Stranica 27 od 36
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 16 Feb 2019, 10:21
od cira-1
Diverzija u Sremu 1941.godine .
- 3.jpg (206.11 KiB) Pregledano 3823 puta
Diverzije na prugama
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 04 Mar 2019, 10:58
od cira-1
Prva lokomotiva koja ušla u Zagreb 1961. godine.
- zg1861a.jpg (66.96 KiB) Pregledano 3780 puta
Wikipedija
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 21 Mar 2019, 12:38
od PECELJ
Vreme WW II ( 06.11.1943).
Skica o naletu voza na minu u nekoj od stanica na pruzi Vinkovci - Ruma.
Izvor : Aca Z,Jovanović
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 29 Apr 2019, 09:40
od cira-1
Nova zgrada željeiničke stanice Ruma
- 85.jpg (102.95 KiB) Pregledano 3700 puta
Železnička stanica Ruma -
- 87.jpg (175.79 KiB) Pregledano 3700 puta
Stare slike Rume. Boske- Boris[
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 29 Apr 2019, 09:44
od cira-1
Malo istorije o žečezničkoj stanici Ruma.
Pruga u Sremu je ustanovljena 1882. godine, s tim da je železničko čvorište (relacija Zemun - N. Sad) bila Inđija. Godine 1883. izgrađena je pruga Inđija - Mitrovica (pored Rume), zatim Ruma - Vrdnik 1889. i Ruma - Klenak 1900 godine. Železnička stanica je 1912/13. godine značajno proširena. To je usledilo posle mnogobrojnih pritužbi Rumljana i putnika da stanica više ne odgovara povećanom prometu putnika i robe. Prema projektu to je trebalo da bude "najlepša stanica u Hrvatskoj i Slavoniji". Izvođač radova je bio Stefan Tašner, a rok za dovršenje radova 1. juli 1913. Radovi su obuhvatali povećanje i adaptiranje glavne stanične zgrade i pomoćnih objekata u njenom sklopu. Glavna zgrada je nakon renoviranja trebalo da postane jednospratnica (76 X 35,5 m), koja je s leva i desna zakrivljena sa dva velika parterretrakten. U njoj su smeštene čekaonica sa kasom (120 m2), čekaonica prvog razreda sa restoranom, čekaonica drugog razreda sa restoranom i čekaonica trećeg razreda sa restoranom, zatim toalet, kiosk za duvan, službene prostorije, policijsko-inspekcijska soba, portirnica i dr. Na prvom spratu su bili stanovi. Značajno je proširena i teretna stanica, kao i ambari za žito i sagrađena jedna nova magacinska zgrada.
Gradnja dve peronske pruge na relaciji Beograd - Zagreb počela je 15. februara 1928. a završena 24. oktobra iste godine. Kroz Rumu su išle linija Pariz - Trst - Zagreb - Beograd - Konstantinopolj - Atina, kao i ona Berlin - Beč - Budimpešta - Bgd - Konstantinopolj. U Rumi su stajali svi brzi vozovi, a ona je bila stanište i jednog vagona za ručavanje koji je išao u sklopu brzog voza od Rume do Zagreba. Nastojnici železničke stanice su do 1941. bili Srbi, a posle Nemci.
Izvor isti
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 03 Jun 2019, 12:04
od PECELJ
Pruga Zagreb - beograd posle WW II :
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 04 Jun 2019, 14:30
od ivanjz
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 08 Jul 2019, 09:45
od cira-1
Izgradnja pošte u Branimirovoj 1940.godine.....
- 951.jpg (90.42 KiB) Pregledano 3572 puta
Facebook
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 28 Okt 2019, 11:15
od PECELJ
Red vožnje iz 1962.godine :
Izvor : ebay
- s-l1600 62.jpg (156.23 KiB) Pregledano 3423 puta
- s-l1600 62-1.jpg (243.33 KiB) Pregledano 3423 puta
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Poslato: 05 Dec 2019, 12:17
od PECELJ
Diverzija na pruzi za vreme WW II :
- 77407990_756207664843837_6415586159786721280_n.jpg (444.33 KiB) Pregledano 3329 puta
Izvor : Aca Z.Jovanović