Stranica 7 od 13

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 14 Dec 2014, 12:50
od ivanjz
Do sada nismo imali nijednu fotografiju iz stanice Bitola na uskom koloseku. Evo jedne. Verovatno je nastala prilikom oslobođenja 1944. godine.

http://www.google.com

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 08 Feb 2015, 13:31
od ivanjz
Železnička stanica Gradsko prilikom oslobođenja krajem 1918. godine.

http://www.google.com

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 24 Feb 2015, 10:45
od ivanjz
Trasa Drenovo - Prilep.

http://www.google.com

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 24 Feb 2015, 11:50
od PECELJ
ivanjz piše:Trasa Drenovo - Prilep.

http://www.google.com
Čini mi se da je ovo ipak normalni kolosek ?
Ako je to tako, onda je ovo detalj sa trase Veles-Bogomila-Prilep.

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 24 Feb 2015, 16:22
od ivanjz
PECELJ piše:
ivanjz piše:Trasa Drenovo - Prilep.

http://www.google.com
Čini mi se da je ovo ipak normalni kolosek ?
Ako je to tako, onda je ovo detalj sa trase Veles-Bogomila-Prilep.
Može da bude ne mora da znači!

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 01 Mar 2015, 10:01
od Mon
Mon piše:
ivanjz piše:Železnička stanica Gradsko prilikom oslobođenja krajem 1918. godine.

http://www.google.com
Interesuje me koliko je sigurna informacija da je ova fotografija nastala u Gradskom?
Pitam jer se na slici vide 600mm loksice "bliznakinje" (2x Cn2t) koje se retko vide na fotografijama sa područja Makedonije.

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 08 Mar 2015, 12:28
od ivanjz
Fotografija je sa nekog francuskog sajta. Pričao sam danas sa g. sdž361 i on to potvrđuje. Dati će detaljnije objašnjenje.

http://www.google.com

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 12 Mar 2015, 01:09
od sdz361
Jeste Gradsko.
U Makedoniji je zatečeno 23 lokomotiva bliznakinja, 12 parova i jedan "raspar" (65 A). Međutim posle rata nikad nisu korišćene u parovima, jer za to nije bilo potrebe, već su radile pojedinačno. Slike su jako retke jer su uglavnom korišćene bolje i jače "brigade" mašine, kojih je zarobljeno mnogo više nego što je bilo potrebno za mirnodopski saobraćaj. Zato neke od troosovnih mašina nikad nisu ni popravljene nakon rata, dosta ih je kasirano početkom tridesetih. Dve su kao što smo pisali u odgovarajućoj temi poslate u Crnu Goru, neke su iznajmljene rudnicima (npr 127 A i B su dugo radile u Aleksinačkim rudnicima), a ostale su služile isključivo kao manevarke i sl. Na primer 111 A je radila na ugljenoj rampi u ložionici normalnog koloseka u Skoplju. S obzirom na to nije bilo mnogo prilike da budu uslikane.

Inače sa rasparivanjem tih lokomotiva počelo je već za vreme rata. Iako su te dvoglave i bliznakinje lokomotive pravljene sa puno entuzijazma za ratnu upotrebu, baš se u ratu uvidelo da to nije mnogo praktično. Takve lokomotive su komplikovane za rukovanje i održavanje a to što mogu da idu bez okretanja napred i nazad na provizorno postavljenim ratnim prugama, gde je brzina i inače mala (10 - 15 km/h) nije nikava prednost. Nemci su ispali pametniji od Francuza jer su napravili bliznakinje koje su mogle lako da se rastave na dve posebne lokomotive i to su brzo počeli da rade. Francuski dvoglavi Pešo-Burdon je bio jedinstvena lokomotnije koja nije mogla da se rastavi, pa su se Francuzi (i njihovi saveznici) celog rata mučili sa njihovim komplikovanim korišćenjem i održavanjem.

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 15 Mar 2015, 22:35
od Mon
Puno hvala za ovaj iscrpan odgovor, sdz361!

Kao i svi vaši odgovori i ovaj je pun podataka dragocenih za sve zaljubljenike u naše "stare pruge". ;)

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Poslato: 17 Apr 2015, 12:09
od PECELJ
Još jedna fotografija novoizgrađene stanice Gradsko sa uzanim i normalnim kolosecima :
1321369122-Gradsko.jpg
1321369122-Gradsko.jpg (163.03 KiB) Pregledano 2481 put