Moja lutanja prugama
Re: Moja lutanja prugama
Nastavak sa prethodne stranice
Vrijedilo je zaviriti unutra:
Vrijeme je brzo prošlo i morali smo požuriti na povratnu vožnju muzejskim vlakom. Ovaj put nije bilo gužve, a Slavek i ja smo se smjestili na platformu zasnjeg vagona i uživali u vidiku:
Vrijedilo je zaviriti unutra:
Vrijeme je brzo prošlo i morali smo požuriti na povratnu vožnju muzejskim vlakom. Ovaj put nije bilo gužve, a Slavek i ja smo se smjestili na platformu zasnjeg vagona i uživali u vidiku:
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Evo nas opet u Liebochu. Tu sam zatekao modelarske kolege Roberta i Krešimira u punoj railfanovskoj spremi. Pripremali su se za povratak u Zagreb i ljubazno mi ponudili vožnju, no kako su moji suputnici već kupili svoje krpice zahvalio sam na pozivu:
I za kraj oproštajna slika stare dame. Svaka ti čast, dobro si obavila svoj zadatak i poživjela nam još dugo:
Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... bnja-2019/
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Plaški 4. jula 2019.
Kroz Plaški sam se provezao brzim i IC vlakovima puno puta, ali nikada nisam bio na stanici. Jučer sam putovao do Plaškog isključivo motornim garniturama - dva prigradska vlaka i dva nagibna. Začudo, nije bilo nikakvih nepredviđenih okolnosti, nikakvih pregaženja, kvarova, iskliznuća, pada kontaktne mreže ni supstitucija autobusom. Jedino me nije poslužilo nebo koje je cijelo vrijeme bilo tmurno i prijetilo kišom, a razvedrilo se tek po povratku u Zagreb. Ali sam zato imao dosta sreće s teretnim vlakovima, o čemu opširnije u nastavku.
ICN na Glavnom kolodvoru u Zagrebu pred polazak za Split:
Plaški je međustanica na pruzi M604 Oštarije - Knin - Split, na kilometarskom položaju 26+938. Od susjedne stanice Josipdol u smjeru Oštarija udaljen je 16,5 km, a od stanice Blata u smjeru Knina 10,3 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 378 m, a najveća dopuštena brzina kroz stanicu je 40 km/h.
Stanična zgrada:
Antikvitet u prometnom uredu:
Vodotoranj:
Nekadašnja ložiona. U Plaškom su svojedobno dežurale lokomotive koje su se dodavale na vlakove kao zaprežne ili potiskivalice, jer koji kilometar dalje počinje uspon uz Malu Kapelu od 18 promila:
Kroz Plaški sam se provezao brzim i IC vlakovima puno puta, ali nikada nisam bio na stanici. Jučer sam putovao do Plaškog isključivo motornim garniturama - dva prigradska vlaka i dva nagibna. Začudo, nije bilo nikakvih nepredviđenih okolnosti, nikakvih pregaženja, kvarova, iskliznuća, pada kontaktne mreže ni supstitucija autobusom. Jedino me nije poslužilo nebo koje je cijelo vrijeme bilo tmurno i prijetilo kišom, a razvedrilo se tek po povratku u Zagreb. Ali sam zato imao dosta sreće s teretnim vlakovima, o čemu opširnije u nastavku.
ICN na Glavnom kolodvoru u Zagrebu pred polazak za Split:
Plaški je međustanica na pruzi M604 Oštarije - Knin - Split, na kilometarskom položaju 26+938. Od susjedne stanice Josipdol u smjeru Oštarija udaljen je 16,5 km, a od stanice Blata u smjeru Knina 10,3 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 378 m, a najveća dopuštena brzina kroz stanicu je 40 km/h.
Stanična zgrada:
Antikvitet u prometnom uredu:
Vodotoranj:
Nekadašnja ložiona. U Plaškom su svojedobno dežurale lokomotive koje su se dodavale na vlakove kao zaprežne ili potiskivalice, jer koji kilometar dalje počinje uspon uz Malu Kapelu od 18 promila:
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Nije mi bilo mrsko otpješačiti do ovog objekta infrastrukture:
Ispod njega teče rijeka...
Dretulja zaslužuje malo širi osvrt. Premda je nevelika, s duljinom toka od samo 10,4 km i širinom korita do 9 m, stručnjaci je smatraju jednom od najčišćih rijeka na planetu. Izvire na zapadnom obodu Plaščanskog polja u podnožju masiva Male Kapele, oko 2 km zapadno od središta Plaškog, na nadmorskoj visini od 375 m. Protječe Plašćanskom dolinom meandričnim tokom, od Plaškog u smjeru jugoistoka. Kod zaseoka Jakšići ponire u kraško tlo, a njen podzemni tok je jedan od izvora rijeke Mrežnice. Najveća pritoka Dretulje je rječica Vrnjika koja se ulijeva kod Plaškog, a ostale pritoke su potoci Vera, Vinkovac i Komadinski potok. Dretulja je nekada bila jedna od najzagađenijih rijeka u Hrvatskoj, a zagađivala je i Mrežnicu, Koranu i Kupu. Uzroćnik je bila Tvornica sulfatne celuloze i papira, odavno zatvorena.
Ispod njega teče rijeka...
Dretulja zaslužuje malo širi osvrt. Premda je nevelika, s duljinom toka od samo 10,4 km i širinom korita do 9 m, stručnjaci je smatraju jednom od najčišćih rijeka na planetu. Izvire na zapadnom obodu Plaščanskog polja u podnožju masiva Male Kapele, oko 2 km zapadno od središta Plaškog, na nadmorskoj visini od 375 m. Protječe Plašćanskom dolinom meandričnim tokom, od Plaškog u smjeru jugoistoka. Kod zaseoka Jakšići ponire u kraško tlo, a njen podzemni tok je jedan od izvora rijeke Mrežnice. Najveća pritoka Dretulje je rječica Vrnjika koja se ulijeva kod Plaškog, a ostale pritoke su potoci Vera, Vinkovac i Komadinski potok. Dretulja je nekada bila jedna od najzagađenijih rijeka u Hrvatskoj, a zagađivala je i Mrežnicu, Koranu i Kupu. Uzroćnik je bila Tvornica sulfatne celuloze i papira, odavno zatvorena.
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Spomenuo sam u uvodu teretne vlakove, a za relativno kratkog boravka uhvatio sam ih tri. Najprije sabirno-manipulativni iz Ogulina, koji se u Plaškom rastavlja na dva dijela zbog velikog uspona prema Vrhovinama:
Onda je kroz stanicu protutnjao teretnjak s kalcitom iz Gospića:
Ode i on:
Onda je kroz stanicu protutnjao teretnjak s kalcitom iz Gospića:
Ode i on:
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Uputio sam se i u naselje Plaški te zabilježio nekoliko motiva, a ovo je nekadašnja škola:
Pravoslavna Saborna crkva Vavedenje Presvete Bogorodice iz 1763. godine, restaurirana 1907. po projektu zagrebačkog arhitekta Janka Holjca:
Dretulja ispod cestovnog mosta:
Desni rukavac rijeke:
Našao sam i najveću pritoku Vrnjiku:
Pravoslavna Saborna crkva Vavedenje Presvete Bogorodice iz 1763. godine, restaurirana 1907. po projektu zagrebačkog arhitekta Janka Holjca:
Dretulja ispod cestovnog mosta:
Desni rukavac rijeke:
Našao sam i najveću pritoku Vrnjiku:
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Do povratka sam imao vremena prošetati i do onog oštrog zavoja gdje počinje uspon pruge od 18 promila. Ovo je pogled na otvorenu prugu u smjeru Vrhovina i ulazni signal stanice Plaški:
Pijani cestovni znak:
Eno zavoja, a u njemu je predsignal:
Morao sam se vratiti na stanicu jer se bližilo vrijeme povratka i stigao sam upravo na vrijeme da uhvatim dolazak trećeg teretnjaka:
Malo ćeš se strpiti dok ja ne prođem:
Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... pnja-2019/
Pijani cestovni znak:
Eno zavoja, a u njemu je predsignal:
Morao sam se vratiti na stanicu jer se bližilo vrijeme povratka i stigao sam upravo na vrijeme da uhvatim dolazak trećeg teretnjaka:
Malo ćeš se strpiti dok ja ne prođem:
Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... pnja-2019/
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Oštarije 27. jula 2019.
U pohodima duž pruge Zagreb - Rijeka/Split obišao sam stanice Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko, Draganići, Mrzlo Polje, Zvečaj, Generalski Stol i Plaški, a u društvu drugih railfanova Zdenčinu, Karlovac i Ogulin. Stanicu Oštarije mjerkao sam već neko vrijeme i eto me konačno i tamo u subotu 27. jula..
Od domicilnog stajališta Sutla do Oštarija putovao sam naravno vlakom, uz presjedanje na Glavnom kolodvoru u Zagrebu.
Oštarije su međustanica na pruzi M202 Zagreb Glavni kolodvor - Rijeka, ujedno odvojna stanica za prugu M604 Oštarije - Knin - Split, na kilometarskom položaju 527+325. Od susjedne ukrsnice Kukača u smjeru Zagreba udaljene su 5 km, od stanice Ogulin u smjeru Rijeke 6 km i od stanice Josipdol u smjeru Knina 5,5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1. i 2. kolosijeku ovisno o smjeru vožnje je 549-555 m, a najveća dopuštena brzina kroz stanicu je 55 km/h.
Stanična zgrada:
Sličica iz prometnog ureda:
Slijedi nekoliko fotografija iz stanice, a za početak idemo prema sjeverozapadnom kraju:
Lijevo za Split, desno za Rijeku:
U pohodima duž pruge Zagreb - Rijeka/Split obišao sam stanice Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko, Draganići, Mrzlo Polje, Zvečaj, Generalski Stol i Plaški, a u društvu drugih railfanova Zdenčinu, Karlovac i Ogulin. Stanicu Oštarije mjerkao sam već neko vrijeme i eto me konačno i tamo u subotu 27. jula..
Od domicilnog stajališta Sutla do Oštarija putovao sam naravno vlakom, uz presjedanje na Glavnom kolodvoru u Zagrebu.
Oštarije su međustanica na pruzi M202 Zagreb Glavni kolodvor - Rijeka, ujedno odvojna stanica za prugu M604 Oštarije - Knin - Split, na kilometarskom položaju 527+325. Od susjedne ukrsnice Kukača u smjeru Zagreba udaljene su 5 km, od stanice Ogulin u smjeru Rijeke 6 km i od stanice Josipdol u smjeru Knina 5,5 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 1. i 2. kolosijeku ovisno o smjeru vožnje je 549-555 m, a najveća dopuštena brzina kroz stanicu je 55 km/h.
Stanična zgrada:
Sličica iz prometnog ureda:
Slijedi nekoliko fotografija iz stanice, a za početak idemo prema sjeverozapadnom kraju:
Lijevo za Split, desno za Rijeku:
Serija 05 je zakon
Re: Moja lutanja prugama
Ulaz u stanicu iz smjera Ogulina i Josipdola:
Idemo na drugu stranu:
Pomoćni kolosijek ima strmi uspon:
Izlaz iz stanice u smjeru Kukače:
Idemo na drugu stranu:
Pomoćni kolosijek ima strmi uspon:
Izlaz iz stanice u smjeru Kukače:
Serija 05 je zakon
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju