Pruga Beograd - Niš
Re: Pruga Beograd - Niš
Detalj sa železničke stanice Mladenovac između dva rata :
Re: Pruga Beograd - Niš
Izvor Mladenovcani
Re: Pruga Beograd - Niš
Istovar granita za mauzolej Neznanom junaku na Avali na stanici Ripanj.
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Mladenovac, 1926. Izvor Kupindo.
Re: Pruga Beograd - Niš
Na FB piše za Mladenovac:
"Izgradnja pruge počela je 15. juna 1881. a završena je 23. avgusta 1884, tako da je samo za nešto više od tri godine krenuo prvi voz. Vrlo brzo su varošani navikli na novo prevozno sredstvo voz. Karta "za vozidbu" do Beograda u I klasi koštala je oko 8 dinara a u III klasi oko 4 dinara, za decu do 10 godina bila je upola jeftinija. A za četiri dinara trebalo je prodati četiri kokoške. Tada je učitelj imao platu oko 67 dinara, potporučnik 126 dinara a otpravnik vozova 100 dinara. U to vreme napoleon je vredeo 21 dinar a dukat 12 dinara. Godina 1890-1893. saobraćala su motorna kola na relaciji Mladenovac-Beograd u kojima je vozna karta bila nešto jeftinija. To su bila jedna kola sa ugrađenom malom parnom lokomotivom na čelu koja su SDŽ (Srpske državne železnice) nabavile prvenstveno zbog prevoza putnika u tada mondensku banju Aranđelovac do koje se iz Mladenovca nastavljalo drumom. Maksimalna brzina je u početku bila 60km/h, posle 1930. i 100km/h."
"Izgradnja pruge počela je 15. juna 1881. a završena je 23. avgusta 1884, tako da je samo za nešto više od tri godine krenuo prvi voz. Vrlo brzo su varošani navikli na novo prevozno sredstvo voz. Karta "za vozidbu" do Beograda u I klasi koštala je oko 8 dinara a u III klasi oko 4 dinara, za decu do 10 godina bila je upola jeftinija. A za četiri dinara trebalo je prodati četiri kokoške. Tada je učitelj imao platu oko 67 dinara, potporučnik 126 dinara a otpravnik vozova 100 dinara. U to vreme napoleon je vredeo 21 dinar a dukat 12 dinara. Godina 1890-1893. saobraćala su motorna kola na relaciji Mladenovac-Beograd u kojima je vozna karta bila nešto jeftinija. To su bila jedna kola sa ugrađenom malom parnom lokomotivom na čelu koja su SDŽ (Srpske državne železnice) nabavile prvenstveno zbog prevoza putnika u tada mondensku banju Aranđelovac do koje se iz Mladenovca nastavljalo drumom. Maksimalna brzina je u početku bila 60km/h, posle 1930. i 100km/h."
Re: Pruga Beograd - Niš
Nis 18 januari 1916 godine. Dobio od Vladimira Petkova.
Re: Pruga Beograd - Niš
- Prikačeni fajlovi
-
- 20-220-Cuprija.jpg (40.74 KiB) Pogledano 2580 puta
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Toponica kod Niša u vreme II balkanskog rata :
Re: Pruga Beograd - Niš
Magacin za otkup duvana u železničkoj stanici u Aleksincu nako završetka I svetskog rata.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Aleksinac.jpg (96.65 KiB) Pogledano 2524 puta
Re: Pruga Beograd - Niš
- Prikačeni fajlovi
-
- Rakovica.jpg (63.53 KiB) Pogledano 2498 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 0 gostiju