Pruga Beograd - Niš

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od PECELJ »

Detalj sa železničke stanice Mladenovac između dva rata :
16832179_1334394279964637_8118514723211279069_n Mladenovac.jpg
16832179_1334394279964637_8118514723211279069_n Mladenovac.jpg (130.53 KiB) Pogledano 2590 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od cira-1 »

Izvor Mladenovcani
01.jpg
01.jpg (150.08 KiB) Pogledano 2755 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od cira-1 »

Istovar granita za mauzolej Neznanom junaku na Avali na stanici Ripanj.
010.jpg
010.jpg (116.9 KiB) Pogledano 2726 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od cira-1 »

Železnička stanica Mladenovac, 1926. Izvor Kupindo.
10.jpg
10.jpg (173.91 KiB) Pogledano 2697 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od ivanjz »

Na FB piše za Mladenovac:

"Izgradnja pruge počela je 15. juna 1881. a završena je 23. avgusta 1884, tako da je samo za nešto više od tri godine krenuo prvi voz. Vrlo brzo su varošani navikli na novo prevozno sredstvo voz. Karta "za vozidbu" do Beograda u I klasi koštala je oko 8 dinara a u III klasi oko 4 dinara, za decu do 10 godina bila je upola jeftinija. A za četiri dinara trebalo je prodati četiri kokoške. Tada je učitelj imao platu oko 67 dinara, potporučnik 126 dinara a otpravnik vozova 100 dinara. U to vreme napoleon je vredeo 21 dinar a dukat 12 dinara. Godina 1890-1893. saobraćala su motorna kola na relaciji Mladenovac-Beograd u kojima je vozna karta bila nešto jeftinija. To su bila jedna kola sa ugrađenom malom parnom lokomotivom na čelu koja su SDŽ (Srpske državne železnice) nabavile prvenstveno zbog prevoza putnika u tada mondensku banju Aranđelovac do koje se iz Mladenovca nastavljalo drumom. Maksimalna brzina je u početku bila 60km/h, posle 1930. i 100km/h."

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od cira-1 »

Nis 18 januari 1916 godine. Dobio od Vladimira Petkova.
10.jpg
10.jpg (108.56 KiB) Pogledano 2625 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od ivanjz »

Lokomotiva 20-220 u Ćupriji.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
20-220-Cuprija.jpg
20-220-Cuprija.jpg (40.74 KiB) Pogledano 2580 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od PECELJ »

Železnička stanica Toponica kod Niša u vreme II balkanskog rata :
www.pinterest.com.jpg
www.pinterest.com.jpg (181.69 KiB) Pogledano 2560 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od ivanjz »

Magacin za otkup duvana u železničkoj stanici u Aleksincu nako završetka I svetskog rata.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Aleksinac.jpg
Aleksinac.jpg (96.65 KiB) Pogledano 2524 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Niš

Post od ivanjz »

Fabrika motora u Rakovici. Vidi se Niška prugra.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Rakovica.jpg
Rakovica.jpg (63.53 KiB) Pogledano 2498 puta

Odgovori

Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 0 gostiju