Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
sada imamo mogućnost, da u miru prekontrolišemo stanicu Capodistria/Koper i stajalište Semedella/Semedella i prugu između...
Stanica Capodistria/Koper bila je na km: 22.34406
Još jednom ćemo prekontrolirati fotografije, koje je stavio pored nacrta Marjan Kralj:
Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Izoli.
Potpuno je jasno, da je to stanica Koper v Škocjanu, koja postoji još danas.
Pošto na razglednici piše i ura polaza prema Trstu i Poreču, možemo zaključiti, da je ta fotografija između 1902 i 1904, kada je važio prvi vozni red.
Za usporedbu imamo na razpolaganju još jednu fotografiju, na kojoj jasno piše, da je to stanica Capodistria/Koper:
Jasno se vidi, da je imala stanica na kraju i vodnu stanicu.
Drugu fotografiju stavio je Marjan Kralj ovu (za vrijeme izgradnje):
Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Bertokom.
Ovdje imamo za usporedbu ovu fotografiju:
Ova razglednica je potovala u 1905. godini.
Možemo ustanoviti, da je stanicu Capodistria/Koper Marjan Kralj korektno obradio.
Dodamo još shemu kolosjeka:
...i to je kraj. To je uzorac, kako se uradi jednu stanicu. može se dodati samo jo sadašnje stanje:
link: https://www.google.si/maps/@45.5357618, ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
sada imamo mogućnost, da u miru prekontrolišemo stanicu Capodistria/Koper i stajalište Semedella/Semedella i prugu između...
Stanica Capodistria/Koper bila je na km: 22.34406
Još jednom ćemo prekontrolirati fotografije, koje je stavio pored nacrta Marjan Kralj:
Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Izoli.
Potpuno je jasno, da je to stanica Koper v Škocjanu, koja postoji još danas.
Pošto na razglednici piše i ura polaza prema Trstu i Poreču, možemo zaključiti, da je ta fotografija između 1902 i 1904, kada je važio prvi vozni red.
Za usporedbu imamo na razpolaganju još jednu fotografiju, na kojoj jasno piše, da je to stanica Capodistria/Koper:
Jasno se vidi, da je imala stanica na kraju i vodnu stanicu.
Drugu fotografiju stavio je Marjan Kralj ovu (za vrijeme izgradnje):
Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Bertokom.
Ovdje imamo za usporedbu ovu fotografiju:
Ova razglednica je potovala u 1905. godini.
Možemo ustanoviti, da je stanicu Capodistria/Koper Marjan Kralj korektno obradio.
Dodamo još shemu kolosjeka:
...i to je kraj. To je uzorac, kako se uradi jednu stanicu. može se dodati samo jo sadašnje stanje:
link: https://www.google.si/maps/@45.5357618, ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
polako idemo iz stanice Capodistria/Koper prema Semedelli/Semedeli.
Ova razglednica prikazuje, kako ide pruga uz put Dekani -Semedela oko km: 23
A sada se približavamo stajalištu Semedella/Semedela na km 24.08292
Vidimo, kako se pruga odvoji od puta Dekani-Semedela u smjeri mora. Između pruge i puta zasut je teren, barem do stajališta.
Potrebno je pronaći stajalište...
Stajalište (zgrada) je nešto malo
Ali izgleda baš takvo, kakvo je bilo u početku...
Pa da, kako ona kučica u Strunjanu...
Sada je još potrebno nekud "ugurat" onaj "plićak"....
pozdrav
Darko
polako idemo iz stanice Capodistria/Koper prema Semedelli/Semedeli.
Ova razglednica prikazuje, kako ide pruga uz put Dekani -Semedela oko km: 23
A sada se približavamo stajalištu Semedella/Semedela na km 24.08292
Vidimo, kako se pruga odvoji od puta Dekani-Semedela u smjeri mora. Između pruge i puta zasut je teren, barem do stajališta.
Potrebno je pronaći stajalište...
Stajalište (zgrada) je nešto malo
Ali izgleda baš takvo, kakvo je bilo u početku...
Pa da, kako ona kučica u Strunjanu...
Sada je još potrebno nekud "ugurat" onaj "plićak"....
pozdrav
Darko
-
- Šef stanice
- Poruke: 337
- Pridružen: 27 Jan 2017, 14:44
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Prije svega, odlično da ste pronašli fotografiju pruge istočno od početka via Semedella (nasip između Semedella i Capodistria).železocestnik piše:Pozdravljen, železocestnik.
A sada se približavamo stajalištu Semedella/Semedela na km 24.08292
Sada je još potrebno nekud "ugurat" onaj "plićak".
Zgrada stajališta Semedella je bila tridesetak metara istočno od početka via Semedella.
Taj "plićak" ("parče mora") se nalazio stotinjak metara zapadno od zgrade stajališta Semedella i ja Vam ga (opet) "zaokružujem" plavim (prilog 1) iza čempresa, odnosno istaknuo na detalju (prilog 2) iste fotografije. Vide Vam se oni kameni stupići uz rub druma.
Napomena:
Već smo ustanovili da su Marjanu Kralju promakle najmanje 3 sigurne pogreške kod identificiranja lokacija, uz još najmanje 3 sumnjiva lociranja
- Prilozi
-
- plicak.plavo.jpg (225.35 KiB) Pregledano 2154 puta
-
- plicak.u.sredini.jpg (51.49 KiB) Pregledano 2154 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
sada smo dali Jaguaru mogućnost, da još bolje ucrta onaj "plićak" kao je to radio prije
Dok se nije pronašlo novih fotografija nije bilo ni moguće tačno odrediti poziciju "plićaka" bez dodatnog nacrta.
Pored toga bile su fotografije loše resolucije i sigurno je imao Jaguar ispred mene prioritetu, jer puno bolje vidi...
Ova fotografija kaže situaciju u 1909. godini ili kasnije.
Stajalište Semedella/Semedela ima već novu zgradu:
Zgrada stajališta je bila izgrađena 1909. godine i je oko sto metara odaljeno od crkve.
I ova razglednica kaže situaciju posle 1909. godine (u stvari je ispred prvog svetskog rata):
A sada završavamo sa "plićakom"....da, da, Jaguar je bio u pravu
crveno: stajalište Semedella/Semedela
plavo: "plićak"
Još samo to, kakvu tipsku zgradu so postavili 1909. godine na stajalištu Semedella/Semedela:
Samo još o tome, šta je uradio sa svojom stranicom Marjan Kralj. On nije istraživao po arhivima, preuzeo je neke stvari od Rosellija. Od drugih i nije mogao, jer drugih i nema, koji bi radili na istoriji ove željeznice. I roselli sam je zapisao, kako podataka o toj željeznici nije dovoljno na razpolaganju i kakve teškoće ima sa prikupljanjem podataka.
Ali svejedno, stranica koju ima Marjan Kralj puno znači, jer možeš brzo vidjet i nacrte i fotografije sa dionice trase, koja je u Sloveniji. Nešto tako za dionicu, koja je u Hrvatskoj, nema na internetu.
Posle možeš sam dalje istraživati. Ali na kraju ustanovi se, da ne možeš to raditi samo po internetu i iz fotelje...
pozdrav
Darko
sada smo dali Jaguaru mogućnost, da još bolje ucrta onaj "plićak" kao je to radio prije
Dok se nije pronašlo novih fotografija nije bilo ni moguće tačno odrediti poziciju "plićaka" bez dodatnog nacrta.
Pored toga bile su fotografije loše resolucije i sigurno je imao Jaguar ispred mene prioritetu, jer puno bolje vidi...
Ova fotografija kaže situaciju u 1909. godini ili kasnije.
Stajalište Semedella/Semedela ima već novu zgradu:
Zgrada stajališta je bila izgrađena 1909. godine i je oko sto metara odaljeno od crkve.
I ova razglednica kaže situaciju posle 1909. godine (u stvari je ispred prvog svetskog rata):
A sada završavamo sa "plićakom"....da, da, Jaguar je bio u pravu
crveno: stajalište Semedella/Semedela
plavo: "plićak"
Još samo to, kakvu tipsku zgradu so postavili 1909. godine na stajalištu Semedella/Semedela:
Samo još o tome, šta je uradio sa svojom stranicom Marjan Kralj. On nije istraživao po arhivima, preuzeo je neke stvari od Rosellija. Od drugih i nije mogao, jer drugih i nema, koji bi radili na istoriji ove željeznice. I roselli sam je zapisao, kako podataka o toj željeznici nije dovoljno na razpolaganju i kakve teškoće ima sa prikupljanjem podataka.
Ali svejedno, stranica koju ima Marjan Kralj puno znači, jer možeš brzo vidjet i nacrte i fotografije sa dionice trase, koja je u Sloveniji. Nešto tako za dionicu, koja je u Hrvatskoj, nema na internetu.
Posle možeš sam dalje istraživati. Ali na kraju ustanovi se, da ne možeš to raditi samo po internetu i iz fotelje...
pozdrav
Darko
-
- Šef stanice
- Poruke: 337
- Pridružen: 27 Jan 2017, 14:44
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Ponavljam!
Tko je nasljednik autorskih prava?Jaguar piše:
Marjan Kralj jednostavno može ispraviti pogreške na svojoj web stranici. To nije problem.
Međutim, kako ishoditi ispravak za svako iduće izdanje "Cara Parenzana", kad je Motovunac umro?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
sada, kad se je umirila situacija na ovoj pruzi, možemo dodati vozni red, koji je važio od 1.10.1910...
pozdrav
Darko
sada, kad se je umirila situacija na ovoj pruzi, možemo dodati vozni red, koji je važio od 1.10.1910...
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8376
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Zaboravili smo da pomenemo ovaj parni motorni voz (kola) oznake BCM 51 koji je vozio na ovoj pruzi.
Nije se nešto pokazao, teško je savladavao uspone, pa je vozio obično od Trsta do Buja. Ubrzo su ga izbacili iz upotrebe.
Nije se nešto pokazao, teško je savladavao uspone, pa je vozio obično od Trsta do Buja. Ubrzo su ga izbacili iz upotrebe.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
- Prilozi
-
- VisnjanSt.jpg (85.31 KiB) Pregledano 1997 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8376
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Ovo je železnička stanica Vižinada (Visinada) i dosta je boljeg kvaliteta od ranije postavljene.
Inače postoji i stanica Višnjan (Visignano) i imali smo njenu sliku na ovoj temi.
Inače postoji i stanica Višnjan (Visignano) i imali smo njenu sliku na ovoj temi.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdraljeni,
pošto so od ove teme uradli krš, zbog toga, što se nije upotrebljavalo već objavljene literature, svejedno je, da li dodajem pored bolje resolucije stanice još dve razglednici, koje su već bile objavljene na stranici 16.
Dakle dvojezični napis na stanici Visinada/Vižinada za vrijeme austo-ugarske:
Fotografija je iz knjige Giulio Roselli: Cara Parenzana!, 2014, koje ponosni vlasnik sam od juće.
Knjigu se još može kupiti u Kopru i Trstu za 26 €.
U Kopru može se dobiti i hrvatska verzija, ali sam se odlučio za italijansku, je ima u hrvatskoj puno netačnih prevoda.
Pole prvog svetskog rata pobednici bili su ...Italijani....
Šta su prvo uradili ?
Skinuli su dvojezične napise...
link do originalne fotografije i članka (Frate Felice): http://www.arenadipola.com/articoli/65832
pozdrav
Darko
pošto so od ove teme uradli krš, zbog toga, što se nije upotrebljavalo već objavljene literature, svejedno je, da li dodajem pored bolje resolucije stanice još dve razglednici, koje su već bile objavljene na stranici 16.
Dakle dvojezični napis na stanici Visinada/Vižinada za vrijeme austo-ugarske:
Fotografija je iz knjige Giulio Roselli: Cara Parenzana!, 2014, koje ponosni vlasnik sam od juće.
Knjigu se još može kupiti u Kopru i Trstu za 26 €.
U Kopru može se dobiti i hrvatska verzija, ali sam se odlučio za italijansku, je ima u hrvatskoj puno netačnih prevoda.
Pole prvog svetskog rata pobednici bili su ...Italijani....
Šta su prvo uradili ?
Skinuli su dvojezične napise...
link do originalne fotografije i članka (Frate Felice): http://www.arenadipola.com/articoli/65832
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta