Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Slovenija

Porukaod mali.paja » 12 Nov 2013, 01:37

Bio sam 09.11.2013. na vožnji muzejskim vlakom SŽ-a na pruzi Jesenice-Nova Gorica-Jesenice. Svaku godinu zadnji vikend uoči sv Martina vozi vlak na Martinje. Tada se po običaju krsti mošt ili kako kažu da postaje vino. Sveti Martin je porijeklom iz naših krajeva. Kaže da se rodio u rimskoj provinciji Panoniji. Idemo mi na naš vlak. Agencija prodaje aranžmane sa ručkom. To sve košta oko 80 eura. Silazi se u nekadašnjem kolodvoru Kanal. Sada je zatvoren. Tu čekaju autobusi i voze putnike vinskim stazama u Goriška brda. Vraćaju ih kasnije u Novu Goricu i ponovno vlakom u Jesenice. Postoji i jeftinija karta za željezničke ljubitelje. Ona je oko 45 eura. Tu nema ručka nego samo vožnja vlakom do N.G. i natrag. Ja sam vodio skupinu jednu. Tu je bilo vlakoljubitelja, željezničkih umirovljenika i zaposlenika HŽ-a. Vrijeme je bilo očajno. Kiša i samo kiša. Loše za slikanje. U povratku smo se kroz tunel Bohinj vozili kroz vodu. Par slika da vidite kako to izgleda.

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 01:23

Vlak 314 kreće iz Dobove. SŽ lokomotiva Taurus ide skroz u Austriju. U Jesenicama se samo strojno osoblje mjenja.

Slika

Jesenice. Ode 6 Taurusa za Ljubljanu.

Slika

Razlog našeg putovanja.

Slika

Slika

Vaš izvjestitelj.

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 01:30

Bled Jezero, sa strojnim osobljem. Tu je i osoblje koje će lokomotivu voziti natrag i kasnije u Ljubljanu. Strojno osoblje su svi strojovođe. Čak i ložači. Za vrijeme provedeno na parnjači plaćeno je nekad bilo +5%. Sada je to +30%. Pod to vrijeme računa se i priprema, potpala, vožnja, namira, rasprema i gašenje lokomotive.

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 16:28

Bio sam na vožnji ovom prugom 2011 i 2012. Po malo ću stavljat i te stare slike tako da ne moram pisati nove reportaže.
21.11.2011.
Tu godinu je vozila serija 25. To je bila izvanredna vožnja. Dvoosovinska garnitura je išla prazna, "reži" po neku skupinu u Novoj Gorici. Ustvari su došli iz talijanske Gorizie i vozili se do Bleda. Bilo je hladno oko minus 3-5 stupnjeva C. Dole na jugu je bilo toplo da smo sjedili vani i kavu pili.
Jesenice.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 18:35

10.11.2012.
Ovaj vlak je bio za Martinje. Bilo nas je trojica iz Zagreba i isto toliko iz BiH. Vrijeme je bilo pravo jesenje. Kišica je bila. Ovaj put su bile 2 lokomotive i to 06-018 + 33-037. Primjetili ste da su lokomotive iz Jesenica sa tenderom naprijed. To je iz razloga što se ne mogu okrenuti u N.G. Tako kada idu gdje je pad onda je tender naprijed a u povratku kod uspna je lokomotiva pravilno okrenuta. Inače najveći uspon između N.G. i Jesenica je 27 promila.
Jesenice.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 18:58

21.11.2011.
Atmosfera u službenom vagonu. Zima je i još nije počelo grijati. Sa lokomotive je uzeta kanta uglja i naložena je vatra u službenom vagonu.

Slika

Slika

Čekamo križanje sa putničkim.

Slika

Uz lokomotivu stoje 3 željezničara. Lijevo do lokomotive je strojovođa. U sredini je pregledač vagona i desno pratitelj parnih lokomotiva (možda se može i drugačije nazvati ne bih znao prikladniji naziv). Strojovođe kada nisu na parnjačama odrađuju svoje sate normalno vozeći. Druga dvojica su zaposlenici Željezničkog muzeja. Pregledač vagona je stalno tamo kuda ide vlak. Kada nije na putu obično koristi slobodne dane jer se nakupi dosta sati. Inače u muzeju ima stalno nešto za popravak. Muzejski vagoni su unikat i potrebno je da ima stalno nekoga koji može eventualne kvarove otkloniti. Pratitelj lokomotive je uveden prije par godina. Koliko strojovođe više iz ljubavi voze ipak nisu toliko vični posebnostima parnjače. Događalo se da ima problema, onda se strojovođe mjenjaju pa možda zaborave prenijeti nešto jedan drugom itd. Od kada taj čovijek prati lokomotive puno je manje problema. On isto u vrijeme kada nije na vožnji koristi slobodne dane ili je na popravcima u muzeju.

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 19:14

10.11.2012.
Kao i predhodne godine križanje sa putničkim u kolodvoru Bled Jezero. Tu ulazi velika skupina putnika. Tu nam se prikljućuje i nadvojvoda Frnc Ferdinand sa vojvotkinjom Sofijom i svojim osiguranjem. On je inače otvorio tu prugu. Pruga je poznata po tri naziva. Prvi je Transalpina, jer povezuje alpe Austrije, Slovenije i Italije sa Jadranskim morem. O druga dva naziva malo kasnije.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 19:20

Sljedeće je zadržavanje Most na Soči. Tu je zadržavanje samo radi potreba vuče. Godine 2012 i ove nemam snimaka između kolodvora Bled Jezero i Most na Soči. Nije se od kiše moglo slikati. Zato ću postaviti samo slike iz 2011.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 20:32

21.11.2011.
Prolazimo kolodvor Bohinjska Bistrica. Poznato Bohinjsko jezero je daleko 3-4 km na zapad. Odmah ulazimo u tunel i izlazimo u kolodvor Podbrdo. Malo podatak o tunelu. Dugačak je 6237m. U usponu je oko 7 promila sa obje strane. Vododjelnica je negdje oko sredine. Tunel je sa profilom za dvokolosiječnu prugu. Južna polovica nikad još nije bila poplavljena. Sjeverna strna dosta često zna poplaviti. Poplava je negdje oko 2800m od sjevernog portala. Tu se nalaze 2 izvora. Ljeti kada je malo vode može se pristupiti istim. Kada su velike oborine veliki je mlaz vode pa je radi toga izbetonirana ograda kako ne bi u vlak udarao. Izbetoniran je i odvodni kanal. Voda utječe u rijeku Savu Bohinjku a dalje malo više ljubljane u Savu kavu mi poznajemo. Kod visine vodostaja 7cm iznad visine GIŠ-a prestaju voziti vlakovi sa dizel lokomotivama. Ukoliko je vodostaj 25 i više cm obustavlja se kompletan promet. Mi smo sa našom parnjačom išli na kritičnom mjestu brzinom koraka (5km/h). Nakon ovog teksta o tunelu znate zašto pruga ima i naziv Bohinjka.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 952
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Porukaod mali.paja » 13 Nov 2013, 20:56

d1.11.2011.
Prilazimo kolodvoru Most na Soči. Predsignal pokazuje: Očekuj stoj. Stajali smo na US. Smetala je manevra auto vlaka. Ovo crveno što vidite iza predsignala je plinska boca. Na signalu su lampe na plin.

Slika

Sunce i toplo na zapadnoj strani. Na istočnoj je još mraz i hladno.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost