Stranica 11 od 19

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 15 Dec 2014, 21:40
od cira-1
Arandjelovac-GP-Standard-kod-železničke stanice. Sa sajta - slike stare stanice

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 08 Mar 2015, 16:49
od ivanjz
Odavno na starom forumu ZOVS-a postavio sam ovu fotografiju. Na fotografiji oznacen strelicom je Markovic Andrija, radnik lozionice u Lajkovcu. Inače fotografije potiče od njegovog unuka. Koliko može da se vidi mašinovođa nije obučen kao ostali. Verovatno je Bosanac i došao je sa lokomotivom.

Tom prilikom sdž361 je napisao:

"Fotografija je zaista vrlo zanimljiva jer je jedna od veoma retkih fotografija ovog tipa lokomotive iz lajkovačke ložionice. Na slici je naime lokomotiva JDŽ/JŽ 186-007. Lokomotive serije 186 su bosanske lokomotive pravljene 1901 i 1904 godine za BosanskoHercegovačke Državne Železnice (BHStB) i nosile su brojeve 801 do 811. Inače to su uz vrlo slične lokomotive serije 185 bile čuvene "radijalke" jer su imale karakterističan mehanizam za lakši prolaz kroz krivine. Nekoliko ovih lokomotiva je prebačeno iz Bosne u Lajkovac posle 1928. godine kada su pruge od Čukarice do Vardišta i od Mladenovca do Valjeva od Direkcije Beograd predate u nadležnost Direkciji Sarajevo pod kojom su ostale sve do okupacije (Ideja je bila da radi unifikacije sve pruge koloseka 0,76 m vezane mreže pređu u nadležnost Direkcije Sarajevo ali se brzo odustalo od toga za pruge u istočnoj Srbiji iz praktičnih razloga tako da su samo lajkovače pruge prešle pod "sarajevsku" upravu). Lajkovačka ložionica je koristila mašine ovog tipa uglavnom za menevru a pored stanice u Lajkovcu obavljale su manevru i u Aranđelovcu i Mladenovcu a posle II sv. rata i u Beograd Savi. Slika ove lokomotive iz Lajkovca koju je postavio ivanjz je nastala između 1929. i 1933. godine jer je na njoj još uvek stara tabla sa brojem 807 ali i sa sitnim natpisom JDŽ. Znači nastala je ne pre 1929. godine kada je nakon promene naziva države promenjena i oznaka železnice (od SHS u JDŽ) ali ne posle 1933. godine kada je izvršena prenumeracija lokomotiva i kada su ove lokomotive označene kao serija 186. Lokomotiva 807 je postala 186-007.
Da je slika nastala u ovom periodu može se zaključiti i po uniformama železničara. Sve su železničarske ali neki još imaju uniforme "austriskog" stila koje su korišćene u Bosni još dugo posle I svetskog rata. To su očigledno železničari koji su posle 1928. godine premeštani iz Bosne u Lajkovac.
Inače ova lokomotiva sa još 5 drugih ove serije je kasnije prebačena na prugu Split - Sinj. Nekoliko sličnih je ostalo u zapadnoj Srbiji sve do početka 50-tih godina kada su vraćene u Bosnu ili kasirane."

U privatnom razgovoru g. sdž361 je pretpostavio da je ova fotografija snimljena u Mladenovcu, a ne Lajkovcu. I bio je u pravu. Danas sam od g. preše dobio ovu potvrdu! Marković Andrija je počeo da uči zanat u ložionici u Mladenovcu, a tek posle nekoliko godina je došao u ložionicu u Lajkovcu.


http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 18 Maj 2015, 11:28
od PECELJ
Detalj sa železničke stanice Mladenovac. Ima još dugo do voza. !!!
BVInNQBGkKGrHgoH-DoEjlLlzR4BKbwcuRF Mladenovac.jpg
BVInNQBGkKGrHgoH-DoEjlLlzR4BKbwcuRF Mladenovac.jpg (180.25 KiB) Pregledano 2665 puta
Izvor : forum SkyscraperSity

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 02 Jun 2015, 14:11
od ivanjz
Rudnik mermera u Aranđelovcu. Vide se koloseci. Verovatno je ovaj rudnik bio spojen sa prugom uskoga koloseka.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 03 Jun 2015, 20:18
od sdz361
ivanjz je napisao:
Rudnik mermera u Aranđelovcu. Vide se koloseci. Verovatno je ovaj rudnik bio spojen sa prugom uskoga koloseka.
Rudnik mermera je prilično visoko iznad Aranđelovca na Venčacu. Nije bio nikad spojen sa prugom uskog koloseka. Koloseci koji se vide na slici su za interni prenos blokova vagonetima. U levom gornjem delu se i vidi grupa radnika koja gura vagonet.

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 05 Jun 2015, 09:55
od ivanjz
Porušeni most verovatno na Belom Brodu na Kolubari. Pored se vidi izgrađeni privremni most da li durmski ili železnički teško je reći.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 05 Jun 2015, 09:56
od ivanjz
Pecelj je napisao:
PECELJ piše:Prvo, očigledno se radi o nekoj velikoj poplavi.

Na poleđini ove fotografije, rukom je napisano da je to most na Kolubari između Lajkovca i Lazarevca.
Problem je što mi dosad nismo imali sliku ovog mosta neposredno pred WW I. Na slici je most lučni a opet mi ga znamo kao pravougaono rešetkasti.

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 08 Jun 2015, 14:34
od jovanla
.

Mislim da je tekst sa fotografije asocirao previše na most na Belom Brodu...ovo je fotografija od 19.5.1916. sa izgradnje mosta na pruzi Lajkovac Čačak.



pepeljevac16.jpg
pepeljevac16.jpg (126.34 KiB) Pregledano 2555 puta

.

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 09 Jun 2015, 17:00
od ivanjz
Milsim da g. jovanla greši i da ovo nije "čačnski" most nego most na Belom Brodu, a štp se vidi iz priložene fotografije. Fotografija porušenog mosta je nastala u maju 1916. godine. Moja pretpostvka je sledeča.

1. Most nije porušila vojska nego reka Kolubara u ovoj velikoj poplavi. Teško je za poverovati da ovaj most nije bio obnovljen u meseu maju ako znamo da su Austrijanic igradili "čačanski" most već u februrau 1916. gdoine.

2. Austrijanci su vrlo brzo postavili ovaj most koji je dosta kratak za ovaj deo Kolubare. To je irazlog što je voda odnela desni nosač i most se porušio.

3. Kasnije će izgraditi bolji i veći most.

4. Zanimljivo je da je ova velika poplava bila u maju kao i prošle godine.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac

Poslato: 09 Jun 2015, 20:46
od jovanla
.

Konstrukcija mosta iz 1919 na fotografiji koju je priložio ivanjž je jasan dokaz pogrešnosti moje pretpostavke...nažalost nisam siguran ni koje je godine završena izgradnja Čačanskog mosta..mislim da je ivanjž u pravu ida se radi o februaru 1916 te ...na starom forumu ZOVSa bilo je, koliko se sećam nekih fotografija BeloBrodskog mosta iz 1919. kao i fotografija spomen ploče na Čačanskom mostu. Možda bi bilo interesantno priložiti te fotografije, bile bi od neke pomoći u ovoj diskusiji.

.