Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 31 Maj 2017, 11:15
Poštovanje g.železocestmik,
Uobičajeno bi bilo da je svečani voz iz Mostara i Uskoplja krenuo ka stanici Glavska i tada bi stanična zgrada bila sa desne strane. Pri ulasku u Cavtat stanična zgrada bi bila sa leve strane. To je i bio rezon g.ivanjz u svom zadnjem postu.
Međutim stvari se nisu tako odvijale jer je trebalo otvoriti nove pruge i preme Dubrovniku i preme Trebinju i konačno ka Zelenici.
U donjem tekstu je sve objašnjeno kako se to odvijalo :
Svečanost povodom otvaranja pruge Gabela – Zelenika
"Svečanost povodom otvaranja pruge Gabela – Zelenika, sa njenim takođe završenim ograncima prema Dubrovniku i Trebinju, trajala je dva dana – 15. i 16. jula 1901. Godine
Takođe, 14/15. jula iz Mostara je, u rano jutro, krenuo prvi voz sa okićenom lokomotivom i uputio se prema Gabeli, a odatle novoizgrađenom prugom prema Zelenici.
Voz je prolazio kroz svečano iskićene stanice ispunjene razdraganom masom naroda.
Dan kasnije, 16. jula 1901 (po nekima 15. jula; inače, ovi podaci o otvaranju pruga i njihovoj dužini ne slažu se u izvorima i literaturi), ministri, zvanice i cijela ta masa visokog svijeta krenula je izjutra iz luke Gruž parobrodom Habzburg za Zeleniku. Uplovljavanje parobroda su ispred Zelenike pozdravila tri ratna broda topovskom paljbom. Goste su dočekali načelnici Kotora i Herceg Novog. Svečanost otvaranja održana je ispred stanične zgrade, u lijepo udešenom ambijentu.
Poslije svečanosti otvaranja specijalni voz se zaputio prema Uskoplju novom željezničkom prugom. Nakon gozbe tamo je pod vedrim nebom, uz prisustvo naroda, završeno dvodnevno svetkovanje."
Preme tome g.železočestnik i g.ivanjz (u prvom postu) su u pravu. To znači da je to ipak svečani doček voza u Cavtau.
Uobičajeno bi bilo da je svečani voz iz Mostara i Uskoplja krenuo ka stanici Glavska i tada bi stanična zgrada bila sa desne strane. Pri ulasku u Cavtat stanična zgrada bi bila sa leve strane. To je i bio rezon g.ivanjz u svom zadnjem postu.
Međutim stvari se nisu tako odvijale jer je trebalo otvoriti nove pruge i preme Dubrovniku i preme Trebinju i konačno ka Zelenici.
U donjem tekstu je sve objašnjeno kako se to odvijalo :
Svečanost povodom otvaranja pruge Gabela – Zelenika
"Svečanost povodom otvaranja pruge Gabela – Zelenika, sa njenim takođe završenim ograncima prema Dubrovniku i Trebinju, trajala je dva dana – 15. i 16. jula 1901. Godine
Takođe, 14/15. jula iz Mostara je, u rano jutro, krenuo prvi voz sa okićenom lokomotivom i uputio se prema Gabeli, a odatle novoizgrađenom prugom prema Zelenici.
Voz je prolazio kroz svečano iskićene stanice ispunjene razdraganom masom naroda.
Dan kasnije, 16. jula 1901 (po nekima 15. jula; inače, ovi podaci o otvaranju pruga i njihovoj dužini ne slažu se u izvorima i literaturi), ministri, zvanice i cijela ta masa visokog svijeta krenula je izjutra iz luke Gruž parobrodom Habzburg za Zeleniku. Uplovljavanje parobroda su ispred Zelenike pozdravila tri ratna broda topovskom paljbom. Goste su dočekali načelnici Kotora i Herceg Novog. Svečanost otvaranja održana je ispred stanične zgrade, u lijepo udešenom ambijentu.
Poslije svečanosti otvaranja specijalni voz se zaputio prema Uskoplju novom željezničkom prugom. Nakon gozbe tamo je pod vedrim nebom, uz prisustvo naroda, završeno dvodnevno svetkovanje."
Preme tome g.železočestnik i g.ivanjz (u prvom postu) su u pravu. To znači da je to ipak svečani doček voza u Cavtau.