Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot

Stare razglednice, fotografije, stanice, dokumenta...

Urednik: alend

Milodan
Desetar pruge
Poruke: 29
Pridružen: 15 Dec 2015, 20:11
Kontakt:

Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i

Porukaod Milodan » 16 Maj 2018, 18:46

cira-1 piše:Beogradski put - Zemun. Slika sa sajta Stare slike Novog Beograda

100.jpg


Beogradski put (danas Bulevar Nikole Tesle), od hotela "Jugoslavija", do ulaska u Zemun. U levom delu fotografije vidi se zgrada na Karađorđevom trgu. Do nje, tačnije do dvorišta te zgrade, su dolazili četiri koloseka i to je bila mala ražirna stanica.Negde ispred ovog solitera pruga je prelazila put i kolosek je sa desne strane solitera na slici, bliže Dunavu i nastavljao se pravo ka ulici koja izbija na kej.Tačnije, čm dođe do te ulice, pruga se račvala, jedan krak se odvajao i ulazio u današnju elektrodistribuciju, nekada elektrocentrala, a drugi krak je išao do restorana Venecija.
Kao dete sam stanovao u blizini te zgrade i često smo se igrali pored tih koloseka.

Milodan
Desetar pruge
Poruke: 29
Pridružen: 15 Dec 2015, 20:11
Kontakt:

Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i

Porukaod Milodan » 16 Maj 2018, 18:47

PECELJ piše:Železnička stanica Zemun je izgrađena 1883.g i funkcionisala do 1970. godine. Juče je na TV Studio B bila lepa emisija o njoj.
1884.godine je spojena sa stanicom Beograd i ostvarena dugo čekana veza Istoka i Zapada .Tada je i Kralj Milan dvorskim vozom stigao u zvaničnu posetu Zemunu.
Negde sam pročitao da je stanica Zemun dugo služila i kao ranžirna stanica i zato je prisutno ovoliko koloseka.

Na ovoj slici se vidi položaj stanice pored tek izgrađenog hotele Jugoslavija :

Slika

Malo niže od hotela, ka Zemunu, je postavlje i simboličan spomenik.
On nije baš na pravom mestu jer se sama stanica nalazila gde je sad market Maksi, preko puta hotela.

Slika

Milodan
Desetar pruge
Poruke: 29
Pridružen: 15 Dec 2015, 20:11
Kontakt:

Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot

Porukaod Milodan » 16 Maj 2018, 19:08

Da, u pravu ste, Zemun je bio ranžirna stanica i imao je i spoljnu stanicu pod službenim nazivom Bežanija (ili Zemun-Bežanije) ka Vinkovcima, ispred stanice Zemun Novi Grad. Između Zemuna i Topčidera i obratno saobraćali su takozvani kružni vozovi (ZT i TZ), za i iz Pančevo Aerodrom (ZA i AZ), Beograd Dunava (uglavnom samo do Beograd Donjeg Grada) (ZD i DZ) a saobraćali su vozovi i iz Topčidera za Dunav stanicu (zvanično Beograd Dunav) (TD i DT) i za Pančevo Aerodrom (TA i AT). Ti kružni vozovi se pravlačili bruto u stanice čvora gde se isto ranžiralo, u Zemuna za Rumu, Vinkovce (i dalje), Novi Sad i dalje, u Pančevo Aerodoromu za Zrenjanin (i dalje), Vršac i dalje za Rumuniju, dok su u Topčideru formirani vozovi za Lapovo i dalje, Požarevac i dalje, Vreoci i dalje.
Možda sam ovde već pisao, te 1970. godine, kada je Branko Pešić krajem avgusta prekinuo prugu ispred stanice Zemun a da Beograd ranžirna (u izgradnji) nije imala sva postrojenja, pogotovu za ledarenje TEEM (hladnjaače) vozova, pojenje i hranjenje stoke. Bio je OPŠTI HAOS u beogradskom čvoru + elektrifikacija i ukidanje glavnih koloseka za postvaljanje stubova za kontaktnu mrežu. Došavši u proleće te godine u Topčider i videvši sav taj haos u glavi mi se motalo - Bože, ko će ovo sve izdržati. Kasnije se stanje stabilizovalo,iskustvo se steklo i sve je bilo, i pored preko 120 vozova u smeni (moj "lični rekord" iz 15. maja 1975 - 175 vozova), znatno jednostavnije.


Povratak na “Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Google [Bot] i 1 gost