Na Internetu sam pronašao ovaj link časopisa "Taljige", gde se piše o "Razvoj mreže železničkih pruga u Srbiji" :
https://taljige.wordpress.com/category/zeleznica/
Ovo je izgleda časopis studenata Saobraćajnog fakulteta. Pitanje je da li je sve tačno ?
Tu piše da je normalna pruga Kraljevo –Čačak otvorena 1955 a za Stalać 1958, što je meni bilo čudno jer kod mene stoji zapisano :
Uzana pruga Stalać-Kraljevo ukinuta 1958 a za Čačak 1960.
Međutim podseti me g.cira-1 da je ranije pisano o tome. I stvarno.
G.ivanjz :
"Дана 20. маја 1958. године, почињу радови на полагању нормалног колосека на прузи Крушевац–Краљево. Полагање колосека вршиће се од Крушевца према Краљеву. С тим у вези са даном 20. мајем т. г. обуставља се целокупан цаобпаћај возова колосека 0,76 од станице Параћин до непоседнуте станице Кошеви. У првој етапи нормализације пруге Крушевац–Краљево предвиђа се полагање нормалног колосека од Крушевца до Трстеника у следећим роковима: од 19. V до 31. V – између Крушевца и Кошева, од 2. VI до 12. VI. између Кошева и Стопање, од 23. VI до 3. VII 1958. год. између Почековине и Трстеника. За део пруге Трстеник–Краљево рокови нормализације биће утврђени и објављени накнадно. У вези горе изнетог са даном 19. V 1958. године у 24,00 часа престаје саобраћај свих возова на делу пруге од Параћина до непоседнуте станице Кошеви, издатих редом вожње 2. VI 1957. године, а са даном 20. V 1958. године, у прилогу овог наређења издаје се нови ред вожње нормалног колосека од Сталаћа до Крушевца..."
Na to je sledio odgovor g.sdz361 :
Prema tome pomenuti tunel je građen za normalni kolosek i u upotrebi od 1955.godine. Mislim da uzana pruga nije prolazila kroz ovaj tunel, već da se spajala sa normalnim kolosekom najverovatnije u stanici Adrani.
Da li su do Čačka kolseci bili upleteni ili su išli razdvojeni , to ne znam. Možda će nam odgovor dati naš poštovani g.sdz361 !
"Pruga normalnog koloseka od Kraljeva do Čačka je zvanično puštena u javni saobraćaj 29.11.1955. godine. Ali ta pruga je praktično izgrađena još pre II svetskog rata kao deo radova na novoj pruzi Kraljevo - Čačak - Valjevo - Loznica. Međutim do izbijanja aprilskog rata ona nije puštena u redovan saobraćaj, koliko znam nisu bila završena sva kolosečna postrojenja u Čačku. Tokom rata je i oštećena tako da je tek 1955. potpuno osposobljena za redovan saobraćaj.
Inače uzana pruga od Kraljeva do Čačka je radila sve do 1960. godine, dakle još 2 godine nakon ukidanja uzane pruge od Kraljeva do Kruševca. Razlog za to je nepostojanje pretovarnih kapaciteta u Čačku. Naime pretovar sa uzanog na normalni kolosek se vršio u Kraljevu i dok nisu napravljena odgovarajuća postrojenja u Čačku (a to je završeno tek 1960. godine) morao je da se zadrži uzani kolosek radi dopreme uzanih vagona na pretovar."
Trasa planirane pruge (verovatno normalni kolosek svuda) Kraljevo-Čačak-Valjevo-Loznica je data ovde :
http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... 0&start=20