Само лајковчани могу да знају да је ово једна фотографија њихове железничке станице из времена када је Лајковац био знаменити железнички чвор за неколике пруге узаног колосака. То видимо по неким важним детаљима као што је узани колосек, први по реду до станице, којим су возови ретко ишли. Зграда станице данас изгледа другачије. Дрвеће данас има широке крошње, а онда једва да је направило мало хлада. И пошта данас изгледа лепше. Више пакети и писма данас не путују возом, па су врата на пошти до станице зазидана. Сада поштари не гурају препуна колица са разноразним пошиљкама да би их утоварили у поштански вагон који је по правилу био иза локомотиве. Воз који је примао пошту имао је увек потребно задржавање. Није остало записано да је нека пошиљка изгубљена или да је било оружаних пљачки.
На фозографији се лепо види да између станичне зграде и поште још није било чувеног „кутића“, места за дружење и разговоре у који се, по његовом настанку, радо одлазило. Тамо су на кафицу или партију шаха ишли и железничари и „цивили“.
А оно што је на фотографији најважније су људи овога краја и утицај железнице на свакодневни живот. Једна омања група људи је тек сишла с воза. Из ког правца је воз дошао, то не можемо никако да знамо, али није ни важно. Ишло се и у Ваљево и Лазаревац, па и у Београд. Носило се на продају све што се имало а неопходно је било за живот: млеко ( још се није продавало у тетрапаку ), сир, јаја, кајмак, разно воће и још много шта. А у граду се куповало и кући носило само оно што је домаћинству било неопходно. А ако је пара требало за нешто важније, то неопходно је морало да сачека до неког другог пута.
За пијацу се облачило радно и уредно одело, а жене су имале обавезно мараме на глави, јер су то, ипак, биле жене са села.
Али нису сви морали ићи по пијацама. Било је и оних који су имали лепе плате, па кад се нешто значајније купује, онда правац Београд или Ваљево. Обуче се најлепше одело, дотера фризура, па ни наочаре за сунце нису биле наодмет, а и отменије се делује. Обично се у куповину и на пијацу одлазило првим јутарњим возом негде око четири сата ујутру, пре сванућа, а враћало се после подне. Требало је на пијаци бити на време и што пре распродати робу, па у куповину. Они који су ишли само у куповину , били су у повољнијем положају. Имали су времена да пронађу лепе и квалитетне ствари и по повољнијим ценама. А најважније је било вратити се кући задовољан.
Još jedna priča iz života Lajkovčana
Zanimljive priče sa motivima uskog koloseka
Urednik: mitra
-
- Desetar pruge
- Poruke: 20
- Pridružen: 30 Mar 2012, 12:41
- Kontakt:
Povratak na “Priče sa uskog koloseka”
Skoči na
- ULAZ
- ↳ O forumu
- ↳ Za naše nove članove
- ŽELEZNICA
- ↳ Putnički saobraćaj
- ↳ Železničke stanice danas
- ↳ Železničke pruge u Srbiji - stanje danas
- ↳ Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada
- ↳ Vozna sredstva današnje železnice
- ↳ Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži
- ↳ Infrastruktura
- ↳ Železnica na filmu i televiziji
- ↳ Putopisi
- ↳ Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice
- ↳ Knjige, časopisi....
- ↳ Zanimljivosti
- ↳ Priče o ljudima i železnici
- ↳ Priče iz života
- ↳ Strane pruge
- USKI KOLOSEK
- ↳ Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
- ↳ Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji
- ↳ Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada
- ↳ Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka
- ↳ Priče sa uskog koloseka
- ↳ Lokomotivske knjige
- INDUSTRIJSKE PRUGE
- ↳ Industrijske pruge u Srbiji danas
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje lokomotive uskog koloseka na industrijskim prugama
- TRAMVAJI I ŽIČARE
- ↳ Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima
- MODELARASTVO
- ↳ Makete, modeli, upravljanje...
- INFO
- ↳ Pitanja, predlozi, ankete, kritike...
- ↳ Zanimljivi linkovi vezani za železnice
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost