Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Stare razglednice, fotografije, stanice, dokumenta...

Urednik: alend

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4598
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod ivanjz » 02 Avg 2014, 15:29

Još dve marke Hrvatskih pošta.

http://www.google.com
Prilozi
HP1.jpg
HP1.jpg (11.13 KiB) Pregledano 673 puta
HP2.jpg
HP2.jpg (11.83 KiB) Pregledano 673 puta

barac
Desetar pruge
Poruke: 16
Pridružen: 02 Apr 2012, 09:12
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod barac » 22 Avg 2014, 07:59

Ne zaboravimo ni izdanje Republike Srpske iz 2013. godine, sa motivima parnih lokomotiva serija 73, 85, 92 i KLOZE...

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

A puštene su u prodaju i dvije "koverte prvog dana" (FDC):
Slika
PARNE LOKOMOTIVE USKOG KOLOSJEKA
Sistem pruga uskog kolosjeka na teritoriji današnje Republike Srpske (i Bosne i Hercegovine) ustoličila je i - u najvećoj mjeri - izgradila Austrougarska Monarhija u periodu od 1879. do 1916. godine. U vrijeme Kraljevine Jugoslavije željeznička infrastruktura za kolosjek širine 760 mm dodatno je proširena i unaprijeđena, da bi sredinom šezdesetih godina prošlog vijeka - pod izgovorom nerentabilnosti i tehnološke prevaziđenosti - počelo njeno plansko uništavanje. Posljednja 760 mm pruga u nekada centralnoj jugoslovenskoj republici ukinuta je u maju 1979. godine, a jedini sačuvani artefakti (svojevremeno, u svjetskim razmjerama monumentalnog) željezničkog sistema uskog kolosjeka danas su malobrojne parne lokomotive, stanične zgrade i mostovi, koje je odavno nagrizao zub vremena...
SERIJA JŽ 73
Prve parne lokomotive serije JŽ 73 isporučila je fabrika „Kraus“ iz Linca 1907. godine. U periodu od 1907. do 1913. godine Državne željeznice Bosne i Hercegovine (BHStB) naručile su ukupno 23 mašine ovog tipa, koje su imale izuzetno dopadljiv i moderan dizajn. Lokomotive serije JŽ 73 imale su tri vezane i dvije slobodne osovine, te dvoosovinski tender. Dva parna cilindra razvijala su 230 KS i omogućavala ovim mašinama maksimalnu brzinu od 50 km/č. Služile su isključivo za vuču brzih putničkih vozova po ravničarskim i prugama sa malim usponom, a svoj radni vijek odslužile su na linijama Bosanski Brod-Sarajevo, Lašva-Travnik, Konjic-Mostar, Bosanski Brod-Teslić, Doboj-Simin Han i Prijedor-Sanica Gornja. Među željezničkim osobljem bile su cijenjene zbog jednostavne i robusne konstrukcije, te velike pouzdanosti i niskih eksploatacionih troškova. Do danas su sačuvane tri lokomotive ovog tipa: 73-002 u Požegi, 73-018 u Jablanici i 73-019 u Frojahu (Austrija).
SERIJA JŽ 92
Godine 1917. Austrougari su od njemačke fabrike „Henšel“ naručili prvih 19 parnih lokomotiva serije JŽ 92. Međutim, ove ogromne mašine nisu stigle na područje današnje Republike Srpske (i BiH) sve do početka 1919. godine, a već 1922. „Henšel“ je, na ime ratne reparacije, isporučio Kraljevini SHS još 30 lokomotiva ovog tipa. Prema sačuvanim dokumentima, ukupno 25 mašina serije JŽ 92 do kraja Drugog svjetskog rata vuklo je teške mješovite i teretne vozove po glavnim željezničkim pravcima na ovom prostoru, a poslije 1945. godine većina njih je preseljena u Istočnu Srbiju. Ovo su bile druge po veličini lokomotive na uskim prugama Jugoslovenskih željeznica. Imale su četiri parne mašine, dva puta po tri vezane i jednu slobodnu osovinu, te četvoroosovinski tender. Između dva svjetska rata i nedugo poslije 1945. godine radile su na pruzi Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo, te u okolini Bosanskog Broda, Mostara i Drvara. Od 49 lokomotiva serije JŽ 92 do danas je preživjela samo mašina 92-043, koja se čuva u Željezničkom muzeju u Požegi.

Grafičko rješenje maraka: Nebojša Đumić i mr Božidar Došenović
Stručna saradnja: Goran Barać, publicista iz Banje Luke
Izdavač: POŠTE SRPSKE a. d. Banja Luka

Slika
PARNE LOKOMOTIVE USKOG KOLOSJEKA
Sistem pruga uskog kolosjeka na teritoriji današnje Republike Srpske (i Bosne i Hercegovine) ustoličila je i - u najvećoj mjeri - izgradila Austrougarska Monarhija u periodu od 1879. do 1916. godine. U vrijeme Kraljevine Jugoslavije željeznička infrastruktura za kolosjek širine 760 mm dodatno je proširena i unaprijeđena, da bi sredinom šezdesetih godina prošlog vijeka - pod izgovorom nerentabilnosti i tehnološke prevaziđenosti - počelo njeno plansko uništavanje. Posljednja 760 mm pruga u nekada centralnoj jugoslovenskoj republici ukinuta je u maju 1979. godine, a jedini sačuvani artefakti (svojevremeno, u svjetskim razmjerama monumentalnog) željezničkog sistema uskog kolosjeka danas su malobrojne parne lokomotive, stanične zgrade i mostovi, koje je odavno nagrizao zub vremena...
SERIJA KLOZE
Prve željezničke pravce na teritoriji današnje Republike Srpske (i BiH) karakterisali su izuzetno mali poluprečnici krivina, zbog kojih su prvi tipovi lokomotiva veoma često iskakali iz šina. Inovativno rješenje švajcarskog inženjera Adolfa Klozea u vidu (takozvanih) „radijalnih osovina“, omogućilo je da vučna i vučena sredstva na prvim uskim prugama na ovom prostoru prolaze kroz pomenute oštre krivine bez ikakvih problema. U periodu od 1885. do 1896. godine iz fabrike „Kraus“ iz Linca na bh. pruge su stigle 34 lokomotive sa Klozeovim radijalnim osovinama, koje su se pokazale kao veoma snažne i pouzdane vučne mašine. Zbog naglog rasta željezničkog saobraćaja na prugama Državnih željeznica Bosne i Hercegovine (BHStB) do 1904. godine naručeno je i isporučeno ukupno 99 Klozeovih mašina, proizvedenih u pet varijanti. Iako su vukle putničke i teretne vozove na gotovo svim bh. prugama, do danas nije sačuvana nijedna lokomotiva ovog tipa! Nakon sedam i po decenija vjerne službe, posljednja Klozeova mašina - 189-022 - isječena je u staro gvožđe 1967. godine.
SERIJA JŽ 85
Ogroman uspjeh, koji su na uskim prugama u ovom dijelu Balkana postigle parne lokomotive serije JŽ 83, naveo je Jugoslovenske državne željeznice da 1930. i 1931. godine iz budimpeštanske fabrike „Mavag“ naruče 35 lokomotiva serije JŽ 85. U konstrukcionom smislu, ove mašine bile su znatno ojačane verzije serije JŽ 83. Imale su četiri vezane i dvije slobodne osovine, te dva cilindra, koja su razvijala 420 KS i omogućavala maksimalnu brzinu od 50 km/č. Godine 1940, po licenci „Mavag“-a, u Tvornici lokomotiva, strojeva i mostova u Slavonskom Brodu napravljeno je još deset mašina ovog tipa. Uglavnom su vukle brze vozove na magistralnim željezničkim pravcima: Beograd-Sarajevo-Dubrovnik, Sarajevo-Višegrad-Vardište, Sarajevo-Bradina i Mostar-Dubrovnik. Sačuvane su svega dvije lokomotive serije JŽ 85: 85-045 u Užicu i 85-005, koja se trenutno nalazi u fabrici „Šinvoz“ u Zrenjaninu, odakle bi poslije remonta trebalo da bude prebačena na „Šargansku osmicu“.

Grafičko rješenje maraka: Nebojša Đumić i mr Božidar Došenović
Stručna saradnja: Goran Barać, publicista iz Banje Luke
Izdavač: POŠTE SRPSKE a. d. Banja Luka

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4598
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod ivanjz » 31 Avg 2014, 10:21

Prigodna koverta pošta RS sa temom pruge Višegrad - Mokra Gora.

http://www.google.com
Prilozi
Koverta.JPG
Koverta.JPG (253.43 KiB) Pregledano 631 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1005
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod mali.paja » 31 Avg 2014, 23:02

I pošalje mi prijatelj iz Banja Luke kovertu sa markom i žigom dana otvaranja pruge Mokra Gora-Višegrad. Bio je tamo na otvaranju. Blesavi poštar umjesto da žig stavi preko marke isti stavi na drugo mjesto a marku mi išara crvenom kemijskom olovkom.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1005
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod mali.paja » 08 Okt 2014, 19:37

Dana 01.10.2014.godine povodom Dana HŽ-a održana je promocija poštanskih maraka sa motivom parnih lokomotiva. HP svako 2 godine objavljuje poštanske marke sa tematikom parnih lokomotiva. Promocija je bila u Muzejskom poštanskom vagonu.U vagonu je bila i publikacija o samom vagonu pa da počnem sa tim.

Slika

Slika

Sa druge strane.

Slika

O markama i lokomotivama.

Slika

Slika

Marke.

Slika

Razglednice i marke sa istim motivima i žigom prvog dana.

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1005
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod mali.paja » 08 Okt 2014, 22:10

Malo atmosfere sa događanja tog dana. Promocija je bila u 12.00 sati. Pripreme prije same promocije.

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1005
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod mali.paja » 08 Okt 2014, 22:21

Okupljanje sudionika.

Slika

Dolazak HKUD Željezničar,

Slika

Slika

koji su izveli splet narodnih pjesama.

Slika

Sama promocija.

Slika

U vagonu je bila i mala filatelistička izložba. Prikazan je kratak povijest željeznice u svijetu kao i one na prostorima bivše Jugoslavije i država nastalih od nje. Autor izložbe je moj poznanik gospodin Krunoslav Tušek. To je ovaj gospodin prvi sa desna. Inače je bio zaposlenik JŽ/HŽ a sad je umirovljenik. Meni je bio profesor u školi za prometnika. Vrstan je šahista. Za filateliju je jedan od boljih. Posjetiteljima priča o toj povjesti.

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1005
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod mali.paja » 08 Okt 2014, 22:25

Osim u vagonu bilo je događanja i u Plavom salonu u kolodvorskoj zgradi. Tamo je održana mala zakuska. Napravljena je torta na kojoj su bili motiva sa izdatih maraka.

Slika

Ovo dvoje ljudi su dizajneri izdatih maraka. Zajednički su načeli tortu. Moram vam reći da je bila izvrsna.

Slika

To bi bilo sve za sada.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4598
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod ivanjz » 09 Okt 2014, 09:33

Vrlo lepa svećanost i na pravom mestu.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4598
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Poštanske marke sa motivima železnice Ex Yu

Porukaod ivanjz » 01 Okt 2016, 15:06

Hrvatske pošte su izdale ovih dana dve poštanske marke sa lokomotivama serije 83 i lokomotivom koju je proizvodio Đuro Đaković. Za lokomotivu serije 83 navodi se da je sa brojem 83-106 koja je danas izložena u Pločama, a za lokomotivu iz Đure Đakovića da je model 207.

http://www.google.com
Prilozi
Hrvatske-poste.jpg
Hrvatske-poste.jpg (138.71 KiB) Pregledano 211 puta


Povratak na “Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron