Stranica 56 od 88

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 16 Mar 2017, 18:46
od Jaguar
Uzdužni profil pruge dionice

Koran – Stambulčić – Sjetlina – Prača.
 

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 16 Mar 2017, 20:22
od PECELJ
Jaguar piše:Provjerit ću ovo:
PECELJ piše:Posle WW I Vardište je pripalo Srbiji
Mislio sam da današnje bosanskohercegovačko naselje Vardište, nikad nije bilo u Srbiji. Od 1463. godine, područje tog naselja sigurno nije bilo u Srbiji, a ne znam je li bilo u sastavu Despotovine
Nema potrebe da proveravate. Dokaz je ova karta Kraljevine SHS iz 1922,godine. Jasno se vidi šta je pripadalo Srbiji.
Šta je bilo kasnije u to ne ulazim.
7-Kraljevina_Srba,_Hrvata_i_Slovenaca_-_podjela_na_oblasti_1922.jpg
7-Kraljevina_Srba,_Hrvata_i_Slovenaca_-_podjela_na_oblasti_1922.jpg (206.92 KiB) Pregledano 2188 puta

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 16 Mar 2017, 21:01
od Jaguar
Mislim da pretjerujete, PECELJ. Ne vjerujem da je pok. prof. Mojsije Đerković percipirao Dobrun dalje od srednjovjekovnog obuhvata:

Stari grad Dobrun se sastojao od tvrđave sa župskim dvorom i tri kule (stražarnice). U Srednjem vijeku je bio sjedište crkvene i svjetovne vlasti. Imao je podgrađe u kojemu su boravili dubrovački trgovci.

Ja sam tako shvatio smisao profesorove rečenice u kojoj on navodi da je granica bila kod Dobruna.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 17 Mar 2017, 00:27
od mali.paja
PECELJ piše:Da je pisac knjige u navedenom delu teksta dodao "u to vreme 1906.godine", sve bi bilo jasno i tačno.

"Kod Stambulčića se izdizala na 939,8 m nadmorske visine, i to je bila ( u to vreme 1906.godine ) najviša tačka pruge na prostoru buduće Jugoslavije građena za javni saobraćaj. Viših nadmorskih visina bile su neke pruge građene kao šumske."
Javni saobraćaj? I sve šumske pruge (privatne) koje nisu bile pod upravom državnih željeznica su morale imati ili bolje reći održavati i prijevoz putnika. Tarife za putničku kartu su morale biti javne. A što je to nego javni prijevoz. A i velika većina tih šumarija je bila državna. Za svaki vozni red se morala dobiti i suglasnost od države. Tko je od državnih institucija to odobravao, pretpostavljam Ministarstvo prometa? I danas kod amenovanja voznih redova svoju suglasnost daje Ministarstvo unutrašnjih poslova (policija) i Ministarstvo financija. Zašto ova 2 ministarstva moraju dati suglasnost? Vjerovatno oni na kraju formalno to potpisuju ali u nekim stvarima susdjeluju u izradi. Policiju se mora tražiti vremena potrebna za preglede kod nekih vlakova (granica). Isto tako je slično i kod carine (kod nas u HR oni potpadaju pod Ministarstvo financija.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 17 Mar 2017, 08:32
od ivanjz
Ponovo politika i granice. Zastavi se Jaguar više ili ću ja to uraditi.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 27 Mar 2017, 14:22
od ivanjz
Lokomotiva 85-004 u stanici Sarajevo Novo 1963. godine.

http://www.google.com

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 09 Apr 2017, 10:36
od ivanjz
Višegrad Bikavac. Tunel broj 6 neposredno pre železničke stanice u Višegradu iz pravca Sarajeva.

http://www.google.com

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 09 Apr 2017, 15:40
od cvijic
Na Bikavcu brdu grada Visegrada...

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 13 Apr 2017, 11:27
od ivanjz
Fotografija Bistričkog vijadukta iz 1911. godine.

http://www.google.com

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 20 Apr 2017, 10:37
od PECELJ
Profil Istočne pruge :
Streckenprofil_Bosnische_Ostbahn.png
Streckenprofil_Bosnische_Ostbahn.png (152.02 KiB) Pregledano 2202 puta