Slovenija
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
Re: Slovenija
Verovatno tunel Karavanke sa lokomotivom koja nosi oznaku JZ. Koliko može da se vidi drugi kolosek nije u upotrebi.
- Prilozi
-
- Karavanke-tunel.jpg (138.09 KiB) Pregledano 2113 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pozdravljeni,
ako pogledamo fotografije tunela Karavanke na wikipediji, kako je bio izgrađen...
i kako izgleda sada...
...vidimo, da fotografija u postu milanp nije tunel Karavanke.
link do wikipedije: https://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... _Karavanke
Postoji još fotografija za vrijeme WW2, kad još nisu bili sagrađeni bunkeri (1942)...
Dakle, potražiti je potrebno drugi tunel.
Pokušamo sa Bohinjskim tunelom:
link do wikipedije: https://sl.wikipedia.org/wiki/Bohinjski_predor
Da, to je portal u Podbrdu:
pozdrav
Darko
ako pogledamo fotografije tunela Karavanke na wikipediji, kako je bio izgrađen...
i kako izgleda sada...
...vidimo, da fotografija u postu milanp nije tunel Karavanke.
link do wikipedije: https://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... _Karavanke
Postoji još fotografija za vrijeme WW2, kad još nisu bili sagrađeni bunkeri (1942)...
Dakle, potražiti je potrebno drugi tunel.
Pokušamo sa Bohinjskim tunelom:
link do wikipedije: https://sl.wikipedia.org/wiki/Bohinjski_predor
Da, to je portal u Podbrdu:
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Ovo bi spadalo pod temu Hrvatska!cira-1 piše:Ozalj - Izvor-Hrvatska na starim razglednicama i fotografijama, Inplo RSBG.
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
Re: Slovenija
Hvala ti Darko na lepom odgovoru. ja sam znao samo za Karavanke.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Da se i ja još malo nadovežem u vezi ovog tunela. Sa južne strane ili južnog portala je bio pogranični kolodvor Podbrdo od strane Kraljevine Italije. Sa sjeverne strane je bio pogranični kolodvor Bohinjska Bistrica od strane Kraljevine SHS, kasnije Jugoslavije. Granica je bila u tunelu. Poznam jednu ekipu Slovenaca koji idu na doček Nove godine u Bohinjski tunel. Negdje u sredini ima 1 niša (proširenje za radnike kod održavanja) ili možda reći prostorija. Krenu sa sjeverne strane u tu nišu i u pol noći otvaraju šampanjac.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Na prvoj stranici ove teme sam postavio slike vožnje sa parnjačom u Bohinjskom tunelu kad je isti bio poplavljen. Evo i link.
http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... f=46&t=251
Još malo podataka za tunel. Dugačak je 6327m u usponu sa sjeverne i južne strane 7.5%o. Otprilike na sredini je sučelje, vododjelnica. Od ulaznog portala sa sjeverne strane nekih 2.8km su 2 velika izvora. Kod najvećeg je izgrađen i zid kako ne bi voda udarala u prugu i vlak. Ljeti je voda mala. Može se pristupiti izvorima. Uz prugu je izgrađen sa zapadne strane tunela kanal kojim voda otječe. Ulijeva se u Savu Bohinjku. Kao što smo učili nekad u osnovnoj školi Sava Bohinjka i Sava Dolinka nakon spajanje teku kao rijeka Sava do Beograda. U jesen kada su velike kiše zna doći do poplavljivanja tunela. Uvijek se voda pojavljuje na sjevernoj strani tunela. Još niti jedanput nije bila na južnoj strani. U takvoj situaciji postupka je sljedeći:
Nakon što voda poplavi gornji rub tračnica lokomotive serija 661,664 i 644 mogu prometovati sa 5km/h. Ukoliko voda pređe 7.5cm gornji rub tračnica za navedene serije se obustavlja promet.
Motorni vlakovi serija 713 i 813 mogu prometovati do 25cm vode iznad gornjer ruba tračnica sa 5km/h. Iza toga smije voziti samo TMD sa prikopčanim klasičnim vagonom.
Kad visina vode pređe 36cm iznad gornjeg ruba tračnice obustavlja se kompletan promet.
http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... f=46&t=251
Još malo podataka za tunel. Dugačak je 6327m u usponu sa sjeverne i južne strane 7.5%o. Otprilike na sredini je sučelje, vododjelnica. Od ulaznog portala sa sjeverne strane nekih 2.8km su 2 velika izvora. Kod najvećeg je izgrađen i zid kako ne bi voda udarala u prugu i vlak. Ljeti je voda mala. Može se pristupiti izvorima. Uz prugu je izgrađen sa zapadne strane tunela kanal kojim voda otječe. Ulijeva se u Savu Bohinjku. Kao što smo učili nekad u osnovnoj školi Sava Bohinjka i Sava Dolinka nakon spajanje teku kao rijeka Sava do Beograda. U jesen kada su velike kiše zna doći do poplavljivanja tunela. Uvijek se voda pojavljuje na sjevernoj strani tunela. Još niti jedanput nije bila na južnoj strani. U takvoj situaciji postupka je sljedeći:
Nakon što voda poplavi gornji rub tračnica lokomotive serija 661,664 i 644 mogu prometovati sa 5km/h. Ukoliko voda pređe 7.5cm gornji rub tračnica za navedene serije se obustavlja promet.
Motorni vlakovi serija 713 i 813 mogu prometovati do 25cm vode iznad gornjer ruba tračnica sa 5km/h. Iza toga smije voziti samo TMD sa prikopčanim klasičnim vagonom.
Kad visina vode pređe 36cm iznad gornjeg ruba tračnice obustavlja se kompletan promet.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pa da, postoji skrivnost Bohinjskega predora/tajna Bohinjskega tunela...
Mali paja je saznao tajnu, bez da bi kupio ovo knjigu
Stvarno je ova niša na polovini tunela, kako nam priča mali.paja.
Milanp je napisao: Koliko može da se vidi drugi kolosek nije u upotrebi.
Ovdje se vidi zašto:
Fotografiju je izradio bojan na forumu vlaki.info
A ponekad izgleda tunel ovako:
pozdrav
Darko
Mali paja je saznao tajnu, bez da bi kupio ovo knjigu
Stvarno je ova niša na polovini tunela, kako nam priča mali.paja.
Milanp je napisao: Koliko može da se vidi drugi kolosek nije u upotrebi.
Ovdje se vidi zašto:
Fotografiju je izradio bojan na forumu vlaki.info
A ponekad izgleda tunel ovako:
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Železnička stanica Videm Krško na pruzi Zagreb - Zidani Most. Snimak iz 1958.godine.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
PECELJ, pozdravljen, hvala što si podelio fotografiju sa nama.
Ja mislim, da stoji na onoj prozvodnoj hali tvornice celuloze natpis:
pozdrav
Darko
Ja mislim, da stoji na onoj prozvodnoj hali tvornice celuloze natpis:
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Železnička stanica Hrastnik na pruzi Zagreb-Ljubljana. Snimak iz 1959.godine.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 25 gostiju