Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5059
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 05 Jul 2019, 11:56

Hvala g.mali.paja !!! Znao sam ko će to lepo objasniti :) Znači kompozicija se penje ka Uskoplju.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1303
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 05 Jul 2019, 22:03

PECELJ piše:Hvala g.mali.paja !!! Znao sam ko će to lepo objasniti :) Znači kompozicija se penje ka Uskoplju.

Na dijelu gdje će vlak kasnije proći je i najviši uspon od 28 promila.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5059
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 06 Jul 2019, 11:36

Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.
Prilozi
Brgat -Sumet 70 83-118  Werner Schniendl.jpg
Brgat -Sumet 70 83-118 Werner Schniendl.jpg (168.22 KiB) Pregledano 107 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1303
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 06 Jul 2019, 12:58

PECELJ piše:Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.

Vlak ide prema Uskoplju. Ubrzo će preći u Hercegovinu. Ispod je magistralni put za Trebinje. U udolini je naselje Župa Dubrovačka. Stajalište Brgat je već prođeno. Cesta koja se vidi prošla je pored crkve svete Ane o čemu sam pisao u postu prije. Tom cestom ide se dalje prema Cavtatu koji se vidi u daljini. Istom cestom se dolazi i u stari grad Dubrovnik sa istočne strane ili se zaobilazi cestom iznad grada. Bijeli nasip sa lijeve strane slike je od hidrocentrale Plat (prije nekoliko mjeseci došlo je do požara u unutrašnjosti iste i 3 čovjeka su poginula). Što da još napišem? Parna vuča je pomalo na izdisaju. Dubrovnik i Zelenika su imali najstarije i najprve lokomotive serije 83 napravljene. One su bile na zasićenu paru i oko pedesetak "ks" su bile slabije od lokomotiva na pregrojanu paru. Zelenička pruga je zatvorena prije 2 godine. I ložionica Dubrovnik je ostala bez tih najstarijih lokomotiva. Lokomotiva 83-118 je na pregrijanu paru nije prije bila u Dubrovniku. Skoro sve te lokomotive na zasićenu paru (83-124 do 83-152) su potpadale pod Direkciju Mostar. Direkcija Mostar imala je ložionice uključivo Konjic pa dalje: Jablanica, Mostar, Čapljina, Zelenika, Dubrovnik, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Na čelu vlaka nije službeni vagon nego teretni. Pretpostavljam da je bilo možda nešto expressa a nije bilo službenog vagona pa je uzet zato teretni?

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1303
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 06 Jul 2019, 13:00

PECELJ piše:Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.

Vlak ide prema Uskoplju. Ubrzo će preći u Hercegovinu. Ispod je magistralni put za Trebinje. U udolini je naselje Župa Dubrovačka. Stajalište Brgat je već prođeno. Cesta koja se vidi u daljini prošla je pored crkve svete Ane o čemu sam pisao u postu prije. Tom cestom ide se dalje prema Cavtatu koji se vidi u daljini. Istom cestom se dolazi i u stari grad Dubrovnik sa istočne strane ili se zaobilazi cestom iznad grada. Bijeli nasip sa lijeve strane slike je od hidrocentrale Plat (prije nekoliko mjeseci došlo je do požara u unutrašnjosti iste i 3 čovjeka su poginula). Što da još napišem? Parna vuča je pomalo na izdisaju. Dubrovnik i Zelenika su imali najstarije i najprve lokomotive serije 83 napravljene. One su bile na zasićenu paru i oko pedesetak "ks" su bile slabije od lokomotiva na pregrojanu paru. Zelenička pruga je zatvorena prije 2 godine. I ložionica Dubrovnik je ostala bez tih najstarijih lokomotiva. Lokomotiva 83-118 je na pregrijanu paru nije prije bila u Dubrovniku. Skoro sve te lokomotive na zasićenu paru (83-124 do 83-152) su potpadale pod Direkciju Mostar. Direkcija Mostar imala je ložionice uključivo Konjic pa dalje: Jablanica, Mostar, Čapljina, Zelenika, Dubrovnik, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Na čelu vlaka nije službeni vagon nego teretni. Pretpostavljam da je bilo možda nešto expressa a nije bilo službenog vagona pa je uzet zato teretni?

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1303
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod mali.paja » 06 Jul 2019, 13:01

Molim da netko izbriše 1 post! Krivo sam 2 puta stisnuo i poslao.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5059
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod PECELJ » 06 Jul 2019, 14:30

Još jednom hvala g.mali.paja !!! Ispod slike je pisalo ovako, pa sam ja to protumačio na svoj način :)

d.jpg
d.jpg (24.22 KiB) Pregledano 96 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 882
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Porukaod železocestnik » 06 Jul 2019, 18:35

Pozdravljeni,

ja mislim, da smo približno 1 km posle stajališta Brgat (iz smjeri Dubrovnik) baš kod nekadašnje Carine u Austro-ugarskoj. Da, i za vrijeme Austro-ugarske bile su granice između pokrajina.
Dakle, mali.paja je opet u pravu.

Slika

Nacrt je iz faze projektiranja (10.4.1900), pa zbog toga još nije ucrtana cesta kako treba. Cesta je bila široka 6 metara.

pozdrav
Darko


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta