Plavi voz

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5697
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod ivanjz » 29 Sep 2012, 18:28

Tito i Jovanka primaju cveće od pionira na prozoru plavog voza.

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5697
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod ivanjz » 29 Sep 2012, 18:30

Tito i Jovanka primaju cveće od pionira na prozoru plavog voza.

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5697
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod ivanjz » 29 Sep 2012, 18:31

Tito i Jovanka primaju cveće od pionira na prozoru plavog voza.

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1387
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod mali.paja » 17 Jan 2014, 17:23

Prije nego što vam napišem nešto o Plavom vlaku, ispričat ću jednu priču. Ista se odnosi na Plavi vlak. Ja sam inače dežurao kao otpravnik vlakova kada se Tito vozio u Plavom vlaku iz Beograda za Ljubljanu. Bio sam i kao redar na kolodvoru kada su prevozili posmrtne ostatke iz Ljubljane u Beograd. Po malo ću o tome pisati. Sada slijedi priča.
Bilo je to koliko se sjećam 1977 godine. Vrijeme je bilo toplo i lijepo tako da je to možda bilo kraj proljeća, ljeto ili početak jeseni. Na željeznici se svakodnevno davalo izvješće o prometu vlakova 4X. To je bilo u 06.00, 12.00, 18.00 i 24.00 sata. Ukoliko nije bilo nikakvih promjena u prometu vlakova onda se jednostavno javljalo promet "R" (redovito). Ukoliko je bilo promjena onda su se nabrajali novouvedeni vlakovi ili eventualno otkazani. Obično su se u prometima davala i zakašnjenja vlakova ukoliko ih je bilo. To se odnosilo na vlakove sa prijevozom putnika kao i teretne vlakove. Za putničke vlakove se davalo zakašnjenje ukoliko su kasnili 15 i više minuta a za teretne ako je zakašnjenje bilo 20 i više minuta. Isto tako ukoliko je vlak prometovao prije vremena se davalo izvješće. Promet vlakova sam naveo vremena davanja. U principu su se davala ranije u rasponu od šezdesetak minuta i manje prije navedenih vremena (06, 12, 18 i 24). I tako je ZGK dao promet za dionicu pruge do Zidanog Mosta u 12.00 sati.To je sve lijepo evidentirano i zapisano. Nekih 30-40 minuta poslije 12 sati ZGK ponovno zove sve i uvodi još jedan vlak. Bio je to vlak 10290. Nosio je broj podijeljenog vlaka AKROPOLIS koji prometuje ispred osnovnog vlaka 290 Akrpolis. Netko je to upisao kao izvanredno izvješće o prometu vlakova a netko dopisao u postojeći promet. Uglavnom su većina to upisala ka da je strojni vlak (lokomotivski). U Podsused Tvornici prometnik je bio pokojni Milivoj Tešić a u Zaprešiću Milan Tomić. Vlak 290 Akropolis po običaju je kasnio, samo ovaj put ništa strašno, oko tridesetak minuta. U Zaprešiću se na prvom kolosijeku nalazio vlak 55004, sabirno manipulativni, koji je prometovao na relaciji Črnomerec TK-Sevnica. Čeka prometnu situaciju kako bi išao dalje. Iz Podsuseda prometnik nudi strojni vlak 10290. Zaprešić prima. Prometnik lijepo računa, mogu poslati sabirno manipulativni vlak ispred vlaka Akropolis a lokomotiva neka čeka i neka još pravi 290 ide naprijed. I tako sabirno manipulativni vlak ode a vlak 10290 kao strojni stoji već kod ulaznog signala. Kad je teretni napustio Zaprešić dat je ulaz vlaku 10290. Prometnik nije niti išao pogledati van. U međuvremenu je već naišao vlak 290 Akropolis. Prometnik ide van kad ima što vidjeti. Na prvom kolosijeku lokomotiva Plavog vlaka serije 761 i par vagona (mislim da su bila 2-3). Osiguranje iz vlaka ide prema prometnom uredu. Pitaju: Bato! Bre šta mi radimo ovdje? Prometnik se ustrtario i objašnjava da se vode kao strojni (lokomotivski) vlak i da će ići poslije vlaka Akropolis. Iz osiguranja su mu rekli da obavijesti sve da je to poseban vlak i da sve obavijeste dalje. U vlaku je bila neka japanska delegacija koja je išla u Ljubljanu.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1387
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod mali.paja » 18 Jan 2014, 23:01

Obećao sam da ću pisati o Plavom vlaku. Prije nego što o tome pišem, evo još jedna stvarno istinita priča. Neću navoditi imena niti inicijale sudionika. Ljudi su još pretpostavljam živi. Mjesto događanja je kolodvor Zaprešić. Vrijeme početak 1980 godine, ujutro između 3-5 sati (noć). Tito je u Kliničkoj bolnici u Ljubljani. Svako je večer prometovao SPECIJALNI VLAK (skraćeno SV). To bio Plavi vlak. Vukla je jedna lokomotiva i neznam koliko vagona. Kod prometa takvog vlaka postojale su dvije vrste prometa, ovisno o osiguranju. Oba ta osiguranja su bila u odnosu kad se Tito vozio neusporedivo blaža. Postojala je vožnja sa osiguranjem pod "A" i pod "B". Počet ću od ovog blažeg "B" osiguranja. U odnosu na redovit promet vlakova nije bilo nešto posebno. Kod prometa takvog vlaka je u kolodvoru prije nailaska dolazila i milicija i vlak ispraćala. Šef kolodvora nije dolazio. Nadzornik pruge nije trebao vršiti pregled na svojoj dionici. E sad kad je osiguranje pod "A" je malo drugačije. 1 sat prije nailaska vlaka u kolodvor je dolazio šef kolodvora. U prometni dnevnik u prvu slobodnu rubriku se upisivao crvenom olovko: Nadzornu službu u kolodvoru XY preuzeo šef kolodvora m.p. Prije nego je to upisao u prometni dnevnik, mogao je usput navratiti na skretničke blokove ili u njihov pregled otići nakon upisa u prometni dnevnik. Isto tako je u prvu slobodnu rubriku skretničarskog dnevnika se upisao crvenom olovkom. Samo sad nije piso da preuzima nadzornu službu nego: NK (noćna kontrola) ili po danu samo kontrola, šef kolodvora m.p. Za sve radnje koje se tada događaju u kolodvoru odgovornost preuzima šef kolodvora. Isto tako nadzornik pruge je dužan pregledati svoju dionicu i isto tako u prvu slobodnu rubriku prometnog dnevnika crvenom olovkom upisati stanje. To je upisivao na sva službena mjesta. To znači da ukoliko je vlak išao iz Beograda za Ljubljanu, krenuo bi iz kolodvora “A” i prvo upisoao tamo, slijedi “B” pa “C” i na kraju do mosta na Sutli, gdje vlak prelazi u Sloveniju. Dalje su isti postuoak imali Slovenci. Ukoliko je vlak išao iz Ljubljane onda bi krenuo od mosta na Sutli pa dalje po redu obrnuto. Sad je prvo bilo “C”, “B”i “A”. Milicija je redovito bila na kolodvoru. Svi putni prijelazi su se zatvarali prije nailaska vlaka iz susjednog kolodvora na 10 minuta (nadam se da nisam zaboravio). Kako je tamo bio i radnik koji rukuje njima, on je još stajao uz njih. Kako je bilo sa prijelazima koji se nisu na licu mjesta zatvarali? Na nekim mjestima je bio brkljačar koji je rukovao sa više brklji. Tada je on stajao uz svoju, dok su se na druge slali posebni radnici za tu oriliku. Tu bi se nalazili dok vlak ne prođe.Ovo sve što sam pisao je za one prijelaze koji se rukom zatvaraju. Kako je bilo sa AUTOMATSKIM prijelazima koje vlak sam zatvara? U takvom slučaju su na prugu poslati radnici koji su bili obučeni za rukovanje takovim prijelazima. Oni bi ručno aktivirali taj prijelaz 10 minuta prije nailaska i štitili.
I sad da vam pričam tu priču. Rekli smo Tito je u bolnici. Svaku večer je vozio SV. Jednu večer u Ljubljanu iz Beograda, drugu u Beograd iz Ljubljane. U Zaprešiću je bio jedan tranziter koji je bio oženjen i imao je dvoje djece , ali je ljubio kolodvorsku konobaricu rastavljenu, sa troje djece. Ista je bila ako se na varam iz jednog mjesta blizu Zaboka. Uvijek je išla sa zadnjim vlakom kući. I tako je bilo i tu večer. Samo što je vlak skrenuo prema Zagorju, eto ti nekog taksija i putnika za Varaždin. Zakasnili na vlak. Objašnjava se taksisti kuda da ide i da vlak ulovi do Pojatnog. Vi stariji će te se sjetiti tog stajališta. Dana 22.09.1989. je putnički vlak naletio na školski autobus kada je poginulo 12 djece. Poslije toga su “Večernje novosti” iz Beograda pokrenule humanitarnu akciju za osiguranje tog prijelaza. Taksista kaže da slabo pozna lokalnu situaciju. Ponudi se za pratnju naš ljubavnik (tranziter). Vratit će se sa istim taksijem. Vrijeme prolazi a tranzitera nema. Dođe i teretni iz Varaždina, nema tranzitera. Šef kolodvora je tu, gdje je tranziter? Već treba i prvi vlak putnički iz Zagorja. Nema tranzitera pa nema. Kad na telegraf zove tranziter iz Zaboka. I prepričet ću u dvije tri riječi njegovu priču. Neki ga terorist kidnapirali i u taksi ubacili. Vozali ga okolo. Sad da li je pobjegao ili su ga pustili ne sjećam se. Uglavnom kako je bila milicija na kolodvoru ista je obavještena. Sad u par riječi nijhove priče. Odmah iz svojeg STOJADINA izvještavaju nadređene u Zagrebu pa dalje kako ide. Samo čuješ u Stojadinu radio stanicu: GP Lubelj zatvoren, Jesenice, Šentilj zatvoreni ..... U Zaboku milicija došla na kolodvor. Ode moj tranziter na razgovor. Traže taksistu ili taksiste. Onaj taksista koji je na početku priče spominje vjerovatno je saznao putem radija da ga traže i sam se prijavio. I sve je brzo riješeno. Samo moj ljubavnik da je rekao istinu da je bio sa dragom vjerovatno mu ništa nebi bilo. Nebi ga ni šef zahebavao. Ovako kako je prošao ne znam. Nije htio reći da li su mu vršili pregled bubrega ili kavih drugih organa. Znam pouzdano da je bio osuđen na zatvor. Ni to nije priznao da je osuđen. Za sada toliko.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1387
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod mali.paja » 15 Mar 2014, 21:20

Lokomotiva 11-015 negdje u Zagrebu u šezdesetim kada više nije lokomotiva Plavog vlaka.

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5697
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod ivanjz » 11 Feb 2015, 17:37

Lokomotiva 761-003.

http://www.google.com
Prilozi
761-003.JPG
761-003.JPG (135.72 KiB) Pregledano 1010 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5559
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Plavi voz

Porukaod PECELJ » 22 Dec 2019, 13:44



Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Google [Bot] i 1 gost