Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Локомотиве серије "ЈЖ*36" су биле нормалнотрачне.
- Prilozi
-
- 8.jpg (195.16 KiB) Pregledano 1238 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Izgled lokomotive za normalni kolosek serije 36 :
Da li moguće da ne razlikujete lokomotive za uzani i normalni kolosek ???
Da li moguće da ne razlikujete lokomotive za uzani i normalni kolosek ???
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Било је неколико локомотива на "шипадовим" пругама, које нису садржавале уобичајене нумеричке ознаке серија.PECELJ piše: Lokomotiva JŽ 36 u železničkoj stanici JAJCE :
Када се напише: "локомотива ЈЖ 36" (и ништа сем тога), онда то значи само једно: "локомотива серије 36".
Није локомотива серије 36, јер је колосек узани, а не нормални.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Напросто, није серија 36, није "ЈЖ 36", него
је реч о локомотиви која је имала "име" 36.
Слично тако су ЗЕТА, РАМА, ЕЛЗА итд. била имена неких локомотива (без нумеричких ознака серије).
је реч о локомотиви која је имала "име" 36.
Слично тако су ЗЕТА, РАМА, ЕЛЗА итд. била имена неких локомотива (без нумеричких ознака серије).
- Prilozi
-
- 8.jpg (236.83 KiB) Pregledano 1166 puta
-
- 6.jpg (324.54 KiB) Pregledano 1166 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Daj nas molim te poštedi više tih četnika i partizana!!! Prestani vrijeđati na osobnoj razini. Čovjek ti nije niti napisao LOKMOTIVA SERIJE 36. Jednostavno je samo JŽ 36.
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Када се напише: "локомотива ЈЖ 36" (и ништа сем тога), онда то значи само једно: "локомотива серије 36".mali.paja post piše: Čovjek ti nije niti napisao LOKMOTIVA SERIJE 36. Jednostavno je samo JŽ 36.
Напросто, није серија 36, није "ЈЖ 36", него
је реч о локомотиви која је имала "име" 36.
Слично тако су ЗЕТА, РАМА, ЕЛЗА итд. била имена неких локомотива (без нумеричких ознака серије).
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
E baš si u pravu! Evo i ispričavam se jer je netko stavio skraćenu oznaku JŽ a tebe nije ništa pitao! Sram ih bilo!!!!Hum piše: ↑24 Jun 2023, 11:19Када се напише: "локомотива ЈЖ 36" (и ништа сем тога), онда то значи само једно: "локомотива серије 36".mali.paja post piše: Čovjek ti nije niti napisao LOKMOTIVA SERIJE 36. Jednostavno je samo JŽ 36.
Напросто, није серија 36, није "ЈЖ 36", него
је реч о локомотиви која је имала "име" 36.
Слично тако су ЗЕТА, РАМА, ЕЛЗА итд. била имена неких локомотива (без нумеричких ознака серије).
-
- Šef stanice
- Poruke: 435
- Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
jedno pitanje za postovanog prijatelja.ko je radio generalni remont mostarskih lokomotiva serije 85 i dmg 802 sa pruge capljina-dubrovnik.dali je lokomotiva serije 85 dolazila do trebinja,niksica i titograda[podgorica].postovanje i hvala unapred.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Da počnem od kraja! U Čapljini je napravljena velika radionica za opravak lokomotiva i vagona z a uzane pruge kada je '66 ukinuta uzana pruga Ploče-Sarajevo. Osim ove uzane radionice napravljena je i normalnotračna. Depo Čapljina je postao samostalan i imao je svoju vuču. Dok je bila aktivna uzana pruga iz Sarajeva sve ložionice su spadale pod upravu ložionice Mostar. Ostale su bile ložioničke ispostave pa čak i Niukšić i Titograd (to je bilo sve pod upravom ŽTP-a Sarajevo). Dolaskom MOT 802 na pruge od Čapljine pa prema Dubrovniku, Zeleniki i Nikšiću isti se održavaju u Čapljini. Dolasko i uzanih dizel lokomotiva serije 740 i one se održavaju u Čapljini. Odvajanjem uzanih pruga od Sarajeva u Crnoj Gori iste nisu imale nikad svoju dizel vuču nego je ostala parna. Svi ti popravci su se uglavnom (veliki) održavali u Čapljini. Redovito održavanje je bilo u Nikšiću. Kako sam naveo u Čapljini je napravljena i normalnotračna radionica. Osim vagona održavale su se i normalnotračne parne lokomotive. Nakon otvaranja normalne pruge stanica Mostar teretna je imala manevarsku parnu lokomotivu serije 20, Čapljina je imala lokomotivu lokomotivu serije 12X (ne sjećam se točno serije) i Ploče su imale 1 ili 2 manevarke serije parnih lokomotiva serije 20. Parna lokomotiva serije 12X osim Čapljine opsluživala je i stanicu Metković. To se sve održavalo u Čapljini. Čak je jedne godine krajem šezdesetih jedno kratko vrijeme bila i 1 prijedorska parna lokomotiva serije 22. Zimi su znale uskočiti parne lokomotive i kratko obavljati vuču lokalnih vlakova između Mostara i Ploča kada bi se pojavili problemi sa grijanjem. Jedino u troj vuči nije sudjelovala parna lokomotiva serije 12X. Ona naime nije imala zračneu kočnicu i nije mogla kočiti garnituru. Imala je samo lokomotivsku kočnicu a tada je po propisima to moglo biti za manevru. Početkom sedamdesetih godina ŽTP sarajevo je dobio dizel lokomotive serije 733 na manevru i parnjače su nestale.colicdusan325 piše: ↑11 Jul 2023, 12:36 jedno pitanje za postovanog prijatelja.ko je radio generalni remont mostarskih lokomotiva serije 85 i dmg 802 sa pruge capljina-dubrovnik.dali je lokomotiva serije 85 dolazila do trebinja,niksica i titograda[podgorica].postovanje i hvala unapred.
Idemo sada na uzanu prug(u)e. Do '66 ložionica Mostar je bila domicil svih parnih lokomotiva serije 85. Nakon te godine sve su te lokomotive povučene u Sarajevo a u Čapljini, Dubrovniku, Zeleniki, Trebinju, Bileći i Nikšiću su ostale samo lokomotive serije 83. Od tih serija 83 najmlađe su u Čapljini bile stacionirane kao RR (ratna rezerva) Uglavnom su bile to lokomotive iz Slavonskog Broda a bila je i 1 ili 2 sa Kobelovim dimnjakom (šešir ili kapa kako tko kaže).
Sve lokomotive serije 85 su se održavale u Mostaru kao i sve lokomotive ložioničkih ispostava. Ložioničke ispostave su imale redovito održavanje a vliki popravci su išli u Mostar. Ali i tu je bilo iznimaka. Ukoliko je bilo potrebno neki baš preveliki popravak onda se sve slalo u Sarajevo u tvornicu VMC (Vaso miskin Crni).
Lokomotive serije 85 nisu smjele vršiti vuču od Mostara prema sjeveru (konjic/Sarajevo) radi malih radijusa krivine. LOkomotiva serije 85 je imala minimalni radijus 90m, serija 83 radijus 80 a lokomotiva UNRRA 50m. KOd transporta prema Sarajevu lokomotiva serije 85 sa istih bi se skidala tjerna motka). Lokomotive serije 85 su uglavnom išle do Dubrovnika i Zelenike. Ima jedna slika lokomotive serije 85 u Trebinju ali ne bih baš pouzdano znao da li su išle redovito ili možda je to bilo slučajno? Ako je to bilo redovito to može biti samo na putničko vlaku za Titograd gdje bi Mostarci vlak dovukli do Trebinja i tamo se vršio lom vuče (tako se službeno zvala izmjena lokomotiva). Lokomotive serije 85 su redovito vukle 2 para putničkih vlakov za Dubrovnik i ljeti jednog sezonca.U Dubrovniku bi te parnjače serije 85 znali uzeti Dubrovčani i odvući teretni vlak do Huma dok bi čekale povratak u međuvremenu. Za zeleniku bi serija 85 kako koji VR vukla brzi vlak sezonac u Zeleniku sa mostarskim osoblje. Neki VR bi sezonac išao u Dubrovnik a grupu vagona za Zeleniku bi preuzelo Zeleničani sa svoji lokomotivama serije 83. Ako bi serija 85 išla u Zeleniku onda bi grupu vagona za Dubrovnik ostavljali na Uskoplju a dlje bi Dubrovčani spuštali u Dubrovnik. Serija 85 je pak svu vuču teretnih vlakova vršila od Mostara do Huma. Prema Pločama vuču su obavljale lokomotive serije 73, 83 i UNRRA. Prema Pločama je bila praktično ravničarska pruga i nije bilo potrebe za jakim lokomotivama kao što je serija 85. Lokomotive Serije UNRRA su obavljale vuču samo teretnih vlakova. Bile su na sabirno manipulativnom vlaku. Već sam prije napisao da su imale mali radijus od 50m pa su mogle svukuda zaći (industrijski kolosijeci). Jedan podatak kada sam spomenuo te sabirno manipulativne vlakove. Vlak je polazi iz Mostara oko 18 sati a stizao drugi dan ujutro. Razdalina je bila nešto malo manja od 80km a vozilo se preko 12 sati. Osim ovog sabirno manipulativnog vlaka lokomotive UNRRA su uskakale kod veliko priljeva tereta. Koliko god je Jugoslavija imala žitnicu u Vojvodini i Slavoniji puno se pšenice uvozilo iz SAD. Ložionica Mostar imala je u svome posjedu 6 lokomotiva UNRRA i uglavnom su bile na manevri.
Od mene za sada toliko.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta