Stranica 5 od 6
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 23 Dec 2016, 12:20
od Tamcic
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 23 Dec 2016, 12:32
od Tamcic
Станица Мердаре сликано са суседног брда
Гарнитура 711 у станици Мердаре
Гарнитура 711 одлази за Куршумлију
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 07 Jun 2017, 13:58
od ivanjz
Stara razglednica Prokuplja iz 30-tih godina prošlog veka kada je železnička stanica bila ponos grada.
http://www.google.com
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 21 Jul 2017, 09:27
od ivanjz
Železnički most u Prokuplju.
http://www.google.com
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 18 Jul 2018, 13:06
od ivanjz
Železnička stanica Prokuplje.
http://www.google.com
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 07 Sep 2018, 09:50
od cira-1
Otvaranje pruge Niš-Prokuplje,
- 1.jpg (215.78 KiB) Pregledano 3118 puta
- 2.jpg (206.66 KiB) Pregledano 3118 puta
- 3.jpg (204.31 KiB) Pregledano 3118 puta
Izvor : Ilustrovani list, br. 2, 10..I.1926.
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 26 Jan 2023, 13:28
od PECELJ
Doček Patrijarha Dimitrija u železničkoj stanici u Prištini, na putu za Peć.
Vreme : period 20-30 godina.
- 322225130_1502049576866945_3896316156228061990_n.jpg (445.89 KiB) Pregledano 815 puta
Izvor : T.Nikodijević
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 02 Jul 2023, 14:33
od Toma
cira-1 piše: ↑12 Nov 2012, 14:08
...a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju...
...a Kuršumlija čeona...
Koji je razlog da je Kuršumlija čeona stanica? Neka ideja produljenja pruge prema sjeverozapadu, ili?
Hvala i pozdrav
toma
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 05 Jul 2023, 23:18
od Tanka vatra
Toma piše: ↑02 Jul 2023, 14:33
cira-1 piše: ↑12 Nov 2012, 14:08
...a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju...
...a Kuršumlija čeona...
Koji je razlog da je Kuršumlija čeona stanica? Neka ideja produljenja pruge prema sjeverozapadu, ili?
Hvala i pozdrav
toma
U pitanju je bila konfiguracija terena - planinski Prevoj Prepolac (876 m/nv) ispod kojeg je bio predviđen tunel. Zatim visinska razlika između Kuršumlije (366 m/nv) i Podujeva (676 m/nv) - što su bili odlučujući faktori da se pruga gradi dolinom reke Kosanice,pa dalje na Merdare i na kraju Podujevo.
Izgradnjom mosta preko reke Toplice,kojim je povezana stanica Kastrat na pruzi Priština - Kuršumlija sa Rasputnicom "1" na pruzi Niš - Kuršumlija, formirana je triangla radi promene pravca kretanja vozova.Za vreme parne vuče voz iz Niša za pravac Priština,bi po polasku iz Kuršumlije gurao celu garnituru unazad do iza Rasputnice "1",i odatle drugim kolosekom pravac stanica Kastrat,dakle dimnjakom napred.
Isti slučaj je bio sa vozovima koji su dolazili iz pravca Prištine : po polasku iz Kuršumlije,garnitura voza bi bila gurana unazad do izlaza iz stanice Kastrat,gde bi nakon promene koloseka krenula dimnjakom napred u ka Rasputnici "1" i dalje za Niš.
Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje
Poslato: 06 Jul 2023, 23:43
od mali.paja
Tanka vatra piše: ↑05 Jul 2023, 23:18
Toma piše: ↑02 Jul 2023, 14:33
cira-1 piše: ↑12 Nov 2012, 14:08
...a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju...
...a Kuršumlija čeona...
Koji je razlog da je Kuršumlija čeona stanica? Neka ideja produljenja pruge prema sjeverozapadu, ili?
Hvala i pozdrav
toma
U pitanju je bila konfiguracija terena - planinski Prevoj Prepolac (876 m/nv) ispod kojeg je bio predviđen tunel. Zatim visinska razlika između Kuršumlije (366 m/nv) i Podujeva (676 m/nv) - što su bili odlučujući faktori da se pruga gradi dolinom reke Kosanice,pa dalje na Merdare i na kraju Podujevo.
Izgradnjom mosta preko reke Toplice,kojim je povezana stanica Kastrat na pruzi Priština - Kuršumlija sa Rasputnicom "1" na pruzi Niš - Kuršumlija, formirana je triangla radi promene pravca kretanja vozova.Za vreme parne vuče voz iz Niša za pravac Priština,bi po polasku iz Kuršumlije gurao celu garnituru unazad do iza Rasputnice "1",i odatle drugim kolosekom pravac stanica Kastrat,dakle dimnjakom napred.
Isti slučaj je bio sa vozovima koji su dolazili iz pravca Prištine : po polasku iz Kuršumlije,garnitura voza bi bila gurana unazad do izlaza iz stanice Kastrat,gde bi nakon promene koloseka krenula dimnjakom napred u ka Rasputnici "1" i dalje za Niš.
Da li je isto bilo za putničke i teretne vlakove? Pretpostavljam da je to sve bilo ucrtano u grafikon pruge kao i u vozni red? Kada odem u Službu za VR HŽ-a baš ću potražiti grafikon te pruge i pogledati. Inače HŽ ima grafikone još i iz AU perioda. Imao sam u rukama grafikon pruge Beč-Maribor iz neznam koje godine iz dvadestih prošlog stoljeća. Kada sma spomenuo i teretni promet da li je njega bilo? Pitam radi toga jer su teretni vlakovi ipak duži i problematičniji za guranje.
U Celju znam još iz osamdesetih godina kao su otpremali teretne vlakove za Velnje. Kako je dansa morao bih se raspitati. Isto ću ukratko objasniti. Radio sam i na zamjeni u Kumrovcu. Od tamo je bilo dosta putničkih vlakova prema Celju. Kumrovec je sa Hrvatske strane posljednji kolodvor a u Sloveniji je prvi Imeno. Teretnog prometa skoro da nije ni bilo. Nešto malo do Imenog i sva dostava je bila iz Kumrovca. Lokomotiva od putničkog vlaka pristiglog iz Zagreba je išla tu jednu stanicu za dostavu ili otpremu iz Imenog. Radi toga smo dobivali i VR od ŽG-a Ljubljana kao i grafikone. Teretni dio kolodvora Celje nalazio se sjevernije od putničkog uz magistralnu prugu Z.Most-Maribor-Austrija. Pruga za Velenje se odvajala zapadno iz putničkog dijela. Između teretnog dijela kolodvora Celje i pruge prema Velenju nije bilo kolosiječne veze. Inače teretni dio kolodvora Celje se zvao Čret. Teretni promet prema i iz Velenja bio je dosta veliki. Vlak bi se složio u teretnom dijelu. Lokomotiva koja je trebala vući vlak je sjela na čelo dok bi na drugi kraj sjela manevarka. Manevarka bi praktično bila tih 1-2 kilometra vozna lokomotiva i vukla vlak do putničkog dijela gdje bi otkopčala a vlak bi sada sa promjenjenim smjerom nastavila stvarna vozna lokomotiva koja je u Celje stigla na kraju.
Ne odnosi se direktno baš na ovu temu ali me ponukalo ovo pisanje sa promjenom smjera. Ako nekome smeta žao mi je na OT-u7.