Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
-
- Šef stanice
- Poruke: 422
- Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Putnički voz u nepoznatoj stanici sa lokomotivom 92-010 na čelu.
- Prilozi
-
- 92-010-1964.jpg (84.41 KiB) Pregledano 2122 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
U pitanju je železnička stanica Paraćin.
Koje zbog dosta koloseka, zatim ova lokomotiva je bila na još jednoj slici u Paraćinu i konačno g.ivanjz je sličnu postavio ali dosta lošeg kvaliteta-
Koje zbog dosta koloseka, zatim ova lokomotiva je bila na još jednoj slici u Paraćinu i konačno g.ivanjz je sličnu postavio ali dosta lošeg kvaliteta-
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Prteći slike na ovom forumu primjetio sam da su se na ovoj pruzi dosta dugo zadržali dvoosovinski putnički vagoni. Na pruzi od Sarajeva na istok (prema Užicu i Beogrdu) i jug (prema Mostaru, Pločama, Zelenici, Dubrovniku i Titogradu) su relativno rano nestali kao i teretni. Znam da mi je pokojni otac koji je bio strojovođa pričao da su izbačeni radi male nosivosti (teretni) kao i putnički. Drugi problem je bio što je onda trebalo i više kočničara. Treći problem je bio u tome da je bilo dosta uspona gdje se trebalo potiskivati. Kod potiskivanja kako su ti dvoosovci i lakši dolalizlo bi do sabijanja vagona u krivinama i potom iskakanja. Iza toga su ostali samo troosovinski i četveroosovinski vagoni (putnički i teretni). Negdje početkom šezdesetih i putnički troosovci su otpali. Ustvari ti troosovci su bili zatvoreni teretni vagoni (serija G) koji su imali unutra uzduž vagona sa obje strane klupe i na čelu vrata kako bi se moglo prelaziti iz vagona u vagon (kondukteri). Mislim da je to čak bio i 3 razred. Kasnije su ti vagoni najviše korišteni kao službeni.
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Na pruzi Paraćin - Zaječar dvoosovinski putnički vagoni su se zadržali dugo , tj. sve do njenog ukidanja ali samo za lokale Paraćin - Popovac (cementara). Naime od 1955. godine velika cementara u Popovcu je (mesto dotadašnje veze industriskom prugom 0,60 m) je povezana sa JŽ prugom upletenog koloseka 0,76/1,435 m. Teretni vozovi su uglavnom bili normalnog koloseka, dok su lokali za prevoz radnika bili uzani. Za njih su korišćeni dvoosovinci jer na pruzi nije bilo mnogo uspona, a i relacija je bila kratka. Putnički vozovi na kompletnoj relaciji Paraćin - Zaječar su još od pre rata bili sastavljeni isključivo od četvorosovinskih vagona. Teretni dvoosovnci su jako rano izbačeni i na ovoj pruzi.mali.paja piše:Prteći slike na ovom forumu primjetio sam da su se na ovoj pruzi dosta dugo zadržali dvoosovinski putnički vagoni. Na pruzi od Sarajeva na istok (prema Užicu i Beogrdu) i jug (prema Mostaru, Pločama, Zelenici, Dubrovniku i Titogradu) su relativno rano nestali kao i teretni. Znam da mi je pokojni otac koji je bio strojovođa pričao da su izbačeni radi male nosivosti (teretni) kao i putnički. Drugi problem je bio što je onda trebalo i više kočničara. Treći problem je bio u tome da je bilo dosta uspona gdje se trebalo potiskivati. Kod potiskivanja kako su ti dvoosovci i lakši dolalizlo bi do sabijanja vagona u krivinama i potom iskakanja. Iza toga su ostali samo troosovinski i četveroosovinski vagoni (putnički i teretni). Negdje početkom šezdesetih i putnički troosovci su otpali. Ustvari ti troosovci su bili zatvoreni teretni vagoni (serija G) koji su imali unutra uzduž vagona sa obje strane klupe i na čelu vrata kako bi se moglo prelaziti iz vagona u vagon (kondukteri). Mislim da je to čak bio i 3 razred. Kasnije su ti vagoni najviše korišteni kao službeni.
Dvoosovinski putnički vagoni su do kraja korišćeni još na prugama Požarevac - Petrovac i Zrenjanin - Radojevo. Na ovoj poslednjoj su i teretni vagoni uglavnom bili dvoosovinski.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Detalj iz železničke stanice Krivi Vir na fotografiji J.Williga iz 1936.godine :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
- Prilozi
-
- Sabanovac.jpg (48.76 KiB) Pregledano 2067 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
- Prilozi
-
- 83-043-Zajecar.jpg (50.72 KiB) Pregledano 2067 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Lokomotiva JDŽ 93-006 u železničkoj stanici Sumrakovac 1936.godine na fotografiji J.Williga :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Železnička stanica Bor 1933.godine na fotografiji J.Williga.
Koja bi ovo bila lokomotiva ?
Koja bi ovo bila lokomotiva ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Rekao bih da je to serija 82.PECELJ piše:Železnička stanica Bor 1933.godine na fotografiji J.Williga.
Koja bi ovo bila lokomotiva ?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 45 gostiju