Stranica 2 od 4

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 24 Okt 2014, 22:01
od lozacev sin
presa piše:189-005 u stanici u Sarajevu.

http://www.goodle.com
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 25 Okt 2014, 20:20
od sdz361
lozacev sin je napisao:
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Ove lokomotive, serije 189, su bile sistema Klose. Nazvan po svom konstruktoru, Švajcarskom inženjeru Adolfu Kloseu, to je bio mehanizam povezivanja osovina koji je omogućavao njihovo radijalno postavljanje u krivinama, što je bilo vrlo važno za lokomotive uskog koloseka. To je dozvoljavalo njihov lak prolazak kroz oštre krivine. Pošto je ovaj sistem zahtevao prilično složen mehanizam poluga i zglobova sa spoljne strane točkova, cilindri sa krmilom su morali biti smešteni sa unutrašnje strane rama tj. između točkova. Zato i nemogu da se vide na slikama. Ono što stoji poprečno napred i vama liči na cilindar (ali nema veze sa tim) je rezervora za zbijeni vazduh za kočnicu. Pored ove serije Kloseov mehanizam sa unutrašnjim cilindrima su imale i lokomotive serija 178, 185 i 186. Taj sistem je bio popularan na Bosanskim železnicama od 1885. godine do 1903. godine kada su napravljena bolja rešenja ovog problema, pa se otada ovakve lokomotive više nisu gradile.

Nadam se da sam bio koliko-toliko jasan.

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 26 Okt 2014, 00:51
od lozacev sin
sdz361 piše:lozacev sin je napisao:
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Ove lokomotive, serije 189, su bile sistema Klose. Nazvan po svom konstruktoru, Švajcarskom inženjeru Adolfu Kloseu, to je bio mehanizam povezivanja osovina koji je omogućavao njihovo radijalno postavljanje u krivinama, što je bilo vrlo važno za lokomotive uskog koloseka. To je dozvoljavalo njihov lak prolazak kroz oštre krivine. Pošto je ovaj sistem zahtevao prilično složen mehanizam poluga i zglobova sa spoljne strane točkova, cilindri sa krmilom su morali biti smešteni sa unutrašnje strane rama tj. između točkova. Zato i nemogu da se vide na slikama. Ono što stoji poprečno napred i vama liči na cilindar (ali nema veze sa tim) je rezervora za zbijeni vazduh za kočnicu. Pored ove serije Kloseov mehanizam sa unutrašnjim cilindrima su imale i lokomotive serija 178, 185 i 186. Taj sistem je bio popularan na Bosanskim železnicama od 1885. godine do 1903. godine kada su napravljena bolja rešenja ovog problema, pa se otada ovakve lokomotive više nisu gradile.

Nadam se da sam bio koliko-toliko jasan.
Хвала на објашњењу.Имао би још питања о неким механизмима на парњачама али незнам да ли има посебно страница на форуму за таква питања.Ево сад само једно,Зашто парњача кад креће ХУКЋЕ тј бије дим у вис из димњака.Да ли то можда није онај празни ход из цилиндра који тренутно није под притиском и он се празни и она пара и притисак иду у димљак и праве вакум до ложишта и тако распирује јачу ватру.Слично као данашњи турбо.

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 27 Okt 2014, 18:24
od sdz361
lozacev sin je napisao:
Хвала на објашњењу.Имао би још питања о неким механизмима на парњачама али незнам да ли има посебно страница на форуму за таква питања.Ево сад само једно,Зашто парњача кад креће ХУКЋЕ тј бије дим у вис из димњака.Да ли то можда није онај празни ход из цилиндра који тренутно није под притиском и он се празни и она пара и притисак иду у димљак и праве вакум до ложишта и тако распирује јачу ватру.Слично као данашњи турбо.
Da, otprilike to je tako. Para koja je odradila svoje u cilindrima (ali još uvek ima pritisak veći od 1 atm) pomoću paroizlaznih cevi ide u takozvanu duvaljku koja u prostoru dimnjače (tj. tamo gde izlazi dim iz ložišta) pravi niski pritisak, vakum koji pospešuje sagorevanje. Taj proces se naravno odigrava svo vreme tokom rada parne mašine ali se karakterističan huk javlja uglavnom prilikom polaska ili na velikim usponima zato što je tada regulator koji reguliše stepen punjenja cilindra parom najčećše otvoren do kraja (tj. količna pare koja ulazi u jednom ciklusu u cilindar je najveća) a brzina je još uvek mala. U toku vožnje regulator je obično samo delimično otvoren ili čak i zatvoren a brzina parne je mašine veća pa nema tog huka i "bijenja" dima u vis.

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 02 Jan 2015, 11:19
od ivanjz
Lokomotiva 189-013 u stanici Višegrad.

http://www.google.com

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 21 Mar 2015, 18:30
od ivanjz
Lokomotiva 189-032 u Višegradu.

http://www.google.com

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 27 Maj 2015, 15:07
od ivanjz
Lokomotiva 189-005 u ložionici u Sarajevu.

http://www.google.com

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 12 Jun 2015, 12:51
od ivanjz
Lokomotiva 189-022.

http://www.google.com

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 12 Jun 2015, 16:48
od PECELJ
U pitanju je že.stanica Srnetica.

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poslato: 15 Jun 2015, 15:42
od zokivoz
189-005 Sarajevo.