Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Lokalni red vožnje Obrenovac-Zabrežje :
Predratni red vožnje(37/38) za stanicu Valjevo :
Predratni red vožnje(37/38) za stanicu Valjevo :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Utovar i istovar robe u Zabrežju na Savi :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
U starim redovima vožnje između stanica Jabučje i Mali Borak postoji stajalište Vraničina a ne Skobalj. Na grafikonu stanica Beograd-Lajkovac..... je to isto stajalište a na postavljenoj slici za vreme WW I ima skretnica ? Na današnjim kartama Srbije (digitalnim) postoji Skobalj a nema Vraničina.ivanjz piše:Fotografija iz vremena I svetskog rata. Železnicka stanica Skobalj Y.
Postoje dve stanice sa ovim nazivom, na pruzi Zabrežje - Valjevo i Beograd - Niš.
Čini mi se da se radi o uskom koloseku zbog čega sam je ovde postavio.
http://www.google.com
I konačno : Izgleda da je u pitanju isto mesto, samo što je menjalo naziv.
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Postovani G. Pecelj,
Tacno ste naveli da u Srbiji postoje DVA MESTA sa nazivom Skobalj.......
Na fotosu iz 1.sv. rata se vidi normalni kolosek. Uz to prisutna je Nemacka OKUPACIONA posada,
a poznato je da su Nemci dali svoje osoblje samo na glavnom pravcu Bg-Nis...Za ostale pruge nisu bili zainteresovani.
Nemcima je bila od velike vaznosti skela Kovin-SD i dalji pravac ka juznom frontu.
Natpis SKOBAIY je nemacka transkripcija cirilicnog natpisa , prilicno rogobatna...
Na fotosu diverzije u 2.Sv.ratu, je jasno vidljiva lok. 85 , sto ce reci UZANI kolosek...
Tacno ste naveli da u Srbiji postoje DVA MESTA sa nazivom Skobalj.......
Na fotosu iz 1.sv. rata se vidi normalni kolosek. Uz to prisutna je Nemacka OKUPACIONA posada,
a poznato je da su Nemci dali svoje osoblje samo na glavnom pravcu Bg-Nis...Za ostale pruge nisu bili zainteresovani.
Nemcima je bila od velike vaznosti skela Kovin-SD i dalji pravac ka juznom frontu.
Natpis SKOBAIY je nemacka transkripcija cirilicnog natpisa , prilicno rogobatna...
Na fotosu diverzije u 2.Sv.ratu, je jasno vidljiva lok. 85 , sto ce reci UZANI kolosek...
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Prva slika na prethodnom postu g PECELJA, nije uzani kolosek. To je pruga normalnog koloseka i to službeno mesto je na pruzi Smederevo - Velika Plana.
Za drugu fotografiju - udes u Skobalju - gospodin mitra (pseudonim sa foruma) napisao je jedan tekst koji prilažem u celosti (nadam se da se neće ljutiti):
Prošlo je četrdesetak godina kako je ukinuta pruga uskog koloseka i kako se život naše varošice promenio. Kako vreme prolazi tako smo sve skloniji da idealizujemo prugu i „ćiru“ i sve one koji su jeli taj „garavi“ hleb, da s ponosom pričamo o njihovoj odgovornosti i tačnosti, a da zaboravljamo na sve muke kojima su bili pritisnuti. Ono što je bilo do tih ljudi, obavljali su sa mnogo truda i požrtvovanja, međutim bilo je i momenata kada su ostajali bespomoćni pred odronima, drvećem palim preko pruge u vreme nepogoda, rekama koje su se često izlivale, jer nasipa nije bilo, a i mnogo šta drugo. Ratni vihori su često pustošili i siromašili Srbiju,a ni vlasti nisu bile nešto naročito brižne pa da zaštite i prirodu i ljude, pa i te naše vozove koji su nam umnogome olakšavali život.
Tako se dogodilo da jedne noći, krajem pedesetih godina prošlog veka, na pruzi Beograd-Lajkovac, na delu između Malog Borka i Jabučja „mašina“ iskusnog mašinovođe Milana Jokića i njegovog ložača Vidoja Ilića naleti na kamenje i panjeve koji su se nekako našli na pruzi. Ova grdosija lepotica ostala je na svojim točkovima, da ne kažemo nogama, kako i priliči pravoj dami, ali se zato pruga značajno iskrivila i nekoliko je vagona je izletelo iz šina. Povređenih je bilo, ali, na sreću, niko nije izgubio život. Udar je bio tako žestok da se lokomotiva vratila unazad. Mašinovođa i ložač su bili nepovređeni, ali je zato nastradao Jokićev ručni sat ruske marke „Zenit“ koji je i dobio od železnice sa ugraviranim svojim imenom. Na satu je ostao „ožiljak zauvek, ali, bar tako mislimo, i na duši njegovog vlasnika i zbog sata, ali još više zbog lokomotive , putničkih vagona i, svakako, povređenih putnika. O „mašinama“ se brinulo kao o deci, a sat je potvrda uspešnog rada a time i života.
Milicija je obavila svoj deo posla, doktor Banković se pobrinuo za povređene, a šta je dovelo do udesa, ne znamo. Ipak, kako bi rekao naš narod, putnike i osoblje voza Bog je imao na umu.
Do ove male zbrke je došlo pošto smo Shuca i ja u isto vreme postovali, stim što je on bio malo brži od mene.
Za drugu fotografiju - udes u Skobalju - gospodin mitra (pseudonim sa foruma) napisao je jedan tekst koji prilažem u celosti (nadam se da se neće ljutiti):
Prošlo je četrdesetak godina kako je ukinuta pruga uskog koloseka i kako se život naše varošice promenio. Kako vreme prolazi tako smo sve skloniji da idealizujemo prugu i „ćiru“ i sve one koji su jeli taj „garavi“ hleb, da s ponosom pričamo o njihovoj odgovornosti i tačnosti, a da zaboravljamo na sve muke kojima su bili pritisnuti. Ono što je bilo do tih ljudi, obavljali su sa mnogo truda i požrtvovanja, međutim bilo je i momenata kada su ostajali bespomoćni pred odronima, drvećem palim preko pruge u vreme nepogoda, rekama koje su se često izlivale, jer nasipa nije bilo, a i mnogo šta drugo. Ratni vihori su često pustošili i siromašili Srbiju,a ni vlasti nisu bile nešto naročito brižne pa da zaštite i prirodu i ljude, pa i te naše vozove koji su nam umnogome olakšavali život.
Tako se dogodilo da jedne noći, krajem pedesetih godina prošlog veka, na pruzi Beograd-Lajkovac, na delu između Malog Borka i Jabučja „mašina“ iskusnog mašinovođe Milana Jokića i njegovog ložača Vidoja Ilića naleti na kamenje i panjeve koji su se nekako našli na pruzi. Ova grdosija lepotica ostala je na svojim točkovima, da ne kažemo nogama, kako i priliči pravoj dami, ali se zato pruga značajno iskrivila i nekoliko je vagona je izletelo iz šina. Povređenih je bilo, ali, na sreću, niko nije izgubio život. Udar je bio tako žestok da se lokomotiva vratila unazad. Mašinovođa i ložač su bili nepovređeni, ali je zato nastradao Jokićev ručni sat ruske marke „Zenit“ koji je i dobio od železnice sa ugraviranim svojim imenom. Na satu je ostao „ožiljak zauvek, ali, bar tako mislimo, i na duši njegovog vlasnika i zbog sata, ali još više zbog lokomotive , putničkih vagona i, svakako, povređenih putnika. O „mašinama“ se brinulo kao o deci, a sat je potvrda uspešnog rada a time i života.
Milicija je obavila svoj deo posla, doktor Banković se pobrinuo za povređene, a šta je dovelo do udesa, ne znamo. Ipak, kako bi rekao naš narod, putnike i osoblje voza Bog je imao na umu.
Do ove male zbrke je došlo pošto smo Shuca i ja u isto vreme postovali, stim što je on bio malo brži od mene.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Sliku Skobalja je postavio g.Ivanjz na 3-oj strani ove teme i sam se pitajući da li je ovo uzani kolosek. Delimu smo razrešili zahvaljujući lepom obrazloženju g.Shuce i divnom tekstu Mitre koji je preneo g.Cira-1.
Ostalo je još ovo pitanje naziva stajališta Skobalj odnosno Vraničina ? Valjda će i to neko razjasniti.
Ostalo je još ovo pitanje naziva stajališta Skobalj odnosno Vraničina ? Valjda će i to neko razjasniti.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Geografski položaj stanica Obrenovac i Zabrežje :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
G.Ivanjz je postavio ovaj novinski isečak na trasi Šabac-Loznica-B.Koviljača.
On izvanredno odgovara i ovoj temi jer govori o početnim problemima eksploatacije pruge Valjevo-Zabrežje :
On izvanredno odgovara i ovoj temi jer govori o početnim problemima eksploatacije pruge Valjevo-Zabrežje :
- presa
- Šef stanice
- Poruke: 378
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
- Mesto: Мали Борак
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Evo još par slika sa ispraćaje poslednjeg voza "Ćire" iz Valjeva 1968.godine :
Kao što je već rečeno, fotografije je 1968 snimio Žika Vasić. Vlasništvo su gospodina Milovana Živanovića iz Lajkovca.
Kao što je već rečeno, fotografije je 1968 snimio Žika Vasić. Vlasništvo su gospodina Milovana Živanovića iz Lajkovca.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 36 gostiju