Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni ...
Ceba97
Desetar pruge
Poruke: 18
Pridružen: 11 Jul 2013, 19:09
Kontakt:

Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod Ceba97 » 12 Jul 2013, 21:00

Električne tiristorske lokomotive serije 1142 gradila ja tvornica "Rade Končar" u Zagrebu od 1981. do 1989. To su četveroosovinske lokomotive s pojedinačnim osovinskim pogonom, snage 4400 kW za napon napajanja 25 kV frekvencije 50 Hz.Namijenjene su za vuču brzih putničkih vlakova maksimalne brzine do 160 km/h, te za vuču teretnih vlakova.U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazlio se 16 lokokomotiva serije 1142, no kod Ivankova u kolovozu 1995. godine lokomotiva 1142 002 je naletila na minu na pruzi te se zapalila i do kraja izgorila. Sada HŽ Vuča vlakova d.o.o. raspolaže sa 15 aktivnih lokomotiva ove serije.

Napon napajanja : ~ 25 kV / 50Hz
Osovinski raspored : B'o B'o
Trajna snaga za vuču :4400 kW (6274 KS)
Maksimalna brzina : 160 km/h
Duljina preko odbojnika : 15860 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3100 mm
Najveća visina od GRT : 4630 mm
Ukupna masa lokomotive : 82 t
Najveće osovinsko opterećenje : 20,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,17 t/m

Treba napomenuti da je ova serija lokomotiva projektirana, rađena u potpunosti u RH ( tadašnjoj SFRJ ).

Slika

Slika
Autor fotografija sam ja.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5329
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod ivanjz » 23 Avg 2013, 19:21

442-001 u stanici Beograd.

http://www.google.com
Prilozi
442-001-Beograd.png
442-001-Beograd.png (1.12 MiB) Pregledano 4153 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1160
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod mali.paja » 23 Feb 2014, 17:45

Slika

Izvučena lokomotiva iz stare tvornice Končar stoji u Črnomercu ispred prometnog ureda na Spojnom kolosijeku. Čeka teretni list sa robne blagajne radi daljnje otpreme. Slika je iz jednog kalendara. Inače Črnomerec Teretni kolodvor je teretni dio kolodvora Zagreb Zapadni.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1160
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod mali.paja » 24 Feb 2014, 02:07

mali.paja piše:Slika

Izvučena lokomotiva iz stare tvornice Končar stoji u Črnomercu ispred prometnog ureda na Spojnom kolosijeku. Čeka teretni list sa robne blagajne radi daljnje otpreme. Slika je iz jednog kalendara. Inače Črnomerec Teretni kolodvor je teretni dio kolodvora Zagreb Zapadni.

Da malo pojasnim to sa teretnim listom. Iako je lokomotiva imala sve propisane JŽ oznake po JŽS-u ona je praktički još bila vlasništvo Končara. Sve dok nije preuzeta i upisana u JŽ park je morala kod svakog izvlačenja iz Končara i ili otpreme imati teretni list. Teretni list je bio dokument ili bolje reći nalog manevarki da mora ići u tvornicu po lokomotivu. Isto tako kada se lokomotiva otpremala na probne vožnje strojna imala bi 2 teretna lista. Prvi je bio od kolodvora X do Y dok je drugi bio za povratak od kolodvora Y do kolodvora X. Svako izvlačenje i postava natrag u tvornicu se naplaćivala, kao i strojne vožnje. Ukoliko se eventualno lokomotiva otpremala u sastavu kakvog vlaka pa i sudjelovala u njegovoj vuči je morala imati teretni list. Sličan postupak je i kod izlaza novih vagon i probnih vožnji kao i nakon popravka. Isto vrijedi i za druga vučna vozila, bez obzira što su oni vlasništvo željeznice. Negdje sam već pisao kada vagoni ili lokomotive dođu u radionicu na popravak oni su formalno pod jurisdikcijom radionice ili tvornice. Čak i kod eventualnog stečaja ulaze u stečajnu masu. Da ne odemo predaleko o tome.

U nastavku ću malo pisati o probnim vožnjama lokomotive 442-001 i njene početke dok je bila sama.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1160
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod mali.paja » 25 Feb 2014, 00:08

Da malo napišemo o povijesti lokomotive 442-001. U pogon ju je pustio tadašnji Predsjednik SIV-a Veselin Đuranović. On je bio Crnogorac i po ključu je tada bio red na nekoga iz C.G. Za ove puno mlađe SIV je bio (SAVEZNO IZVRŠNO VIJEĆE) vlada Jugoslavije. Svečani čin se dogodio u staroj končarevoj tvornici na Falerovom šetalištu. To je na Trešnjevci za one koji slabije poznaju Zagreb. Iz te tvornice su izašle skoro sve diodne lokomotive serije 441. U krugu tvornice se nalazio ispitni kolosijek dužine stotinjak metara i ispitna stanica sa kontaktnim vodom. Interesantno je napomenuti da je firma ASEA kod ispitivanja diodnih lokomotiva već nudila jeftino tiristorsku tehnologiju JŽ-u. Jeftino je bilo jer je to bio tek početak te tehnologije i skoro nitko se još nije služio time. Predstavnici JŽ-a su bili sumnjičavi i nisu pristali na to. Uglavnom kada je Končar proizvodio tiristorske lokomotive bio je među malobrojnim u svijetu koji su to radili. Ispočetka je lokomotiva po malo vožena u Končaru tamo-vamo. Nakon toga je lokomotiva otpremana svakodnevno u RK na ispitivanje. Dobila je odobrenje od Republičke inspekcije. Lokomotiva se uredno svaki dan vraćala u Končar. Lokomotiva je nekoliko puta išla na ispitivanje brzine prema Vinkovcima. Na prvom ispitivanju je postigla brzinu 187km/h. Na tom ispitivanju se dogodio i jedan kvar. Crkla je sirena. Na RK je po jedanom kolosijeku lokomotiva tamburala tamo-vamo. Ispočtka je bila strojna a kasnije su dodavani vagona pa je sa njima išla po kolosijeku tamo-vamo. Iza toga je dobijeno odobrenje da lokomotiva može na otvorenu prugu. Uglavnom je vukla teretne vlakove u čvoru Zagreb. Pod vožnju u čvoru se podrazumjevaju i vožnje u i iz Dobove. I tako jednu večer iz Dobove je išao vlak 219 Tauern (Ostende-Split oko 20 sati). Na čelu je bila lokomotiva 442-001. Lokomotiva 442-001 je dovukla teretni vlak i da se ne bi vraćala strojna ostala je u Dobovi za vlak 219. Strojni dispečer je računao zašto slati iz Zagreba lokomotivu po vlak kad je ova tu. I kako sam ja dežurao tu noć nazovem dispečera J.M.: "Kako to da je Brena na vlaku 219?" Kaže meni moj J.: "Pusti , svi smo nahebali. Lokomotiva nije imala odobrenje da smije ići na putnički vlak." Strojni dispečer je prijavljen i završio kod suca za prekršaje. Republička inspekcija je dala odobrenje za vožnju samo na teretnim vlakovima. Kada je dobiveno dopuštenje za vožnju na vlakovima sa prijevozom putnika lokomotiva je svaki dan išla u Beograd i natrag. Turnus je bio sljedeći: 252/101/100/741. Da malo pojasnim koji su to vlakovi bili. Vlak broj 252, Beograd-Zagreb-Maribor-Beč je do Zagreba dovukla lokomotiva serije 441 (oko 3 sata). Od Zagreba do Dobove vuču preuzima lokomotiva 442-001. Iz Dobove preuzima vlak Sava, 101(oko 5 sati), Ljubljana-Zagreb-Beograd. Natrag iz Beograda vozi vlak Sava 100, Beograd-Zagreb-Ljubljana (oko 20 sati). U Dobovi lokomotiva preuzima vlak Kozara, 741, Ljubljana-Zagreb-Sarajevo-Ploče (oko 21.30 sati). u Zagrebu se lokomotiva skida i ide na preglede. Vlak Kozara preuzima sarajevska lokomotiva. Ova vremena u zagradam su približna vremena kada su vlakovi bili u Zagrebu. Kada je elektrificirana pruga B.Novi-Bihać-Knin, lokomotiva je vozila vlak Marijan 131/130, Zagreb-Bihać-Split-Bihać-Zagreb. Za vrijeme ZOI Sarajevo 1984 lokomotiva je stalno bila stacionirana u u Sarajevu. Svakodnevno je vozila na relaciji Sarajevo-Ploče-Sarajevo. Lokomotiva je ako me sjećanje služi dovukla i specijalni vlak iz Beograda sa članovima Predsjedništva SFRJ i diplomatskim zborom na otvorenje. Tada je Predsjednik Predsjedništva bio Mika Špiljak. Osim po Hrvatskoj i BiH lokomotiva nije bila u upotrebi po drugim ŽTP-ima. Ne računam to što je išla na prezentacije u Makedoniju i brdska ispitivanja na pruzi Beograd-Bar. Koliko je meni poznato za seriju 442 ispite su imali samo strojovođe ŽTP-a Zagreb i nekoliko instruktora vuče u BiH. Napravljeno je ukupno 16 lokomotiva srije 442. Nakon isporuke jednog (prvog) OLIMPIKA (Mađara) kojeg je radio Končar u tom vlaku su tadašnji direktor ŽTP-a Sarajevo Bevanda i direktor Končara Frančić potpisali PISMO NAMJERE o isporuci 10 brena za Sarajevo. To nije nikad ostvareno. Najprije je bila kriza 1988, pa opet kriza i nesretni ratovi i raspad SFRJ i to je to.

Ceba97
Desetar pruge
Poruke: 18
Pridružen: 11 Jul 2013, 19:09
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod Ceba97 » 09 Mar 2014, 00:30

1142 009

Slika

1142 008

Slika

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4409
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod PECELJ » 04 Mar 2016, 11:11

Simplon express sa lokomotivom JŽ 442-002 na čelu kompozicije. Lokacija nepoznata.

Simplon  ex.  sa lok  442..jpg
Simplon ex. sa lok 442..jpg (232.33 KiB) Pregledano 1980 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1160
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod mali.paja » 04 Mar 2016, 23:58

PECELJ piše:Simplon express sa lokomotivom JŽ 442-002 na čelu kompozicije. Lokacija nepoznata.

Simplon ex. sa lok 442..jpg

Između Zaprešića i Podsused Tvornice je vlak 211. Ide iz Pariza. Kad bi se znala godina nastanka slike znao bih da li je vlak bio samo do Zagreba ili Beograda. Vlak 211 je prvotno išao do Beograda a kasnije je relacija skraćena do Zagreba. Sama slika je nastala oko 14-15 sati. Do lokomotive je SŽD vagon koji je vozio na relaciji Venecija-Zagreb-Zabok-Varaždin-Kotoriba-Budimpešta-Moskva. Taj vagon se u Zagrebu dodavao na vlak Drava koji je išao do Budimpešte. Nisam siguran da li je nosio broj 200 ili 201. Vlakovi pravca Varaždin-Zabok-Zagreb su nosili neparne brojeve a iz Zagreba parne. Mislim da je ovaj vlak imao kontra brojeve jer je mjenjao nekoliko puta smjerove vožnje. Iz Zagreba je Drava išla negdje oko 15.30-16.00 sati.
Ova lokomotiva 442-002 više ne postoji. Početkom devedesetih između S.Broda i Vrpolja je naletila na postavljenu minu i nastradala. Kasnije je otpisana.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1160
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod mali.paja » 06 Mar 2016, 23:52

mali.paja piše:
PECELJ piše:Simplon express sa lokomotivom JŽ 442-002 na čelu kompozicije. Lokacija nepoznata.

Simplon ex. sa lok 442..jpg

Do lokomotive je SŽD vagon koji je vozio na relaciji Venecija-Zagreb-Zabok-Varaždin-Kotoriba-Budimpešta-Moskva.

Jednu ispravku imam. Napisao sam pogrešan polazni kolodvor ovog SŽD vagona, nije Venecija nego RIM. Ostalo ostaje sve isto.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5329
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotiva serije 442 (HŽ 1142 - Brena)

Porukaod ivanjz » 16 Sep 2016, 16:28

Lokomotiva 442-001.

http://www.google.com
Prilozi
442-001.jpg
442-001.jpg (73.26 KiB) Pregledano 1561 puta


Povratak na “Vozna sredstva današnje železnice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost