Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5143
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 18 Apr 2019, 11:15

Na sl.3,4 i 5 drugog linka, vidi se da se kompozicija približava stanici Jajce.
Na drugoj po redu trasa prolazi pored reke Vrbas.

Izvor J.batts
Prilozi
3 jajce u blizini.jpg
3 jajce u blizini.jpg (120.9 KiB) Pregledano 483 puta
4 Jajce-Vrbas 69.jpg
4 Jajce-Vrbas 69.jpg (204.13 KiB) Pregledano 483 puta
5 Jajce-u blizini.jpg
5 Jajce-u blizini.jpg (170.81 KiB) Pregledano 483 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 18 Apr 2019, 15:58

PECELJ piše:Železnička stanica Donji Vakuf 1969.godine.

Vidi se kompozicija voza kojom je J.Batts stigao u stanicu. U prvom planu lokomotova JŽ 97-o31.


Pozdrav g. Pecelj.

Lokomotiva JŽ 97-031 nije vukla vlak u kojem je mister John Batts putovao. Lokomotiva JŽ 97-031 je bila na čelu vlaka, s kojim se mimoilazio onaj iz kojeg je lokomotivu JŽ 97-031 fotografirao John Batts.

John Batts snima s prozora vagona u kojem putuje. Sve se zbiva u Donjem Vakufu.

Mene zanima vozni red iz početka listopada 1969. za liniju Lašva - Jajce. Kako je John Batts uspio sve to obići u jednom danu?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5143
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 18 Apr 2019, 17:17

Promet na uskotracnoj pruzi Srnetica - Mlinište je obustavljen 1975.godine.
Promet na uskotracnoj pruzi Šipovo - Mlinište je obustavljen 1967.godine .
Promet na uskotračnoj pruzi Jajce-Šipovo je obustavljen 1970.godine.

Ovaj Red vožnje bi bio u periodu 1967-1970 :
Prilozi
table72.jpg
table72.jpg (242.73 KiB) Pregledano 475 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod Igor Legaz » 18 Apr 2019, 18:28

Ovo je nemoguć vozni red za 06.10.1969. (ponedjeljak).

John Batts je 05.10.1969. krenuo na ovakvo putovanje vlakovima:

1. Beograd - Užice - Ustiprača - Sarajevo ("760")

U Sarajevo je stigao ujutro 06.10.1969. i nastavio:

2. Sarajevo - Lašva ("1435")

3. Lašva - Jajce ("760")

4. Jajce - Lašva ("760")

5. Lašva - Satajevo ("1435")

U Velikom Šeheru je prenoćio i u utorak ujutro krenuo za Čapljinu vlakom "1435" i onda nastavio za Dubrovnik vlakom "760".

Prema ovom voznom redu, 3. vlak iz Lašve, kreće u 5:50.

To bi značilo da je John Batts krenuo iz Sarajeva za Lašvu, prije nego li je u Sarajevo (Veliki Šeher) stigao iz Beograda.

Imate li red vožnje iz tog vremena Beograd - Veliki Šeher ?

Vjerojatno je taj vozni red, što ste ga postavili, bio "zimski".

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5143
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 18 Apr 2019, 19:56

Ja drugog Reda vožnje za Lašva-Jajce nemam. Ovo je neki iz navedenog perioda a svake godine donosio se novi.

1968 je ukinuta uzana pruga Čukarica-Lajkovac pa je J-Batts verovatno autobusom stigao u Užice. Tu je seo na voz za Sarajevo.
Ja nemam Red vožnje za 1969 za Uzice-Sarajevo . Ovo je neki iz 1972 pa na dalje
Prilozi
zet04160749cw.jpg
zet04160749cw.jpg (247.28 KiB) Pregledano 463 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5143
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 19 Apr 2019, 11:23

Da završimo sa putovanjem J.Battsa na relaciji Lašva-Jajce-Lašva 1969.godine.

Ložionica u stanici Jajce sa lokomotivom UNRRA 8. Ispred nje lokomotiva serije 83.

Industrijska dizel lokomotiva u Jajcu. Verovatno služila za manevru.
Prilozi
6 jajce UNRRA 8.jpg
6 jajce UNRRA 8.jpg (195.33 KiB) Pregledano 446 puta
21 jajce.jpg
21 jajce.jpg (214.26 KiB) Pregledano 446 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5143
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 19 Apr 2019, 11:28

U povratku dva simka iz železničke stanice Donji Vakuf.

Kompozicija voza u železničkoj stanici D.Vakuf

Lokomotiva serije 97 vrši manevru u stanici.
Prilozi
25 D,vakuf.jpg
25 D,vakuf.jpg (153.22 KiB) Pregledano 446 puta
24 D.Vakuf 1.jpg
24 D.Vakuf 1.jpg (173.68 KiB) Pregledano 446 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja

Porukaod Igor Legaz » 24 Apr 2019, 09:45

Da se vratim na neka "neraščišćena" pitanja.


Igor Legaz piše:Još je Wilhelm von Pressel (sa suradnicima) imao ideju gradnje tunela Komar normalnotračne pruge za potrebe Sultanata, koji je, prema skici (njegovog francuskog suradnika) iz 1874., trebao bit dug 1430 m (samo 48 metara dulji od tunela izgrađenog za uskotračnu prugu), a na nadmorskoj visini od 761 m (svega 18 metara niže od tunela izgrađenog za uskotračnu prugu).

Jasno je da bi nadmorska visina od 761 m, smanjila nagib, koji ne bi bio oko 45 ‰ , nego nešto manji.



Prvo: Kako bi normalnotračni vlakovi svladavali takav nagib ?


Drugo: Može li netko napisati primjere normalnotračnih ili širokotračnih vlakova (u svijetu) s "Abtovim dionicama".


PECELJ piše:Lokomotiva ide tenderom napred



Treće: Koji termin koristiti kada diesel ili električna lokomotiva vuče kompoziciju "u rikverc" ? Tu, naravno, ne može "tenderom naprijed".
Prilozi
IMG-1d8e4f0d92fb13d365a7138f579faba8-V.jpg
IMG-1d8e4f0d92fb13d365a7138f579faba8-V.jpg (219.17 KiB) Pregledano 400 puta
IMG-1dae0318d3fa85d274e7590d654d394e-V.jpg
IMG-1dae0318d3fa85d274e7590d654d394e-V.jpg (180.31 KiB) Pregledano 400 puta
Komar uspon  -11-1.jpg
Komar uspon -11-1.jpg (117.73 KiB) Pregledano 400 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5143
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Porukaod PECELJ » 24 Apr 2019, 11:06

Lokomotiva JŽ 83-166 na čelu kompozicije u železničkoj stanici Lašva 1966.godine :

s-l1600 83 166 Lasva 1966 Original.jpg
s-l1600 83 166 Lasva 1966 Original.jpg (168.91 KiB) Pregledano 391 puta

Izvor : ebay

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja

Porukaod Igor Legaz » 24 Apr 2019, 16:18

Kako bi normalnotračni vlakovi svladavali takav nagib ?


Ja mislim, da su projektanti odmah uvidjeli da bi varijanta "Komar" bila neizvediva za prugu "1435". Oni nisu ni razmišljali o tunelu Komar na manjoj nadmorskoj visini (uz duljinu tunela oko 3 km), nego su razmatrali varijantu "Usko". Čudi me kako im je, uopće, pala na pamet ideja "Usko pass"?! Ta zona, ne samo da ne pruža mogućnost "razvlačenja" pruge (prijevoj se ne zove slučajno "Usko"), nego je klima izuzetno surova.

Ovo planinsko područje je jedno od najzahtjevnijih u Dinaridima.

Elmar Oberegger se nije upuštao u nagađanja, kako su projektanti mislili "izvest neizvedivo" (u XIX. stoljeću), kako bi realizirali Sandschakbahn ("mitski" projekt):

http://www.oberegger2.org/enzyklopaedie/sandschak.htm
Prilozi
2019-04-24 17.00.08.jpg
2019-04-24 17.00.08.jpg (179.65 KiB) Pregledano 383 puta
2019-04-24 16.43.30.jpg
2019-04-24 16.43.30.jpg (163.2 KiB) Pregledano 383 puta


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron