička stanica je Vitkovići,prva stanica iza Goražda.."

Dobro veče svim korisnicima foruma!
Ova fotografija nije napravljena u Vitkovićima. U to sam siguran.
Ništa se ne poklapa pa ni brda, ni kolosijeci (čak ni u Fabrici Azotnih Jedinjenja koja se nalazila ispod stanjce), niti okolina...
Za mašinovođu nisam čuo, moguće da je on sa ovih prostora ali slika nije.
Pozdrav! :)

Rok

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Rok »

U pravu je Đorđe kada piše da PECELJ griješi, jer da ono nije Vitkovići. To je triangla Miljevina. Lokomotiva je na kraku triangle koji zaokreće na prugu koja vodi prema mostu na Bistrici, pa do Rataja i dalje na Zelengoru. Desno gore pruga ide za rudnik, a lijevo dolje pruga ide na Drinu (ušće Bistrice).

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od PECELJ »

Hvala lepo na otkrivanju prave lokacije !!!

Rok

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Rok »

Na 14. str. ove teme je postavljeno pitanje:

[quote=wulfy post_id=22388 time=1579982630 user_id=384]
Šumska pruga koja je išla od Broda na Drini ka Tari (Šćepan Polju) je bila 760 mm ili 600 mm?
[/quote]


Na to pitanje je ovako odgovoreno:

[quote=PECELJ post_id=22397 time=1580040979 user_id=81]
Mislim da su sve te pruge bile 760 mm.
Pruga do Foče je izgrađena 1939. a do Miljevine odmah posle rata.
[/quote]


Naime, wulfi nije pitao za prugu do Foče, nije pitao ni za Miljevinu, već je pitao za "šumsku prugu Brod na Drini - Šćepan Polje (Tara)".

Pitanje je postavljeno za nikad postojeću prugu.
Nikakva željeznička pruga od Broda na Drini, pa uzvodno uz desnu obalu Drine nije postojala.

Što se tiče odgovora koji je PECELJ napisao, tu ima nejasnoća u vezi gradnje pruge "do Miljevine". Nije sasvim jasno na koji rat misli.

Rok

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Rok »

Molim da PECELJ precizira na koji rat je mislio kada je pisao o vremenu gradnje pruge do Miljevine jer bi mi to skratili objašnjenje.

Kad je u pitanju Goražde, onda griješi ivanjz, a PECELJ pravilno zaključuje da je na slici privremena stanica, nastala za vrijeme dok su most Kopači (nizvodno od Goražda) i most Bačci (uzvodno od Goražda) bili srušeni, pa je pruga od Ustiprače do Foče (privremeno) bila samo uz lijevu obalu Drine.
ivanjz piše: 23 Mar 2015, 18:15 Previše je 3 koloseka za privremenu stanicu. Osim toga ovo liči više na desnu nego na levu obalu Drine. Da je ovo privremena stanica sigurno bi se videli pragovi. Mislim da je moja pretpostavka tačna o pogrešnom lociranju ove fotografije.
Stanica Goražde (privremena) je bila u Titovoj ulici, otprilike kod današnjeg restorana Sijerčić, odnosno kod današnje pumpe Energopetrol. Na internetu sam pokušao da nađem fotografiju snimljenu iz sličnog ugla, ali bolju od ove snimljene kroz šoferšajbu nisam našao. Snimke su u pravcu Ustiprače, a ona lokacija s ranije priloženih slika šina i voza u centru Goražda, to je kod današnjeg restorana Bosanka, isto u Titovoj ulici, negdje 500 metara iza leđa šoferu.
Prilozi
Sijercic.jpg
Sijercic.jpg (160.32 KiB) Pregledano 3745 puta
Energopetrol.jpg
Energopetrol.jpg (40.61 KiB) Pregledano 3745 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od PECELJ »

Rok piše: 18 Nov 2021, 13:31 Molim da PECELJ precizira na koji rat je mislio kada je pisao o vremenu gradnje pruge do Miljevine jer bi mi to skratili objašnjenje.

Ova pruga je posle II sv.rata rata produžena do Miljevine, koja je poznata po rudniku vrlo kvalitetnog mrkog uglja i to je bila završna stanica na ovoj pruzi sve do njenog zatvaranja.

Rok

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Rok »

Ja sam se nadao da će PECELJ da napiše "nakon prvog svetskog rata", pa u tom slučaju bih ja odgovorio "OK" i diskusija bi se okončala. Međutim, iz svega što je PECELJ napisao, ispalo bi da je Miljevina dobila željeznicu nakon drugog svjetskog rata, pa me je sada zaposlio da objašnjavam kako je to potpuno pogrešno.
Kroz Miljevinu su Vardine parnjače tutnjale desetak godina prije nego li je izgrađena pruga Ustiprača - Foča i to šumskom prugom Zelengora - Miljevina - ušće Bistrice. Skica dijela te pruge je prikačena u prvom postu na 12. str. Na toj skici vidim da je bila još jedna šumska pruga kod Krekova. Na geografskoj karti iz 1934. vidim te 2 pruge pa ću da skiciram kada nađem vremena.

Rok

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina

Poruka od Rok »

Sada sam uočio da je u prvom postu napisano isto ono što je PECELJ jučer prepisao.
ivanjz piše: 30 Mar 2012, 17:03 Ova pruga je posle rata produžena do Miljevine, koja je poznata po rudniku vrlo kvalitetnog mrkog uglja i to je bila završna stanica na ovoj pruzi sve do njenog zatvaranja.
Razlika je velika, jer je ivanjz prvi post napisao prije skoro 10 godina, a u međuvremenu su drugi forumaši dopunjavali temu i ispravljali greške, kako bi čitaoci učili od forumaša.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 15 gostiju