Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 11 Jul 2023, 13:01
Radi boljeg uvida u trianglu Kuršumlija za kolegu @mali.paja u prilogu posta prilažem sledeće :
1. Mapu - prikaz triangle Kuršumlija
2. Izvod iz Knjižice Reda vožnje 2021/22 za prugu Doljevac GS - Kuršumlija - Merdare i prugu Rasputnica "1" rasputnica Kastrat
Inače za vreme parne vuče pravilo okretanja kompletnih vozova na triangli Kuršumlija je važilo kako za putničke,tako i za teretne
vozove.Dakle,izguravala bi se cela garnitura,što sam lično doživeo mnogo puta.
To pravilo nije važilo za šinobuse i motorne vozove,jer bi se promena smera saobraćaja vozova obavljala u stanici Kuršumlija,jednostavnim
prelaskom mašinovođe iz početne u krajnju upravljačnicu i tako nastavio dalju vožnju,sada u pravilnom položaju.
Takođe i za putničke i teretne vozove sa dizel-vučom,gde bi lokomotiva prešla sa početka na kraj voza,i sada dalje nastavila u pravilnom
položaju,dakle sa lokomotivom na čelu voza.
Kod teretnih vozova sa parnom vučom se vršila i izmena lokomotiva,gde bi niška lokomotiva preuzela kosovsku,a kosovopoljska nišku garnituru. Parne lokomotive su bile ser.33,mada su tokom 50-tih godina Kosovci dolazili i sa ser.26. Lokomotive ser.20 zbog teških uspona
nisu vozile na relaciji Kuršumlija - Podujevo. Putničke vozove su vukle parne lokomotive ser.01,a u njihovom nedostatku bi išle ser.33.
1. Mapu - prikaz triangle Kuršumlija
2. Izvod iz Knjižice Reda vožnje 2021/22 za prugu Doljevac GS - Kuršumlija - Merdare i prugu Rasputnica "1" rasputnica Kastrat
Inače za vreme parne vuče pravilo okretanja kompletnih vozova na triangli Kuršumlija je važilo kako za putničke,tako i za teretne
vozove.Dakle,izguravala bi se cela garnitura,što sam lično doživeo mnogo puta.
To pravilo nije važilo za šinobuse i motorne vozove,jer bi se promena smera saobraćaja vozova obavljala u stanici Kuršumlija,jednostavnim
prelaskom mašinovođe iz početne u krajnju upravljačnicu i tako nastavio dalju vožnju,sada u pravilnom položaju.
Takođe i za putničke i teretne vozove sa dizel-vučom,gde bi lokomotiva prešla sa početka na kraj voza,i sada dalje nastavila u pravilnom
položaju,dakle sa lokomotivom na čelu voza.
Kod teretnih vozova sa parnom vučom se vršila i izmena lokomotiva,gde bi niška lokomotiva preuzela kosovsku,a kosovopoljska nišku garnituru. Parne lokomotive su bile ser.33,mada su tokom 50-tih godina Kosovci dolazili i sa ser.26. Lokomotive ser.20 zbog teških uspona
nisu vozile na relaciji Kuršumlija - Podujevo. Putničke vozove su vukle parne lokomotive ser.01,a u njihovom nedostatku bi išle ser.33.