"Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Bosna i Hercegovini imala je možda i najveći broj ovih pruga. Vratimo sećanja.
Igor Legaz
Pružni radnik
Poruke: 7
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Porukaod Igor Legaz » 18 Maj 2018, 11:40

Prema priloženoj topografskoj karti, tridedetih godina je postojala šumska pruga Beheč kolibe - Drina (desna obala), pa ju je vjerojatno instaliralo a.d. "Varda" (Višegrad).

Te pruge nema nakon drugog svjetskog rata, na Maglićevim spiskovima, a nema je ni u tragovima na JNA kartama.

Prema konfiguraciji terena, strmina od Osojnog vrha do Drine je ponegdje oko 400 promila, pa je pruga Beheč kolibe - Drina (desna obala) je mogla biti djelomično na paranak.

O pruzi Beheč kolibe - Drina (desna obala) nemam više podataka,

Da ne bude zabune, na Maglićevom spisku se spominje pruga Meštrevac - Jakovac.

Meštrevac je lokalitet na graničnom području, tako da Donji Meštrevac pripada Bosni i Hercegovini, a Gornji Meštrevac je u Crnoj Gori, isko kao i Jakovac.

Šumska pruga Meštrevac - Tara (desna obala) postojala je pedesetih godina. Zbrku je unio Keith Chester, skicirajući prugu Meštrevac - Tara, na poziciji pruge Beheč kolibe - Drina.

Inače, jako je važno saznati koja vučna sredstva su korištena kod Jakovca, jer ako su bile lokomotive (u što sumnjam), eto još jedne uskotračne  lokomotivske pruge u Crnoj Gori.
Prilozi
Nizvodno.od.usca.Sutjeske.jpg
Nizvodno.od.usca.Sutjeske.jpg (117.36 KiB) Pregledano 349 puta
Nije.Mestrevac.JPG
Nije.Mestrevac.JPG (54.17 KiB) Pregledano 349 puta

Igor Legaz
Pružni radnik
Poruke: 7
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Porukaod Igor Legaz » 26 Maj 2018, 11:30

Detalj karte priložen uz prethodni post (šumska pruga Beheč kolibe - desna obala Drine) dio je istog lista ("Gacko") topografske karte (M = 1 : 100000) iz 1934. godine, na kojoj je prikazan kraj šumske pruge Palež (Govza, Oteša) - Miljevina - lijeva strana ušća Bistrice u Drinu (Oplazići). Taj detalj karte prilažem uz ovaj post.

Za šumsku prugu "Miljevina" (oko 1930.) zna se da ju je instaliralo a.d. "Varda", iz čega izvlačim zaključak da je isto akcionarsko društvo instaliralo i šumsku prugu "Beheč". 

Nedaleko od mjesta gdje je završavala šumska pruga "Beheč", danas se nalazi vrlo trošan most preko Drine, nazvan "Buk Bijela".

To je prvi most preko Drine, brojeći od sastava Tare i Pive. Moguće je da se radi o ranijem željezničkom mostu, koji je,  nakon ukidanja obližnjih šumskih pruga, prenesen  na sadašnju lokaciju, kako bi poslužio stručnjacima koji su ispitivali područje gornjeg toka Drine, radi potreba daljnje devastacija te mitske rijeke (odavno se planira gradnja brane za HE "Buk Bijela"). 
Prilozi
Oplazici.jpg
Oplazici.jpg (121.19 KiB) Pregledano 264 puta
most.Buk.Bijela.jpg
most.Buk.Bijela.jpg (213.04 KiB) Pregledano 264 puta
Buk.Bijela.jpg
Buk.Bijela.jpg (97.36 KiB) Pregledano 264 puta


Povratak na “Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost