Pruga Beograd - Niš
Re: Pruga Beograd - Niš
Direct-Orient ekspres u železničkoj stanici Crveni Krst sa lokomotivom 01-101 pre drugog svetskog rata. Kolekcija Westcott-Jones, WS.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Crveni-Krst.jpg (82.01 KiB) Pogledano 2471 put
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Na slici jeste lokomotiva 01-101,ali sa kompozicijom vagona kao sastavnim delom voza "Leteći Beograđanin"/"Leteći Zagrepčanin",
sa kojima je učestvovavla na brzinskim probnim vožnjama na relaciji Beograd - Zagreb 1937.god.,kada je i postignuta rekodrna brzina
voza od 122 km/h. Snimak je čini mi se napravljen u stanici Slavonski Brod.
Dakle nema nikakve veze ni sa vozom Direct - Orient - Express,ni sa stanicom Crveni Krst.
sa kojima je učestvovavla na brzinskim probnim vožnjama na relaciji Beograd - Zagreb 1937.god.,kada je i postignuta rekodrna brzina
voza od 122 km/h. Snimak je čini mi se napravljen u stanici Slavonski Brod.
Dakle nema nikakve veze ni sa vozom Direct - Orient - Express,ni sa stanicom Crveni Krst.
Re: Pruga Beograd - Niš
Dve stare fotografije železničke stanice Čukarica :
Ovo je stanica, bolje rečeno stajalište i odjavnica, Rakovica.
Ovo je stanica, bolje rečeno stajalište i odjavnica, Rakovica.
Re: Pruga Beograd - Niš
Na slici jeste lokomotiva 01-101,ali sa kompozicijom vagona kao sastavnim delom voza "Leteći Beograđanin"/"Leteći Zagrepčanin",
sa kojima je učestvovavla na brzinskim probnim vožnjama na relaciji Beograd - Zagreb 1937.god.,kada je i postignuta rekodrna brzina
voza od 122 km/h. Snimak je čini mi se napravljen u stanici Slavonski Brod.
Dakle nema nikakve veze ni sa vozom Direct - Orient - Express,ni sa stanicom Crveni Krst.
______________________________________________________________
Meni je jedan mašinovođa u penziji 70-tih godina u Topčideru (stanovao je u komšiluku) pričao da je učestvovao u probnim vožnjama na sremskoj pruzi te da su postigli brzino od 138 km/h.
sa kojima je učestvovavla na brzinskim probnim vožnjama na relaciji Beograd - Zagreb 1937.god.,kada je i postignuta rekodrna brzina
voza od 122 km/h. Snimak je čini mi se napravljen u stanici Slavonski Brod.
Dakle nema nikakve veze ni sa vozom Direct - Orient - Express,ni sa stanicom Crveni Krst.
______________________________________________________________
Meni je jedan mašinovođa u penziji 70-tih godina u Topčideru (stanovao je u komšiluku) pričao da je učestvovao u probnim vožnjama na sremskoj pruzi te da su postigli brzino od 138 km/h.
Re: Pruga Beograd - Niš
Nije isključeno da je ova lokomotiva vozila i direct-orjent ekspres kako bi se pokazala njena brzina.
-
- Vozovođa
- Postovi: 260
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Simplon - Orient - Express ( dakle ne Direct - Orient ) je bio težak voz,i za njegovu vuču su se uvek upotrebljavale 2 lokomotive
ser.01. u zaprezi. Tako je bilo do dolaska lokomotiva ser.05. koje su preuzele vuču tog voza između ostalih i na pruzi Beograd - Niš.
Moguće je da je i lokomotiva 01-101 učestvovala u prevlačenju Simplon - Orijenta,u zavisnosti od toga gde je ona bila domicilirana.
U slučaju da je to bio Niš,onda bi u pitanju bili pravci za Dimitrovgrad i Skoplje,ali svakako u zaprezi.
Inače o nekakvom pokazivanju brzine nema ni govora,dovoljno je da se pogleda u tablicu opterećenja za lokomotive te serije pa se
odmah mogu videti njene mogućnosti.A da ne govorimo o ekvivalentu ugljeva i ostalih veoma važnih parametara za njeno uspešno
prevlačenje vozova.
Inače voz Direct - Orient je saobraćao u peridu od 1960. - 1977. godine,dakle kada su parnjače ser.05 polako završavale svoj radni
vek,a Kennedyjevke i elektre uveliko vladale našim prugama.
ser.01. u zaprezi. Tako je bilo do dolaska lokomotiva ser.05. koje su preuzele vuču tog voza između ostalih i na pruzi Beograd - Niš.
Moguće je da je i lokomotiva 01-101 učestvovala u prevlačenju Simplon - Orijenta,u zavisnosti od toga gde je ona bila domicilirana.
U slučaju da je to bio Niš,onda bi u pitanju bili pravci za Dimitrovgrad i Skoplje,ali svakako u zaprezi.
Inače o nekakvom pokazivanju brzine nema ni govora,dovoljno je da se pogleda u tablicu opterećenja za lokomotive te serije pa se
odmah mogu videti njene mogućnosti.A da ne govorimo o ekvivalentu ugljeva i ostalih veoma važnih parametara za njeno uspešno
prevlačenje vozova.
Inače voz Direct - Orient je saobraćao u peridu od 1960. - 1977. godine,dakle kada su parnjače ser.05 polako završavale svoj radni
vek,a Kennedyjevke i elektre uveliko vladale našim prugama.
Re: Pruga Beograd - Niš
- Prikačeni fajlovi
-
- DubokiPotok.jpg (176.92 KiB) Pogledano 2866 puta
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica "Car Ferdinad" u Nišu koju su izgradili Nemci u I svteskom ratu, kasnije Crveni Krst.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- NisSt.jpg (98.96 KiB) Pogledano 2836 puta
Re: Pruga Beograd - Niš
Mala ispravka
“Fotografija žel.stanice Franc Ferdinand je sadašnja stanica Popovac (Niš ranžirna) krak pruge odnosno tzv triangla koja spaja pruge Niš-Beograd i Niš-Skoplje napravljena je za vreme prvog svetskog rata tačnije 1915. godine kako bi se izbego ulazak vojnih kompozicija u nišku putničku stanicu koji iz Beograda idu ka Grčkoj i Bugarskoj
“Fotografija žel.stanice Franc Ferdinand je sadašnja stanica Popovac (Niš ranžirna) krak pruge odnosno tzv triangla koja spaja pruge Niš-Beograd i Niš-Skoplje napravljena je za vreme prvog svetskog rata tačnije 1915. godine kako bi se izbego ulazak vojnih kompozicija u nišku putničku stanicu koji iz Beograda idu ka Grčkoj i Bugarskoj
Re: Pruga Beograd - Niš
Hvala gospodinu ćiri-1 na detaljnom objašnjenju.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 0 gostiju