Stranica 6 od 6

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 11 Jul 2023, 13:01
od Tanka vatra
Radi boljeg uvida u trianglu Kuršumlija za kolegu @mali.paja u prilogu posta prilažem sledeće :

1. Mapu - prikaz triangle Kuršumlija
2. Izvod iz Knjižice Reda vožnje 2021/22 za prugu Doljevac GS - Kuršumlija - Merdare i prugu Rasputnica "1" rasputnica Kastrat

Inače za vreme parne vuče pravilo okretanja kompletnih vozova na triangli Kuršumlija je važilo kako za putničke,tako i za teretne
vozove.Dakle,izguravala bi se cela garnitura,što sam lično doživeo mnogo puta.
To pravilo nije važilo za šinobuse i motorne vozove,jer bi se promena smera saobraćaja vozova obavljala u stanici Kuršumlija,jednostavnim
prelaskom mašinovođe iz početne u krajnju upravljačnicu i tako nastavio dalju vožnju,sada u pravilnom položaju.
Takođe i za putničke i teretne vozove sa dizel-vučom,gde bi lokomotiva prešla sa početka na kraj voza,i sada dalje nastavila u pravilnom
položaju,dakle sa lokomotivom na čelu voza.
Kod teretnih vozova sa parnom vučom se vršila i izmena lokomotiva,gde bi niška lokomotiva preuzela kosovsku,a kosovopoljska nišku garnituru. Parne lokomotive su bile ser.33,mada su tokom 50-tih godina Kosovci dolazili i sa ser.26. Lokomotive ser.20 zbog teških uspona
nisu vozile na relaciji Kuršumlija - Podujevo. Putničke vozove su vukle parne lokomotive ser.01,a u njihovom nedostatku bi išle ser.33.

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 11 Jul 2023, 13:57
od mali.paja
Hvala na pojašnjenju!

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 12 Jul 2023, 08:00
od Hum
Tanka vatra piše:
U pitanju je bila konfiguracija terena - planinski Prevoj Prepolac (876 m/nv) ispod kojeg je bio predviđen tunel. Zatim visinska razlika između Kuršumlije (366 m/nv) i Podujeva (676 m/nv) - što su bili odlučujući faktori da se pruga gradi dolinom reke Kosanice,pa dalje na Merdare i na kraju Podujevo.
Izgradnjom mosta preko reke Toplice,kojim je povezana stanica Kastrat na pruzi Priština - Kuršumlija sa Rasputnicom "1" na pruzi Niš - Kuršumlija, formirana je triangla radi promene pravca kretanja vozova.Za vreme parne vuče voz iz Niša za pravac Priština,bi po polasku iz Kuršumlije gurao celu garnituru unazad do iza Rasputnice "1",i odatle drugim kolosekom pravac stanica Kastrat,dakle dimnjakom napred.
Isti slučaj je bio sa vozovima koji su dolazili iz pravca Prištine : po polasku iz Kuršumlije,garnitura voza bi bila gurana unazad do izlaza iz stanice Kastrat,gde bi nakon promene koloseka krenula dimnjakom napred u ka Rasputnici "1" i dalje za Niš.
Овим постом није одговорено на питање.

Независно од тога, садржај поста је траљав, недоречен, нејасан, па оставља дојам да писац не познаје то (торлачко - влашко - циганско) подручје.

Чак ни накнадно постављеном скицом није поправљен дојам.

Преко Топлице у Куршумлији (код Куршумлије) су два железничка моста, те још један преко Бањске Реке.

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 26 Jul 2023, 08:04
od Hum
Детаљ војне мапе Балкана из 1943. Североамеричани су нацртали пругу Дољевац - Куршумлија (у то време станица Куршумлија се налазила на локацији данашње "распутнице 1").

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 26 Jul 2023, 14:00
od Hum
На познатој совјетској мапи Русијани су означили две станице "Куршумлија", садашњу у месту Куршумлија и бившу (данас: "распутница 1"). Нацртали су и трианглу.

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 22 Jan 2024, 15:02
od PECELJ
Železnička stanica PRIŠTINA u vreme Otomanskog carstva :

416121110_346840321621749_4437942456466349501_n.jpg
416121110_346840321621749_4437942456466349501_n.jpg (205.19 KiB) Pregledano 794 puta
Izvor : T.N.

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poslato: 25 Jan 2024, 13:04
od PECELJ
Železnička stanica PROKUPLJE na staroj razglednici :

934_001 PROKUPLJE.jpg
934_001 PROKUPLJE.jpg (711.13 KiB) Pregledano 769 puta