Lokomotivska knjiga SOŽ No 3

Stare lokomotivske knjige
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4995
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Lokomotivska knjiga SOŽ No 3

Porukaod ivanjz » 02 Jun 2013, 11:11

Lokomotivska knjiga ove lokomotive sadrzi sledece poglavlja:

1. Osnovni podaci o lokomotivi
2. Promena stanista lokomotive
3. Rad lokomotive
4. Belezenje nasilnih povreda na lokomotivi
5. Opis preduzetih opravaka na lokomotivi
6. Izmena lokomotivskih tockova
7. Konstruktivne izmene na lokomotivi i namestanje novih aparata
8. Evidencija kotla
8 Sveska - kotao

Lajkovacka lokomotiva SOZ No 3 imala je sledecu knjige:

Naslovna strana

Slika

Prvo poglavlje

Slika

Knjiga je pocela da se vodi d 1948 godine, tako da se ne zna gde je pre
toga bila ova lokomotiva. Moguce je da je njena prethodna lokomotivska
knjiga unistena u ratu, ili su posle rata sve promenjene.

Lokomotiva je proizvedena u Slavonskom Brodu 1929 godine i nosila je
tvornicki broj 2.

Kretanje ove lokomotive po ložionicama.

Slika

Pređeni kilometri zdanjih godina rada.

Slika

Opis radova na jednoj opravci.

Slika

Uočeni nedostatci na jednoj probnoj vožnji u Sarajevu.

Slika

Lokomitva snimljena u Lajkovcu gde se koristila kao manevarka.

Slika

Sdž361 je napisao:
"Što se tiče lokomotive SOŽ 3 njena istorija je sledeća: Radi se o lokomotivi koja je 1908. godine nabavljena za Požarevačke Okružne Železnice tj. za prugu Dubravica - Požarevac - Petrovac. Ono što je mnoge bunilo je oznaka na ovim lokomotivama jer je ona trebala da bude POŽ. Međutim kako su nešto pre ovih nastale Podrinjske Okružne Železnice koje su uzele oznaku POŽ, Požarevljani su morali da imaju drugačiju oznaku. Izabrana je oznaka SOŽ za koju na žalost danas ne znamo šta je tačno značila. Bilo kako bilo lokomotive SOŽ 1, 2 i 3 su radile na ovoj železnici. Inače radi se o potpuno istim lokomotivama kao što su bile SDŽ 361 - 375 kasnije JŽ 72. Na lokomotivi SOŽ 3 je 1928. promenjen kotao. Stari je bio potpuno propao i napravljen je novi u fabrici u Slavonskom Brodu i to sa fabričkim brojem 0002, dakle drugi kotao koji je ova fabrika proizvela. Nakon drugog svetskog rata Požarevčke Okružne Železnice su pripojene JDŽ-u i zato je lokomotivska knjiga vođena tek od 1948. godine. Pošto tada nisu imali staru lokomotivsku knjigu prepisali su podatke sa lokomotive i prema podacima sa kotla upisali godinu i fabriku proizvodnje. Kao što sam već objasnio to se međutim odnosilo samo na sam kotao dok je lokomotiva proizvedena 1908. godine u belgiskoj fabrici Haine - Saint Pier pod fabričkim brojem 1018 iako tako ne piše u lokomotivskoj knjizi. Nakon integracije okružnih železnica u JDŽ u Požarevac su poslate lokomotive serije 83 a ove lokomotive su premeštene na druge pruge. SOŽ 2 je završila u Zenici a SOŽ 3 je ostala u Srbiji. Ova lokomotiva se na JŽ koristila najviše za manevru a pored Lajkovca korišćena je kratko vreme na pruzi Bor - Crni Vrh a jedno vreme je bila i manevarska lokomotiva u Mladenovcu. Mislim da je kasirana oko 1968. godine. Na žalost niko se nije setio da je sačuva za muzej iako je to kako se vidi bila istoriski vrlo zanimljiva mašina."

http://wwww.google.com

Povratak na “Lokomotivske knjige”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron