Lokomotive serije JŽ 178
Moderator: ivanjz
Lokomotive serije JŽ 178
Prve kvalitetetnije lokomotive koje su vozile vozove na pruzi od Bosanskog Broda prema Sarajevu, kao i na pruzi Mostar – Metković su
lokomotive serije IIa4 sa Bauart klose mehanizmom. Prva iz serije od
osam ovih lokomotiva proizvedena je u fabrikama Kraus Linc 1894. godine fabričkog broja 3082 i prikazana je na slici dole.
Lokomotive serije IIa4(kasnije JZ 178) bile su sistema 2-4-2 sa
dvoosovinskim tenderom. Mogle su da savladaju i krivine od 50m pa su za prugu Bosanski Brod – Sarajevo koja je tada imala dosta krivina malog poluprečnika bile prilagođene. Mogle su da razviju brzinu i do 45 km/h.Tender je mogao da primi 5t vode i 3t uglja. Radna težina lokomotive iznosila je 21.3 t. 1895. godine proizvedene su još tri a 1896. godine još četiri lokomotive ove serije što znači da je ukupno proizvedeno osam lokomotiva ove serije. Lokomotiva na slici nosi broj 201 Bosnabahn železnica dok će kasnije na BHStB dobiti broj 101. Nažalost ova lokomotiva kao i lokomotiva broja 107 neće dočekati JDŽ notaciju. Šta je sa njima tačno bilo teško je reći pa je na mreži JDŽ ostalo svega šest ovih lokomotiva 178-001 do 006. 1939. godine svih šest ovih lokomotiva pripadale su ložionici Doboj.
http://www.google.com
lokomotive serije IIa4 sa Bauart klose mehanizmom. Prva iz serije od
osam ovih lokomotiva proizvedena je u fabrikama Kraus Linc 1894. godine fabričkog broja 3082 i prikazana je na slici dole.
Lokomotive serije IIa4(kasnije JZ 178) bile su sistema 2-4-2 sa
dvoosovinskim tenderom. Mogle su da savladaju i krivine od 50m pa su za prugu Bosanski Brod – Sarajevo koja je tada imala dosta krivina malog poluprečnika bile prilagođene. Mogle su da razviju brzinu i do 45 km/h.Tender je mogao da primi 5t vode i 3t uglja. Radna težina lokomotive iznosila je 21.3 t. 1895. godine proizvedene su još tri a 1896. godine još četiri lokomotive ove serije što znači da je ukupno proizvedeno osam lokomotiva ove serije. Lokomotiva na slici nosi broj 201 Bosnabahn železnica dok će kasnije na BHStB dobiti broj 101. Nažalost ova lokomotiva kao i lokomotiva broja 107 neće dočekati JDŽ notaciju. Šta je sa njima tačno bilo teško je reći pa je na mreži JDŽ ostalo svega šest ovih lokomotiva 178-001 do 006. 1939. godine svih šest ovih lokomotiva pripadale su ložionici Doboj.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 178-1.jpg (65.64 KiB) Pogledano 3533 puta
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Fabrički izgled ove lokomotive :
Izvor :Johan Rihosek
Izvor :Johan Rihosek
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Skica lokomotive JDŽ 178 :
Izvor : isti
Izvor : isti
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Lokomotiva JDŽ 178-002 :
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Ako se pogleda orginalni izgled lokomotiva serije 73 i ove ima dosta sličnosti.
Serije 73 verovatno je naslednik serije 178.
http://www.google.com
Serije 73 verovatno je naslednik serije 178.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- JDZ 73 21.jpg (170.63 KiB) Pogledano 3509 puta
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Zanimljivo je da su pre rata skoro sve lokomotive serije 178 pripadale ložionici u Doboju.
http://www.google.com
http://www.google.com
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Tehničke karakteristike serije 178 :
Izvor : iz arhive g.mali.paja
Izvor : iz arhive g.mali.paja
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Lokomotiva 178-003 se koristila u Ljubljani za pionirske pruge :
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Originalna skica lokomotive 178-003 :
Re: Lokomotive serije JŽ 178
Lep članak na vikipediji o ovoj seriji lokomotiva BHStB IIa4.
https://de.wikipedia.org/wiki/BHStB_IIa4
https://de.wikipedia.org/wiki/BHStB_IIa4
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost