Re: Lokomotive serije JZ 189
Poslato: 24 Okt 2014, 22:01
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Ove lokomotive, serije 189, su bile sistema Klose. Nazvan po svom konstruktoru, Švajcarskom inženjeru Adolfu Kloseu, to je bio mehanizam povezivanja osovina koji je omogućavao njihovo radijalno postavljanje u krivinama, što je bilo vrlo važno za lokomotive uskog koloseka. To je dozvoljavalo njihov lak prolazak kroz oštre krivine. Pošto je ovaj sistem zahtevao prilično složen mehanizam poluga i zglobova sa spoljne strane točkova, cilindri sa krmilom su morali biti smešteni sa unutrašnje strane rama tj. između točkova. Zato i nemogu da se vide na slikama. Ono što stoji poprečno napred i vama liči na cilindar (ali nema veze sa tim) je rezervora za zbijeni vazduh za kočnicu. Pored ove serije Kloseov mehanizam sa unutrašnjim cilindrima su imale i lokomotive serija 178, 185 i 186. Taj sistem je bio popularan na Bosanskim železnicama od 1885. godine do 1903. godine kada su napravljena bolja rešenja ovog problema, pa se otada ovakve lokomotive više nisu gradile.На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Хвала на објашњењу.Имао би још питања о неким механизмима на парњачама али незнам да ли има посебно страница на форуму за таква питања.Ево сад само једно,Зашто парњача кад креће ХУКЋЕ тј бије дим у вис из димњака.Да ли то можда није онај празни ход из цилиндра који тренутно није под притиском и он се празни и она пара и притисак иду у димљак и праве вакум до ложишта и тако распирује јачу ватру.Слично као данашњи турбо.sdz361 piše:lozacev sin je napisao:Ove lokomotive, serije 189, su bile sistema Klose. Nazvan po svom konstruktoru, Švajcarskom inženjeru Adolfu Kloseu, to je bio mehanizam povezivanja osovina koji je omogućavao njihovo radijalno postavljanje u krivinama, što je bilo vrlo važno za lokomotive uskog koloseka. To je dozvoljavalo njihov lak prolazak kroz oštre krivine. Pošto je ovaj sistem zahtevao prilično složen mehanizam poluga i zglobova sa spoljne strane točkova, cilindri sa krmilom su morali biti smešteni sa unutrašnje strane rama tj. između točkova. Zato i nemogu da se vide na slikama. Ono što stoji poprečno napred i vama liči na cilindar (ali nema veze sa tim) je rezervora za zbijeni vazduh za kočnicu. Pored ove serije Kloseov mehanizam sa unutrašnjim cilindrima su imale i lokomotive serija 178, 185 i 186. Taj sistem je bio popularan na Bosanskim železnicama od 1885. godine do 1903. godine kada su napravljena bolja rešenja ovog problema, pa se otada ovakve lokomotive više nisu gradile.На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Nadam se da sam bio koliko-toliko jasan.
Da, otprilike to je tako. Para koja je odradila svoje u cilindrima (ali još uvek ima pritisak veći od 1 atm) pomoću paroizlaznih cevi ide u takozvanu duvaljku koja u prostoru dimnjače (tj. tamo gde izlazi dim iz ložišta) pravi niski pritisak, vakum koji pospešuje sagorevanje. Taj proces se naravno odigrava svo vreme tokom rada parne mašine ali se karakterističan huk javlja uglavnom prilikom polaska ili na velikim usponima zato što je tada regulator koji reguliše stepen punjenja cilindra parom najčećše otvoren do kraja (tj. količna pare koja ulazi u jednom ciklusu u cilindar je najveća) a brzina je još uvek mala. U toku vožnje regulator je obično samo delimično otvoren ili čak i zatvoren a brzina parne je mašine veća pa nema tog huka i "bijenja" dima u vis.Хвала на објашњењу.Имао би још питања о неким механизмима на парњачама али незнам да ли има посебно страница на форуму за таква питања.Ево сад само једно,Зашто парњача кад креће ХУКЋЕ тј бије дим у вис из димњака.Да ли то можда није онај празни ход из цилиндра који тренутно није под притиском и он се празни и она пара и притисак иду у димљак и праве вакум до ложишта и тако распирује јачу ватру.Слично као данашњи турбо.