JŽ 363, pozdravljen,
prenumerisan je bio samo broj 5 u broj 1 zbog
proslave 50-godišnjice ECŽ (Električna cestna železnica)
godine1951..
Neko si je zaželjeo broj 1 i dobio ga.
Građe o kasaciji tramvaja nema u arhivima, tako da se tačno nezna, kada je bio kasiran broj 1.
Vjerovatno posle WW2 jer nije bio moguće uvoziti rezervne djelove, a sami nisu imali ni sirovina, da bi jih izradili sami.
Podaci postoje samo o broju tramvaja, koliko jih je bilo u upotrebi.
1953. godine bilo je u upotrebi još 7 starih pogonskih tramvaja iz godine 1901 od svega 14 pogonskih tramvaja od godine 1911. Tada je bila prikolica br. 1 prerađena u pogonski voz broj 14.
Godine 1953 bilo je u upotrebi još 13 pogonskih tramvaja iz Opatije, izrađenih 1906. godine. Dakle isto 'starih'.
1953. godine bilo je u upotrebi još 15 tramvaja iz Slavonskog Broda i 9 domaćih, izrađenih u ECŽ, zajedno 44.
Od godine 1950 pa do 1953 kasirali su 3 pogonske stare vozove, ali se nezna koje brojeve.
1950. godine je bilo dakle još 10 starih tramvaja iz 1901. godine.
O godini proizvodnje prvih pogonskih vozova treba da je tačan podatak u zapisnicima tehničkog pregleda tramvaja prije puštanja u promet, dakle u 1901. godini.
Da su posle rata pisali u ECŽ brojeve za godište izgradnje tramvaja, na koje su se sjetili, je zbog toga, je posle rata nije bilo više stručnjak na mjestu direktora nego delegat komunističke partije.
U zapisniku dana
20.2.1953: Pregled in preizkava vozil ECŽ piše, da su prvi pogonski tramvaji bili izgrađeni
1889. godine i da imaju elektromotore snage 10 kW.
Dakle već tada nisu znali godine proizvodnje prvih pogonskih vozila.
pozdrav
Darko