Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5019
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod PECELJ » 20 Maj 2019, 10:16

=pogledati predhodnu stranu=

Prva skica stanice Lašva , koju ste ranije postavili, je samo za normalni kolosek (možda kad više nije bilo uzanog).

Druga skica je samo za uzani kolosek (možda kad nije bilo normalnog). Vidi se da postoji okretnica zbog pruge Lašva-Jajce. Prva tri uzana koloseka do stanične zgrade su 1947 zamenjena sa normalnim.

VMožda ova skica u Prilogu to najbolje objašnjava.

Što se tiče mosta za uzanu prugu na Lašvi on je srušen na kraju WW II. Možda su posle rata znali da će se graditi normalna pruga SA-Vrpolje pa su napravili širi (dvokolosečni) most a ne dva , što nije bilo logično ?
Prilozi
Lasva_Gornji_Vakuf-4 sk Lasva.jpg
Lasva_Gornji_Vakuf-4 sk Lasva.jpg (109.61 KiB) Pregledano 513 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 20 Maj 2019, 10:54

Poštovani g. Pecelj,
očigledno je da ovaj forum "jenjava". Broj zainteresiranih za željezničke teme se sveo na 2 - 5 osoba (među kojima ste Vi).

Pogledajte što se dogodilo na hrvatskom forumu!

Na hrvatskom forumu postoje (ukupno) dvije teme vrijedne spomena: uskotračne pruge i Unska pruga (ostalo je "boranija").

U podforumu "Uskotračne pruge" (301 tema), na hrvatskom forumu je posljednja aktivnost registrirana 10.04.2019.

O Unskoj pruzi (dionice u Hrvatskoj, dionice u Bosni i Hercegovini), na hrvatskom su forumu, posljednji postovi zabilježeni 2018.

Dakle, hrvatski forum je potpuno zamro, faktički se ugasio.

Iz tog razloga, ja na hrvatskom forumu ništa ne pišem, jer su postojeći članovi foruma izgubili interes za aktivnost, a nove članove forum ne može privući zato jer je "zaključan", pa samo članovi mogu vidjet što piše, ali ne i ostali.

Sve ukazuje da će se i ovom forumu dogotiti da "zamre".
Prilozi
2019-05-18 12.52.36_36.jpg
2019-05-18 12.52.36_36.jpg (34.38 KiB) Pregledano 510 puta
2019-05-18 12.53.10_10.jpg
2019-05-18 12.53.10_10.jpg (35.87 KiB) Pregledano 510 puta
2019-05-18 12.53.48_48.jpg
2019-05-18 12.53.48_48.jpg (23.81 KiB) Pregledano 510 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 20 Maj 2019, 11:33

PECELJ piše:Ranije sam mislio da možda na mestu "rasputnice D" ima trijangla, što nije tačno.

Vozovi uzanog koloseka iz SA su preko ove rasputnice išli ili za Bos.Brod ili za Jajce.
Iz Bos.Broda su preko mosta na Lašvi i rasputnice ulazili u Lašvu i nastavljali ka SA a za Jajce se presedalo.
Kada je ukinuta pruga SA-Lašva (1966) uzani vozovi su iz Zenice prvo ulazili u Lašvu, tu se lokomotiva okretala na okretnici i nastavljalo se ka Travniku


PECELJ piše:=pogledati predhodnu stranu=

Prva skica stanice Lašva , koju ste ranije postavili, je samo za normalni kolosek (možda kad više nije bilo uzanog).

Druga skica je samo za uzani kolosek (možda kad nije bilo normalnog). Vidi se da postoji okretnica zbog pruge Lašva-Jajce. Prva tri uzana koloseka do stanične zgrade su 1947 zamenjena sa normalnim.

VMožda ova skica u Prilogu to najbolje objašnjava.

Što se tiče mosta za uzanu prugu na Lašvi on je srušen na kraju WW II. Možda su posle rata znali da će se graditi normalna pruga SA-Vrpolje pa su napravili širi (dvokolosečni) most a ne dva , što nije bilo logično ?


Treba se koncentrirat samo na broj željezničkih mostova, koji su pedesetih postojali nad ušćem Lašve.

Ovo je službeni crtež željezničkog mosta iz 1956., preko kojega su vozili vlakovi "760".
Nažalost, nije napisana širina mosta, ali se po obliku zaključuje da nije bio dvokolosječni, nego da je to onaj isti jednokolosječni most, koji je izgrađen (oko) 1945. da nadomjesti onaj srušeni u drugom svjetskom ratu.

Ključno je utvrditi, preko kojeg su mosta, vlakovi "1435" prelazili ušće Lašve, baš 1956. godine.


Svi ostali navodi (triangl, Sarajevo, Travnik, WW II,
stanica Lašva, Bosanski Brod, 1947, Zenica, rasputnica D, okretnica, 1966, Jajce, logika), neće pomoći za utvrđenje točnog broja željezničkih mostova, koji su 1956. godine postojali nad ušćem rijeke Lašve.

Postoje samo ove dvije mogućnosti:

1. bila su dva (2) jednokolosječna mosta

U tom slučaju, normalnotračni vlakovi su 1956. prelazili Lašvu preko mosta, koji se bio položen nešto bliže ušću te rijeke, nego ovaj na crtežu.

2. bio je jedan (1) most

U tom slučaju su 1956. na mostu (koji je prikazan na crtežu) bile postavljene tri (3) šine, za tzv. "upletene kolosijeke", kako bi vlakovi "1435" i "760" mogli preći preko ušća Lašve.
Prilozi
2019-05-20 08.55.21_21.jpg
2019-05-20 08.55.21_21.jpg (230 KiB) Pregledano 508 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 20 Maj 2019, 16:36

Riješen slučaj!

Bila su dva (2) željeznička mosta na ušću Lašve.

Prilog 1

Uskotračni most, snimljen nakon ukidanja pruge Sarajevo - Lašva - Zenica (most je malo oštećen pri kraju). Snimatelj se nalazi na desnoj obali Lašve (na istoj strani ušća Lašve, gdje je bunker).


Prilog 2

Screenshot s "google earth". Nad ušćem Lašve je normalnotračni most. Normalnotračni most ima željezni dio, iznad ceste Zenica - Travnik (lijeva strana ušča Lašve) i armiranobetonski dio (nad rijekom Lašva).

Nekoliko metara uzvodno od armiranobetonskog dijela normalnotračnog mosta, iz korita Lašve "strši" jedan od dva stuba nekadašnjeg uskotračnog mosta (koji je izgrađen 1945.).

Na samom ušću Lašve, na desnoj strani ušća, vidi se bunker.

Na istoj fotografiji, nasuprot ušću Lašve, vidi se cestovni "Y" most preko Bosne, na putu iz Kaknja ka Zenici (gore, udesno), odnosno iz Kaknja prema Travniku (gore, ulijevo).


Prilog 3

Grupa ljudi, okupljena na lijevoj strani ušća Lašve, pokraj ceste Zenica - Travnik. Iza je normalnoztračni most nad ušćem Lašve.
Prilozi
IMG-26f98f9e11d1c6f365bbb487cf8d2241-V.jpg
IMG-26f98f9e11d1c6f365bbb487cf8d2241-V.jpg (210.51 KiB) Pregledano 496 puta
2019-05-20 16.58.59.jpg
2019-05-20 16.58.59.jpg (211.42 KiB) Pregledano 496 puta
lasva (1).jpg
lasva (1).jpg (110.25 KiB) Pregledano 496 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 875
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod železocestnik » 20 Maj 2019, 17:49

Pozdravljeni,

kod svakog nacrta mosta ili tunela postoje i presjek.

Pošto uvjek manje ljudi zna, šta je to, autori su počeli ispuštati presjek.

Ako imaš nacrt presjeka, odmah je jasno, koliko kolosjeka je bilo na mostu ili tunelu.

Presjek je potrebno uraditi zbog tehničkih propisa, koji propisuju slobodni profil oko i između vagona i stijene ili ograde. Dakle presjek treba da je uvjek pored nacrta mosta.

Potrebno je samo pronaći presjek i sve če biti odmah jasno.

Kao primjer presjeka iz Gruža:

Kroz ovu "rupu" bilo je odmah jasno, da ne može ići tramvaj...

Slika

Izgraditi je bilo potrebno novi most.

pozdrav
Darko

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 20 Maj 2019, 18:43

Ovo je detalj karte Vojno geografskog instituta (M = 1 : 50000).

Karta je izrađena 1960. što znači da je na karti prikazano stanje iz kraja pedesetih.

Na ovoj karti se također vidi samo 1 željeznički most, premda su tada bila 2.

Nakon dosta pretraživanja, riješio sam problem i objasnio sam, kako sam ga riješio.

Dok sam se mučio kako da problem riješim, bili ste šutljivi.

Pomogao je g. Pecelj, pomogao je mali.paja.

Sad, kad je problem definitivno riješen, odjedanput se, g. Darko, pojavljujete sa "savjetima" što bi trebalo napravit?! Nakon što ste zakasnili, Vi ovdje prilažete skicu volta u Gružu, a u vezi predmeta "Magdalena Gradi". Nemojte o tome u ovoj temi, nego u temi o tramvaju u Dubrovniku.

Molim Vas, g. Darko, da se orijentirate na projekt svih projekata, koji predstavljam na forumu, a odnosi se na ideju gradnje pruge kroz Bosnu i Hercegovinu, kakvu su zamislili Geiger i Lebret.
Prilozi
2019-05-20 12.55.06.jpg
2019-05-20 12.55.06.jpg (180.84 KiB) Pregledano 484 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 20 Maj 2019, 19:26

Nakon što je polemika o kolosječnom stanju na ušću Lašve i o željezničkim mostovima na ušću te rijeke zaključena (nakon 7 godina !), predstavit ću ušće Lašve.

Prilog 1

Detalj Austrougarske vojne karte iz kraja XIX. st., koja je izrađena, nakon puštanja u promet pruge Zenica - Sarajevo, a prije gradnje pruge Lašva - Jajce.

Vidljivo je da tada, stanica Lašva nije postojala Napominjem da je prvotni plan bio da se "Laschwathalbahn", spoji s "Bosnabahn", u povijesnom naselju Janjići (gdje je, nekoć, "stolovao" did), a ne uzvodno od ušća Lašve.

Prilog 2

Na lijevoj strani ušća Lašve, kod mosta, bilo je stajalište. Ne znam kada je fotografija snimljena. Vidi se rampa na drumu prema Travniku. Konji čekaju da se rampa podigne, pa da krenu ka Janjićima.

Prilog 3

Prva verzija uskotračnog mosta "ušće Lašva", snimljena s desne obale Bosne. Fotografija je slabe rezolucije, ali se ipak vidi kakva je bila konstrukcija mosta.
Prilozi
Screenshot_2019-05-16-19-13-20.jpg
Screenshot_2019-05-16-19-13-20.jpg (212.78 KiB) Pregledano 483 puta
IMG-ffd5671846534942ca9471136752162e-V.jpg
IMG-ffd5671846534942ca9471136752162e-V.jpg (235.42 KiB) Pregledano 483 puta
IMG-cf327050e37c0934deee6c2af0531f9e-V.jpg
IMG-cf327050e37c0934deee6c2af0531f9e-V.jpg (108.31 KiB) Pregledano 483 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 20 Maj 2019, 19:56

Prilog 1

Rampa na drumu Zenica - Travnik je spuštena i očekuje se prolazak vlaka. Za to vrijeme, fotograf (koji je na lijevoj strani Lašve) snima prvu verziju mosta "ušće Lašve".


Prilog 2

Godina je 1945. Ovjekovječena je gradnja druge verzije mosta "ušće Lašve". Fotograf je na lijevoj obali Lašve, a bunker dominira nad desnim ušćem Lašve.
Prilozi
IMG-bfa459616fc5086a73805d44293f2fa0-V.jpg
IMG-bfa459616fc5086a73805d44293f2fa0-V.jpg (206.25 KiB) Pregledano 482 puta
IMG-f43b04e80f9434d07494b8effe89343d-V.jpg
IMG-f43b04e80f9434d07494b8effe89343d-V.jpg (212.4 KiB) Pregledano 482 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 875
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod železocestnik » 20 Maj 2019, 22:53

Igor Legaz, pozdravljen,

ja imam samo jednu primjedbu o retrogradnom radu.
Iz loših geografskih mapa pogađate, šta je sve naopako u mapama.
Ako želite nači, kako se je projektiralo i posle radilo, treba da idete u arhive.
Tamo je sve, od početne ideje, idejnih projekata, izvedenih radova. To je pravi put.
Tako je radio i Dr.sc. Dževad Juzbašić doktorsku disertaciju:
http://www.anubih.ba/images/publikacije ... zbasic.pdf

pozdrav
Darko

Igor Legaz
Direktor železnice
Poruke: 523
Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Porukaod Igor Legaz » 21 Maj 2019, 06:34

Iz ovog kuta gledanja s "google earth", odlično se opažaju oba stuba (crveni kružići) posljednje verzije uskotračnog mosta "učće Lašva.

Bunker (žuti kružić) je na desnoj strani učća Lašve (odnosno, lijevoj obali Bosne).
Prilozi
LasvaS.jpg
LasvaS.jpg (131.07 KiB) Pregledano 464 puta
Lasva0.jpg
Lasva0.jpg (137.23 KiB) Pregledano 464 puta


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost