Lokomotive serije JZ 73

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...

Urednik: ivanjz

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4409
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod PECELJ » 11 Sep 2014, 12:19

ivanjz piše:73-023 na nepoznatoj lokaciji.

http://www.google.com


Ako je za ovu fotografiju rečeno da je snimljena u Dolcu na Lašvi onda je i druga (73-011), koju je postavio g.ivanjz, snimljena na istom mestu.
To zaključujem po onom vrhu planine koji se vidi na obe slike.

colicdusan325
Vozovođa
Poruke: 275
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod colicdusan325 » 11 Sep 2014, 13:14

odlicno zapazanje.da to je Dolac na Lasvi. ;)

colicdusan325
Vozovođa
Poruke: 275
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod colicdusan325 » 24 Okt 2014, 07:02

G-dine Pecelj,molba na sajtu TT,ima par slika lokomotive serije 73 i 72,pa bih vas zamolio da ih malcice uvecate.ako moze .unapred hvala.to je vec problem za mene. :oops: :oops: ;)

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 4409
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod PECELJ » 24 Okt 2014, 12:07

Sa zadovoljstvom g.colicdusan325. :D

2 slike serije 72 su na odgovarajućoj temi.

Ovde ću postaviti jednu sliku serije 73 . Jednu ću na temi Lašva-Jajce a jednu na Bos.Brod-Sarajevo, jer su panoramskog tipa.

Lokomotiva JŽ 73-021 snimljena 1966.g u Lašvi :

$_12 73-021 66 lasva.JPG
$_12 73-021 66 lasva.JPG (180.78 KiB) Pregledano 602 puta

colicdusan325
Vozovođa
Poruke: 275
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod colicdusan325 » 24 Okt 2014, 12:38

Zahvaljujem vam se ,i bicu slobodan racunati na vas i ubuduce. :D :) :lol: ;) :oops: :oops: :oops:

lozacev sin
Ložač
Poruke: 128
Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod lozacev sin » 24 Okt 2014, 21:54

PECELJ piše:Sa zadovoljstvom g.colicdusan325. :D

2 slike serije 72 su na odgovarajućoj temi.

Ovde ću postaviti jednu sliku serije 73 . Jednu ću na temi Lašva-Jajce a jednu na Bos.Brod-Sarajevo, jer su panoramskog tipa.

Lokomotiva JŽ 73-021 snimljena 1966.g u Lašvi :

$_12 73-021 66 lasva.JPG

Она је возила последњи воз из Дервенте до Добоја и Теслића.Недеља поподне 31.Март 1967.Машиновођа Илија Брнадић из Зборишта,ложач Кнежевић Михајло из Сочанице.После предата у Приједор на службу.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5331
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod ivanjz » 04 Jan 2015, 15:17

Lokomotiva 73-003 u stanici Lajkovac.

http://www.google.com
Prilozi
73-003.jpg
73-003.jpg (85.37 KiB) Pregledano 532 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5331
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod ivanjz » 09 Mar 2015, 12:09

Lokomotiva JŽ 73-019 sada u vlasništvu kluba 760 iz Austrije potpuno obnovljena sa vraćenom starom oznakom BHStB i starim brojem 169 u transportu.

http://www.google.com
Prilozi
73-019.jpg
73-019.jpg (278.15 KiB) Pregledano 490 puta

Tono
Pružni radnik
Poruke: 3
Pridružen: 17 Maj 2015, 09:55
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod Tono » 25 Maj 2015, 23:08

Pozdravlljeni kolege,

dali mi može neko pomoči u svezi sledečeg pitanja:

za seriju 73 tražim kočionu masu lokomotive.

Dali možda neko od vas ima dokumentaciju sa tim podatkom? Molim za povratnu informaciju na mail ge@siol.net

Puno hvala unapred,

Tono, Ptuj

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 158
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 73

Porukaod sdz361 » 26 Maj 2015, 22:41

Dok su postojale JŽ za parne lokomotive nisu određivane kočne mase. Prema propisima lokomotivska kočnica kao najača nije računata u kočnu masu voza već je služila kao rezerva u slučaju opasnosti (u ta vremena ručno kočenje sa kočničarima ali i tadašnje vazdušne kočnice nisu bile potpuno pouzdane pa je bilo važno imati dobru rezervu). Kočna masa je određivana samo za tendere koji su mogli da budu uključeni u produžnu vazdušnu kočnicu. Kočna masa tendera je računata kao sopstvena masa plus polovina težine maksimalnih zaliha vode i uglja. Za tender serije 73 to je bilo 9,6 t.
Za vožnju same lokomotive pošto je lokomotivska kočnica veoma jaka smatralo se da je svaka parna lokomotiva dovoljno kočena pa propisi takođe nisu tražili računanje kočne mase za te slučajeve. Inače slični propisi su bili i za vreme SHS i BHStB uprava. Dakle propisana kočna masa za seriju 73 (kao ni za druge serije lokomotiva) nikad nije postojala.
Sada naravno propisi u većini zemalja traže da sva vozila moraju da je imaju. Vidim da je SŽ za svoje muzejske parne lokomotive odredio kočnu masu. To je naravno moguće uraditi i za seriju 73. Za to postoje dve mogućnosti: da se računa na osnovu karakteristika, dakle više teoretski ili da se odredi na osnovu proba preko zaustavnog puta, dakle više praktično.


Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost