Lokomotive serije JZ 186
Urednik: ivanjz
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Lokomotive serije JZ 186
Bosanska lokomotiva serije 186 na propagandoj razglednici.
Proizvedeno je ukupno 11 ovih lokomotiva i na bosanskim železnicama(BHStB) nosile su brojeve od 801 do 811, da bi kasnije na JDŽ dobile numeraciju 186 od broja 001 do broja 011. Lokomotiva na slici prenumerisana je na 186-002. 1939. godine u ložionici u Lajkovcu bili su lokomotive serije 186 sa brojevima 002, 004, 005, 006 i 011 tj. ukupno pet ovih lokomotiva, a među njima i ova prikazana na slici.
Na slici dole jedna od prvih lokomotiva koje su došle u lajkovačku ložionicu verovatno krajem dvadesetih godina prošlog veka.
Lokomotiva nosi još broj sa bosanskih železnica 807, a kasnije biće prenumerisana na 186-007.
Na fotografiji oznacen strelicom je Markovic Andrija, radnik lozionice u Lajkovcu.
Narrow gauge in Serbia .
http://www.google.com
Proizvedeno je ukupno 11 ovih lokomotiva i na bosanskim železnicama(BHStB) nosile su brojeve od 801 do 811, da bi kasnije na JDŽ dobile numeraciju 186 od broja 001 do broja 011. Lokomotiva na slici prenumerisana je na 186-002. 1939. godine u ložionici u Lajkovcu bili su lokomotive serije 186 sa brojevima 002, 004, 005, 006 i 011 tj. ukupno pet ovih lokomotiva, a među njima i ova prikazana na slici.
Na slici dole jedna od prvih lokomotiva koje su došle u lajkovačku ložionicu verovatno krajem dvadesetih godina prošlog veka.
Lokomotiva nosi još broj sa bosanskih železnica 807, a kasnije biće prenumerisana na 186-007.
Na fotografiji oznacen strelicom je Markovic Andrija, radnik lozionice u Lajkovcu.
Narrow gauge in Serbia .
http://www.google.com
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 186
Još malo o lokomotivama serije 186
ПАРНА ЛОКОМОТИВА СЕРИЈЕ ЈЖ 186
Локомотива серије 186 ма да већ старе и близу касирања вредне су нарочитог запажања. Може
се без претеривања тврдити да је мали број тих локомотива и локомотива серије 185, из којих је ова
серија појачањем проистекла, обављала читавих десетак година цео саобраћај у Босни и Херцеговини,
до набавке локомотива серије 73 и 83. Оно што је нарочито карактеристично за њих и још друге сер-
ије босанских локомотива, то је клозеов механизам за радиално постављање везаних осовина у кривина-
ма. Ма да доста сложен - на први поглед - (механизам наравно гута известан проценат вучне силе)
омогућује локомотиви савршено лак - скоро безотпоран - пролаз кроз кривине. Принцип је следећи : с
једне стране треба осовине померити у радиалан правац а с друге стране и поред непромењених дужи-
на спојних полуга, променити размак чепова. Прво питање је решено простим системом полуга као ко-
чионо полужје (види сл. 70), други, далеко тежи проблем решен је помоћу паралелних паралелограма
NQOP и LKMJ (сл. 68). Заједничко за оба механизма је њихово покретање помоћу полуга c, b и а. По-
луга а је у вези са тендером. С друге стране кривине она гура зглоб C а са спољне она га вуче. Неп-
омичне тачке механизма око којих се врши померање појединих лебдећих зглобова су A, F и W, озна-
чене у осталом ослоњеним троуглићем. Остало функционисање механизма може читалац лако разабрати
из слика.
Цитат из књиге “НАШЕ ПРУГЕ” од инж. Душана Д. Лончаревића.
ПАРНА ЛОКОМОТИВА СЕРИЈЕ ЈЖ 186
Локомотива серије 186 ма да већ старе и близу касирања вредне су нарочитог запажања. Може
се без претеривања тврдити да је мали број тих локомотива и локомотива серије 185, из којих је ова
серија појачањем проистекла, обављала читавих десетак година цео саобраћај у Босни и Херцеговини,
до набавке локомотива серије 73 и 83. Оно што је нарочито карактеристично за њих и још друге сер-
ије босанских локомотива, то је клозеов механизам за радиално постављање везаних осовина у кривина-
ма. Ма да доста сложен - на први поглед - (механизам наравно гута известан проценат вучне силе)
омогућује локомотиви савршено лак - скоро безотпоран - пролаз кроз кривине. Принцип је следећи : с
једне стране треба осовине померити у радиалан правац а с друге стране и поред непромењених дужи-
на спојних полуга, променити размак чепова. Прво питање је решено простим системом полуга као ко-
чионо полужје (види сл. 70), други, далеко тежи проблем решен је помоћу паралелних паралелограма
NQOP и LKMJ (сл. 68). Заједничко за оба механизма је њихово покретање помоћу полуга c, b и а. По-
луга а је у вези са тендером. С друге стране кривине она гура зглоб C а са спољне она га вуче. Неп-
омичне тачке механизма око којих се врши померање појединих лебдећих зглобова су A, F и W, озна-
чене у осталом ослоњеним троуглићем. Остало функционисање механизма може читалац лако разабрати
из слика.
Цитат из књиге “НАШЕ ПРУГЕ” од инж. Душана Д. Лончаревића.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8278
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 186
Tehnički detalji :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8278
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 186
Lookomotiva JŽ 186 u Dubrovniku :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8278
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 186
Skica lokomotive serije 186 :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8278
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 186
Izgled originalne lokomotive serije JDŽ 186 :
Izvor : Johan Rihosek
Izvor : Johan Rihosek
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8278
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 186
Lokomotiva serije JDŽ 186 koja je saobraćala na pruzi Uskoplje - Zelenika nakon Prvog svjetskog rata :
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost