Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Poslato: 05 Jun 2014, 16:27
Kratak istorijat
PLANOVI O POČETKU IZGRADNJE PRUGE
Prvo je izgrađena i puštena u eksploataviju deonica Dubravica - Požarevac 23. 11. 1910. godine u dužini 16.1 km
Za deo pruge Požarevac-Petrovac nije bilo nikakvih problema pa su planovi za izgradnju od Ministra građevina odobreni 13. marta 1908. godine. Posle izvršene licitacije, 14. septembra 1908. godine, odobren je i početak gradnje ovog dela pruge.
U toku izgradnje ove pruge nije bilo nikakvih teškoća pa je deo pruge Požarevac-Petrovac u dužini od 36 km i 700 m predat javnom saobraćaju 1(14). juna 1912. godine.
Građenje, trasiranje i obeležavanje železničkih pruga u periodu od 1898. do 1914. godine bilo je veoma aktivno, ali je rat prekinuo sve te radove. Trasiranje i obeležavanje novih pruga najaktivnije se produžilo od 1923. do 1926. godine na svim delovima Jugoslavije, pa da bi se radilo planski, utvrđen je i plan gradnje železničke mreže. Tako je Ministarstvo finansija na osnovu ovlašćenja finansijskog zakona iz 1927/28. godine, donelo Uredbu o građenju novih železnica.
Pošto pomenuta uredba nije sadržala pruge u požarevačkoj oblasti, Skupština požarevačke oblasti je 1. oktobra 1927. godine odlučila da izgradi železničke pruge u svojoj oblasti i da nastavi prugu Petrovac-Žagubica-Gornjanska klisura (granica oblasti) u dužini od 76 km. Za izgradnju ove i drugih pruga u požarevačkoj oblasti Skupština je donela odluku da se zadrži sa 5.000.000 dolara. Vlada je usvojila ovu odluku i Uredbom od 20. jula 1929. godine dala je požarevačkoj oblasti koncesiju za građenje pruga.
Požarevačka oblast je zaključila ugovor sa preduzećem »Amerikan Orijent Konstrukt« i dostavila na uvid Ministru saobraćaja da prouči ugovor sa tehničke strane. Nakon uvida ugovora i pregleda istog sa tehničke strane od strane Ministra saobraćaja, Ministar finansije je dao nalog za zaduženje i potpisivanje ugovora. Međutim, kad je trebalo otpočeti gradnju »Amerikan Orijent Konstrukt« nije mogao naći novac za finansiranje, pa je ugovor raskinut a pruga je samo trasirana i obeležena.
Međutim, deo pruge Petrovac-Ladne Vode, u dužini od 16,5 km, izgrađen je odmah posle oslobođenja, 1945. godine, radi eksploatacije šuma, i u javni saobraćaj predata 12.12. 1946. godine.
Nema podataka kada je ukinuta pruga ali je najverovatnije da je cela pruga prestala da saobraća 1968 godine .
Izvor : ranije ugašeni forum zovspoz...
PLANOVI O POČETKU IZGRADNJE PRUGE
Prvo je izgrađena i puštena u eksploataviju deonica Dubravica - Požarevac 23. 11. 1910. godine u dužini 16.1 km
Za deo pruge Požarevac-Petrovac nije bilo nikakvih problema pa su planovi za izgradnju od Ministra građevina odobreni 13. marta 1908. godine. Posle izvršene licitacije, 14. septembra 1908. godine, odobren je i početak gradnje ovog dela pruge.
U toku izgradnje ove pruge nije bilo nikakvih teškoća pa je deo pruge Požarevac-Petrovac u dužini od 36 km i 700 m predat javnom saobraćaju 1(14). juna 1912. godine.
Građenje, trasiranje i obeležavanje železničkih pruga u periodu od 1898. do 1914. godine bilo je veoma aktivno, ali je rat prekinuo sve te radove. Trasiranje i obeležavanje novih pruga najaktivnije se produžilo od 1923. do 1926. godine na svim delovima Jugoslavije, pa da bi se radilo planski, utvrđen je i plan gradnje železničke mreže. Tako je Ministarstvo finansija na osnovu ovlašćenja finansijskog zakona iz 1927/28. godine, donelo Uredbu o građenju novih železnica.
Pošto pomenuta uredba nije sadržala pruge u požarevačkoj oblasti, Skupština požarevačke oblasti je 1. oktobra 1927. godine odlučila da izgradi železničke pruge u svojoj oblasti i da nastavi prugu Petrovac-Žagubica-Gornjanska klisura (granica oblasti) u dužini od 76 km. Za izgradnju ove i drugih pruga u požarevačkoj oblasti Skupština je donela odluku da se zadrži sa 5.000.000 dolara. Vlada je usvojila ovu odluku i Uredbom od 20. jula 1929. godine dala je požarevačkoj oblasti koncesiju za građenje pruga.
Požarevačka oblast je zaključila ugovor sa preduzećem »Amerikan Orijent Konstrukt« i dostavila na uvid Ministru saobraćaja da prouči ugovor sa tehničke strane. Nakon uvida ugovora i pregleda istog sa tehničke strane od strane Ministra saobraćaja, Ministar finansije je dao nalog za zaduženje i potpisivanje ugovora. Međutim, kad je trebalo otpočeti gradnju »Amerikan Orijent Konstrukt« nije mogao naći novac za finansiranje, pa je ugovor raskinut a pruga je samo trasirana i obeležena.
Međutim, deo pruge Petrovac-Ladne Vode, u dužini od 16,5 km, izgrađen je odmah posle oslobođenja, 1945. godine, radi eksploatacije šuma, i u javni saobraćaj predata 12.12. 1946. godine.
Nema podataka kada je ukinuta pruga ali je najverovatnije da je cela pruga prestala da saobraća 1968 godine .
Izvor : ranije ugašeni forum zovspoz...