Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Pruga Beograd-Pančevo-Vršac-Rumunska granica
Službena mesta na ovoj pruzi su:
Železnička stanica Pančevo na staroj razglednici.
Svečano ukrašena stanica. Verovatno je ona nastala prilikom otvaranja pruge.
http://www.google.com
Železnička stanica Pančevo na staroj razglednici.
Svečano ukrašena stanica. Verovatno je ona nastala prilikom otvaranja pruge.
http://www.google.com
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
Pruga Beograd - Pančevo - Vršac - Vatin
Ova pruga rađena je iz tri dela.
Kratak istorijat ove pruge započećemo od Vršca, pošto je prvi voz stigao u Vršac daleke 1858. godine, bila je to pruga (Stamora Moravica) Državna Granica - Vršac - Jasenovo, koja je puštena u saobraćaj 20.07.1858. godine.
Prva stanična zgrada u Vršcu podignuta je 1858. godine da bi je 1900. godine srušili i iste godine počeli su radovi na izgradnji nove i po površini veće Stanične zgrade.
Nova stanična zgrada Vršac otvorena je za saobraćaj 1902. godine.
1894. godine izgrađena je pruga Vršac - Vladimirovac - Kovin u dužini 84,7 kilometara. a puštena je u sapbraćaj 08.12.1894. godine.
26 avgusta 1896. godine izgrađena je i puštena u saobraćaj pruga Pančevo Predgrađe (Danas Pančevo Varoš) - Petrovo Selo (danas Vladimirovac), dužine 31,5 kilometara, time je Pančevo bilo direktno povezano sa Vršcem.
Izgradnjom mostova preko reke Dunava i reke Tamiša 1935. godine i pruge Beograd Dunav - Pančevo Aerodrom (danas Pančevo Glavna), Pančevo je bolo povezano sa Beogradom, a time se ostvarila direktna veza Beograd - Vršac.
Službena mesta na ovoj pruzi su :
Beograd
Beograd Dunav
Krnjača
Sebeš
Ovča
Pančevo Glavna
Pančevo Varoš
Banadsko Novo Selo
Vladimirovac
Alibunar
Banatski Karlovac (Banatsko Rankovićevo)
Nikolinci
Uljma
Vlajkovac
Vršac
Vatin
Ova pruga rađena je iz tri dela.
Kratak istorijat ove pruge započećemo od Vršca, pošto je prvi voz stigao u Vršac daleke 1858. godine, bila je to pruga (Stamora Moravica) Državna Granica - Vršac - Jasenovo, koja je puštena u saobraćaj 20.07.1858. godine.
Prva stanična zgrada u Vršcu podignuta je 1858. godine da bi je 1900. godine srušili i iste godine počeli su radovi na izgradnji nove i po površini veće Stanične zgrade.
Nova stanična zgrada Vršac otvorena je za saobraćaj 1902. godine.
1894. godine izgrađena je pruga Vršac - Vladimirovac - Kovin u dužini 84,7 kilometara. a puštena je u sapbraćaj 08.12.1894. godine.
26 avgusta 1896. godine izgrađena je i puštena u saobraćaj pruga Pančevo Predgrađe (Danas Pančevo Varoš) - Petrovo Selo (danas Vladimirovac), dužine 31,5 kilometara, time je Pančevo bilo direktno povezano sa Vršcem.
Izgradnjom mostova preko reke Dunava i reke Tamiša 1935. godine i pruge Beograd Dunav - Pančevo Aerodrom (danas Pančevo Glavna), Pančevo je bolo povezano sa Beogradom, a time se ostvarila direktna veza Beograd - Vršac.
Službena mesta na ovoj pruzi su :
Beograd
Beograd Dunav
Krnjača
Sebeš
Ovča
Pančevo Glavna
Pančevo Varoš
Banadsko Novo Selo
Vladimirovac
Alibunar
Banatski Karlovac (Banatsko Rankovićevo)
Nikolinci
Uljma
Vlajkovac
Vršac
Vatin
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
Prvo službeno mesto i polazna stanica na ovoj pruzi je železnička stanica Beograd. Za nju neću postaviti fotografiju, pošto ima posebna tema, pa da ne dupliramo fotografije.
Sledeće službeno mesto je železnička stanica Beograd - Dunav, ili kako je beograđsni zovu „Dunav” .
Stanica Beograd – Dunav
Uporedo sa izgradnjom Klanice, započeta je i izgradnja železničke pruge, koja je povezivala Klanicu sa Glavnom železničkom stanicom, koja je poštena u saobraćaj 1899. godine. Stanica Beograd – Klanica imala je veliki ekonomski značaj za Srbiju. Na njenom mestu od 1936. godine nalaze se objekti „Dunav” – stanice, koja je podignuta u vreme gradnje Pančevačkog mosta, tj. mosta Kralja Petra i pruge za Pančevo.
Železnička stanica Beograd Dunav - panorama stanice. Foto Dusan Jeremic.
Beograd Dunav - Sa foruma dagilute1.
Beograd Dunav - serija 17.Foto arhiv Slobodan Rosic.
Iza parne lokomotive serije 17, vidi se čuveni most u Beogradu, ispod koga prolazi ova pruga.
Sledeće službeno mesto je železnička stanica Beograd - Dunav, ili kako je beograđsni zovu „Dunav” .
Stanica Beograd – Dunav
Uporedo sa izgradnjom Klanice, započeta je i izgradnja železničke pruge, koja je povezivala Klanicu sa Glavnom železničkom stanicom, koja je poštena u saobraćaj 1899. godine. Stanica Beograd – Klanica imala je veliki ekonomski značaj za Srbiju. Na njenom mestu od 1936. godine nalaze se objekti „Dunav” – stanice, koja je podignuta u vreme gradnje Pančevačkog mosta, tj. mosta Kralja Petra i pruge za Pančevo.
Železnička stanica Beograd Dunav - panorama stanice. Foto Dusan Jeremic.
Beograd Dunav - Sa foruma dagilute1.
Beograd Dunav - serija 17.Foto arhiv Slobodan Rosic.
Iza parne lokomotive serije 17, vidi se čuveni most u Beogradu, ispod koga prolazi ova pruga.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
Kad prođemo ispod gore pomenutog nadvožnjaka, dolazimo do Mosta na Dunavu, takozvanog Pančevačkog mosta.
Express Beograd - Bucuresti, JZ 22 (ex-MAV 324), Beograd 1966 (WS)
penje se na Pančevački most
Pančevački most je jedini most preko Dunava na teritoriji grada Beograda. Most je pušten u saobraćaj 1935. Prvobitno ime mosta je bilo kralja Petra Drugog
Most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj, a predviđen je i za dvosmerni železnički saobraćaj. Trenutno na mostu postoji samo jedan železnički kolosek.
Cela dužina mosta sa betonskim vijaduktom i inundacionim mostom iznosi 1526,4 m. Glavna konstrukcija mosta duga je 1134,7 m.
Svečanost otvaranja mosta Kralj Petar. Sa foruma mz.
Pančevački most je građen od strane nemačkih preduzeća Siemens-Baunnion GmbH iz Berlina (stubovi) i firme Luxenburgiste Bergwerke und Hutten A.G. Dortmund i deo je posleratnih reparacija Srbiji. Prvobitno je trebao biti samo železnički most sa dva koloseka sa stranskom konzolom za drumski saobraćaj.
Tokom drugog svetskog rata most je srušila Jugoslovenska vojska u noći između 10 i 11 aprila 1941. sa namerom da uspori napredovanje nacista. Most je obnovljen 1946, a prvi voz preko njega je prešao 7. novembra iste godine dok je drumski deo pušten u soabraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije 29. novembar.
Otvaranje mosta posle II SR Tito. Sa foruma padobranac
I za kraj o Pančevačkom mostu jedna fotografija:
Danasnji izgled mosta - Sa foruma Skok.
Express Beograd - Bucuresti, JZ 22 (ex-MAV 324), Beograd 1966 (WS)
penje se na Pančevački most
Pančevački most je jedini most preko Dunava na teritoriji grada Beograda. Most je pušten u saobraćaj 1935. Prvobitno ime mosta je bilo kralja Petra Drugog
Most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj, a predviđen je i za dvosmerni železnički saobraćaj. Trenutno na mostu postoji samo jedan železnički kolosek.
Cela dužina mosta sa betonskim vijaduktom i inundacionim mostom iznosi 1526,4 m. Glavna konstrukcija mosta duga je 1134,7 m.
Svečanost otvaranja mosta Kralj Petar. Sa foruma mz.
Pančevački most je građen od strane nemačkih preduzeća Siemens-Baunnion GmbH iz Berlina (stubovi) i firme Luxenburgiste Bergwerke und Hutten A.G. Dortmund i deo je posleratnih reparacija Srbiji. Prvobitno je trebao biti samo železnički most sa dva koloseka sa stranskom konzolom za drumski saobraćaj.
Tokom drugog svetskog rata most je srušila Jugoslovenska vojska u noći između 10 i 11 aprila 1941. sa namerom da uspori napredovanje nacista. Most je obnovljen 1946, a prvi voz preko njega je prešao 7. novembra iste godine dok je drumski deo pušten u soabraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije 29. novembar.
Otvaranje mosta posle II SR Tito. Sa foruma padobranac
I za kraj o Pančevačkom mostu jedna fotografija:
Danasnji izgled mosta - Sa foruma Skok.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
- Prilozi
-
- Pancevacki-most.jpg (146.75 KiB) Pregledano 7839 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
Putnički voz u stanici Beograd - Dunav u smeru Pančeva sa lokomotivom 51-052 na njegovo čelu.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- 51-052-Beograd-Dunav-1.jpg (153.99 KiB) Pregledano 7827 puta
-
- Vozovođa
- Poruke: 239
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
- Kontakt:
-
- Vozovođa
- Poruke: 239
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
- Kontakt:
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
- Prilozi
-
- Vrsacstanica.jpg (166.67 KiB) Pregledano 7684 puta
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd-Pnačevo-Vršac-Rumunska granica
Na forumu male železnice g. nik objavio je ovu fotografiju
Pančevački most - Sa foruma nik.
Pančevački most - Sa foruma nik.
- Prilozi
-
- 22.jpg (240.17 KiB) Pregledano 7587 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta