Stranica 29 od 34

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 25 Jan 2020, 19:01
od ivanjz
Lokomotiva 89-002 u Zaječaru.

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 03 Mar 2020, 13:14
od ivanjz
Železnička stanica Metovnica na staroj razglednici.

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 01 Apr 2020, 12:32
od PECELJ
Železnička staniva Mirovo :
Mirovo 5555.jpg
Mirovo 5555.jpg (86.21 KiB) Pregledano 3246 puta
Izvor : S.Ilić

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 02 Apr 2020, 00:42
od mali.paja
PECELJ piše:Železnička staniva Mirovo :

Mirovo 5555.jpg
Izvor : S.Ilić
Prvi put vidim ovakvu dizelku? Čija je bila i možda ima kakvih podataka o njoj ili njima?

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 03 Apr 2020, 12:01
od PECELJ
mali.paja piše:
PECELJ piše:Železnička staniva Mirovo :

Mirovo 5555.jpg
Izvor : S.Ilić
Prvi put vidim ovakvu dizelku? Čija je bila i možda ima kakvih podataka o njoj ili njima?
Ja ne znam koja je ova mala dizelka ali verujem da je bila u službi rudnika uglja Bogovina. Od železničke stanice Bogovina ide kolosek 760mm udužini od 3 km do rudnika. Opet od stanice Bogovina , preko Boljevca se dolazi do Mirijeva i to je 16.km.
Odkud dizelka u Mirijevu ?
Pretpostavljam da je iz obližnjih stanica vraćala prazne-istovarene vagone u rudnik da to ne bi činila parna lokomotiva.
Bogovina.jpg
Bogovina.jpg (150.14 KiB) Pregledano 3157 puta
Ako se sećate, bila je u stnici Jajce slika slične dizelke koja je bila vezana za pogon Elektroindustrije u blizini J
Jajca.
21 jajce.jpg
21 jajce.jpg (214.26 KiB) Pregledano 3157 puta

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 03 Apr 2020, 19:48
od Tanka vatra
mali.paja piše:
PECELJ piše:Železnička staniva Mirovo :

Mirovo 5555.jpg
Izvor : S.Ilić
Prvi put vidim ovakvu dizelku? Čija je bila i možda ima kakvih podataka o njoj ili njima?
Prikazana dizel-lokomotiva je bila vlasništvo rudnika kamenog uglja "RTANJ". Služila je za dopremanje i otpremanje tovarenih/
/praznih kola,kao i za manevru na industrijskom koloseku između rudnika i stanice Mirovo.Nažalost nisam bio u prilici da istražujem
pojedinosti,oko ove lokomotive,kao ni da vidim njenu bilo kakvu fotografiju,što bi bio početni trag.Moguće je da ću kasnije naleteti
na bilo kakv podatak u dokumentaciji.

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 03 Apr 2020, 22:49
od mali.paja
Hvala obojici za odgovor. Čudno mi je da rudnik uglja ima dizel a ne parnu lokomotivu? Rtanj je kvalitetan ugalj, bio ili još radi?

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 04 Apr 2020, 15:37
od PECELJ
mali.paja piše:Hvala obojici za odgovor. Čudno mi je da rudnik uglja ima dizel a ne parnu lokomotivu? Rtanj je kvalitetan ugalj, bio ili još radi?
Treba praviti razliku između rudnika mrkog uglja "Bogovina" i rudnika kamenog uglja "Rtanj".

""Rtanj" se nalazio na oko 700 m nv planine Rtanj i od njega do stanice Mirovo vodila je žičara . Tu je pre separacije u samoj stanici se odvijao utovar u vagone. U samom rudniku je bio kolosek 600mm i tu su akumulatorske male lokomotive vukle ugalj do početka žičare. Kasnije su to bile dve male parne lokomotive. Rudnik je zatvoren 1967.godine.
Opet rudnik "Bogovina" je bio u podnožju planine Rtanj i od njega je vodila pruga 760mm (3 km) do stanice Bogovina. Do Bora , kao najvećeg potrošača, teretni vozovi sa parnom vučom na pruzi Zaječar-Metovnica (-Bor)-Parćin su vukli ovaj ugalj kao i iz samog rudnika. Rudnik i dan danas radi u i sastavu je RTB Bor.
Mislim da je g.Tanka vatra malo pogrešio za ovu dizelku. Ona je mogla možda vršiti manevru u stanici Mirovo a takođe i vraćati prazne vagone u rudnik "Bogovina.
Bogovina.jpg
Bogovina.jpg (129.37 KiB) Pregledano 3108 puta

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 04 Apr 2020, 21:48
od mali.paja
Ja sam u JNA na obuci bio u Leskovcu. Nakon Leskovca sam dobio prekomandu u pograničnu komandu Zaječar. Kad smo išli u prekomandu bio je neki vlak skroz za Prahovo Pristanište. Sjećam se da smo se ukrcali nas 3-4 i nismo morali presjedati, smo smo dugo čekali u Nišu. Iz Niša nas je preuzela serija 01. Nažalost u prekomandu smo išli negdje u sredini marta. Nisam mogao previše uživati jer je brzo pao mrak. Jedino sam uživao u zvuku od parne lokomotive kad se pela na Gramadu (nadam se da sam dobro upamtio). Uglavnom u Zaječar smo došli kasno po mraku. Kasarna je odmah uz prugu. I čujem ja pisak lokomotive i karakterističan zvuk uzane lokomotive serie 83. Serija 83 sa šeširom (Kobelov dimnjak) ima karakterističan zvonak zvuk. Od kud sad ovdje serija 83? U Zaječaru sam bio par dana pa sam onda skužio da tamo ima uzana pruga. Nekoliko puta dnevno je vozio vlak Zaječar-Boljevac-Zaječar. Bila je to 1974.godina. Putničkog prometa nije bilo više na toj pruzi. Ložionica Zaječar, kao i lokomotive i uzani vagoni se pojavljuju u filmu Kraljevski voz. Nadam se da nisam otišao u OT?

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor

Poslato: 09 Apr 2020, 19:59
od Tanka vatra
PECELJ piše:
mali.paja piše:Hvala obojici za odgovor. Čudno mi je da rudnik uglja ima dizel a ne parnu lokomotivu? Rtanj je kvalitetan ugalj, bio ili još radi?
Treba praviti razliku između rudnika mrkog uglja "Bogovina" i rudnika kamenog uglja "Rtanj".
Mislim da je g.Tanka vatra malo pogrešio za ovu dizelku. Ona je mogla možda vršiti manevru u stanici Mirovo a takođe i vraćati prazne vagone u rudnik "Bogovina.

@Pecelj,oba rudnika pored svojih rudarskih,imali su svoje manevrske dizel-lokomotive, BOGOVINA jednu ĐĐ=? a RTANJ jednu FAMOS=?.Oni
su sa tim lokomotivama putem svojih industriskih koloseka vršili dostavu tovarenih i preuzimanje praznih kola iz stanica Bogovina i Mirovo.
Ovo su podaci iz ino-izvora,koju su mi pre nekih desetak godina prosledili poznati autoriteti i poznavaoci tadašnjih prilika za ovu branšu.
Preporučio bih Vam da pročitate članak Z.Bundala "75 godina od izgradnje pruge Paraćin-Zaječar" objavljenog u časopisu "Železnice" br.
12/1987.god. kako bi ste se detaljnije upoznali sa istorijatom na navedenoj pruzi.
Prikazani izvod iz knjige N.Govedarovića "Privatne pruge uzanog koloseka u Srbiji 1881-2006" koja je dobra ali ne raspolaže sa dovoljno
pojedinosti vezanih za lokomotive u pojedinim rudnicima,da bi predstavljao siguran izvor podataka za raspravu.
@mali.paja Lokomotive ser.83 su došle u Zaječar tek početkom šezdesetih godina prvo 2,a nakon povlačenja iz saobraćaja poslednje 2 lokomotive ser.92 1970.god.dolazile su u zavisnosti od potreba,da bi ih bilo najviše 1978.god. kada ih je bilo 7 komada.