Lokomotive serije JŽ 06

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1304
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod mali.paja » 02 Apr 2019, 13:12

Desno je serija 25.
Nisi u pravu! Lokomotiva koja je do garniture uvijek je VOZNA lokomotiva. Lokomotiva na čelu do vozne je uvijek ZAPREGA. Lokomotiva na kraju vlaka je POTISKIVALICA ili kako bi rekli Zagorci "rivalica".
Ne razumijem kako lokomotiva na kraju koja gura može biti ona koja zapreže?

cvijic
Vozovođa
Poruke: 244
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod cvijic » 03 Apr 2019, 06:31

U pravu sam...ne procitas dobro,ti si stari zeljeznicar.Prva lokomotiva na celu vlaka je uvjek vozna,a zaprezna je povezana s jos propisa.Zaprezne lokomotive se odredjuju u knjizici RV za pruge gdje je to potrebno zbog otpora pruge i potrebne kolicine bruta za otpremu.Pomjesao si propis sa uskotracnih pruga.Niko nije napisao da ona koja gura je zaprezna nego na mjestima gdje je redovna rivalica npr.Volinja-Kostajnica ili Majur-Kostajnica,ako se desi da teretni na zadnjem vagonu nema jedan od odbojnika ili je neki kritican otraznjak onda nema guranja nego rivalica ide na celo vlaka i zajedno s voznom vuce uzbrdo.Ako otpremas npr. lokomotivu iz Zagreba za Vinkovce na popunu turnusa ili iz neke druge potrebe kod lokomotiva 441 ta tzv.zaprega ide na celo,ali strojovodja sa vozne lok.do garniture prelazi na prvu lok. i vozi svoj vlak,a ovaj sa zaprege prelazi na lok. do garniture i prati je.Zasto bi on vozio brzi vlak od Zagreba do Vinkovaca,a za to nije pisan po rasporedu.U tom pojmu zaprega se razgranicava na radnu lok. van sluzbe i radnu lok. u sluzbi,

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5081
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod PECELJ » 29 Apr 2019, 11:15

Lokomotive JŽ 06-002 i JŽ 06-014 snimljene 1972.godine na nepoznatim lokacijama :

Izvor : ebay
Prilozi
s-l1600 06 002 1972.jpg
s-l1600 06 002 1972.jpg (155.08 KiB) Pregledano 243 puta
s-l1600 06 014 1972.jpg
s-l1600 06 014 1972.jpg (152.48 KiB) Pregledano 243 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1304
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod mali.paja » 29 Apr 2019, 21:10

Na drugoj slici se vidi i čelo lokomotive serije 53.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 882
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod železocestnik » 30 Apr 2019, 00:11

Pozdravljeni,

o lokomotivama u Sloveniji znamo skoro sve ;)

Naglasak je na "skoro" :D

Ali svejedno mogu sa 100% tvrditi, da je lokomotive JŽ 06-002 i JŽ 06-014 dužila ložionica Maribor.

Godine 1960 bilo je u Sloveniji aktivnih 28 lokomotiva serije JŽ 06.
1969, 1972: 21 lokomotiva (1 u Ljubljani, 20 u Mariboru)
1973: 12 lokomotiva
1975. godine još samo JŽ 06-016 i JŽ 06-018.

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5081
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod PECELJ » 30 Apr 2019, 11:26

Još jedna lokomotiva serije 06. U pitanju je JŽ 06-020 snimljena 1972.godine.

Verovatno je i ovu lokomotivu dužila čožionica Maribor .

s-l1600 06 020 1972.jpg
s-l1600 06 020 1972.jpg (145.96 KiB) Pregledano 203 puta

Izvor : Ebay

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 882
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod železocestnik » 30 Apr 2019, 22:15

PECELJ, pozdravljen,

Lokomotivu JŽ 06-020 dužila je 1960. Godine ložiona Ljubljana.
Tačnih podataka nema na razpolaganju za vrijeme od 1960 do kraja parne vuće, ali se zna, da su neke lokomotive prema kraju parne vuće prešle iz ložione Ljubljana u ložionu Maribor.
Pošto treba puno rada, da bi se tačno ustanovilo za svaku lokomotivu, ostaće to za sada enigma.
Stanje godine 1960:
Lista serije JŽ 06 kod Pospichala je potpuno tačna, jedino što nema, ko duži koju lokomotivu:
https://www.pospichal.net/lokstatistik/20006-jdz06.htm
JŽ 06-010 ostala je kod MAV, a lokomotiva JŽ 06-022 bila je neaktivna od rata dalj u Ljubljani kao donator dijelova.

Ko je šta dužio 1960. godine ?
Ložiona Maribor:
001-009
011
012 i 013 od 1.1.1962
014-019

Ložiona Ljubljana (1960):
020 -021(izbačena iz rada 1.1974 u ložioni Maribor)
022 neaktivna od rata (ww2) dalje
023-030

I JŽ06-030 bila je izbačena iz rada 2.1974 u ložioni Maribor.

Dakle mogli bi zaključiti, da postoji vjerovatnoća, da je JŽ06-020 fotografirana 1972. godine u Mariboru iako ju je 1960. Godine »dužila« ložiona Ljubljana.
Ovdje dakle nema 100% tačnog odgovora :D

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1304
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod mali.paja » 30 Apr 2019, 22:33

Jedan od glavnih razloga zašto je Maribor imao najviše lokomotiva serije 06 je i taj da je elektrifikacija dosta rano stigla do Ljubljane i već je pomalo višak parnjača. Serija 06 je putnička brdska lokomotiva. Bila je dosta jaka i pokazala se kao dobra i za vuču teretnih vlakova jer za razliku od drugih ŽTP-a Ljubljana je imala malo teretnih lokomotiva serije 33. Možda znaš što i kako je završila lokomotiva u Mađarskoj i njezin kraj?

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 882
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod železocestnik » 01 Maj 2019, 01:00

mali.paja, pozdravljen,

Elektrifikacija dosta rano stigla do Ljubljane (1962.godine) ali dobava lokomotiva se je zavukla, tako da još u 4.1974 računali, da če doći 20 dizelskih lokomotiva u 1975/1976 a 39 električkih lokomotiva tek u razdoblju 1976/1977. I do tada je bilo potrebno izdržati i sa parnom vućom.

Enigma više ne postoji o prelaženju lokomotiva iz ložione Ljubljana u Maribor. :D
Već u 6.1972 bilo je od svega zajedno 21 lokomotiva serije JŽ 06 samo još jedna u Ljubljani, 20 jih je već bilo u Mariboru.
Ali je brzo išlo po njima.
2.6.1973: 18
31.12.1973: 10
25.5.1974: 5

Sada sve znamo i o JŽ 06-020:31.10.1973 izrađen je predlog, da se odmah izvrši kasacija, da se razreže. Glavni razlog: loš kotao (bakrena peč).

Dakle, fotografija je bila sigurno urađena u 1972. godini u Mariboru. 100% :D

Još podaci o lokomotivi JŽ 06-020 u predlogu za kasaciju:

Slika

Slika


JŽ 06-010 bio je posle rata 3.6.1945 predat sa strane Austrije (ÖStB) u MAV. Tamo je dobio 10.1949 broj MAV 404.001, ali su je u 4.1960 izrezali.

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5081
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 06

Porukaod PECELJ » 22 Maj 2019, 11:19

Lokomotive JŽ 06-019 i JŽ 06-020 snimljene 1970.godine na nepoznatim lokacijama :

Izvor : ebay
Prilozi
s-l1600 06 019 1970.jpg
s-l1600 06 019 1970.jpg (202.94 KiB) Pregledano 124 puta
s-l1600 06 020 1970.jpg
s-l1600 06 020 1970.jpg (160.52 KiB) Pregledano 124 puta


Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Google [Bot] i 1 gost