Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
U filmu "Sunce tuđeg neba" cela radnja filma se odvija u stanici Uskoplje ili Hum?.
https://www.dailymotion.com/video/x54yy5o
https://www.dailymotion.com/video/x54yy5o
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Trebinje!ivanjz piše:U filmu "Sunce tuđeg neba" cela radnja filma se odvija u stanici Uskoplje ili Hum?.
https://www.dailymotion.com/video/x54yy5o
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Da nastavimo dalje o Zavali.
II i III kolosijek su imali korisnu dužinu jednaku, svaki po 326m. Za prijem i otpremu kao i za ukrštavanje i preticanje vlakova su bili kolosijeci II i III.Interesantana je bila kolosiječna veza. Vlak koji je dolazio sa zapada od pravca Mostara na II kolosijek je ulazio u pravac a izlazio u skretanje. Sa istočne strane od pravca Huma se na III kolosijek ulazilo u skretanje a izlazilo u pravac. Teretni vlakovi su uglavnom od pravca istoka, Huma išli po III kolosijeku. Zašto? U prethodnom postu sam napisao da je na izlazu iz Zavale prema zapadu, Mostaru bio uspon 18%o. Da bi taj uspon savladali sa 1 lokomotivom serije 85 teretni vlak bi bio maksimalno težak 225t. Na Humu je bio telefonski dogovr sa ukrsničarom u Zavali da vlak da po III kolosijeku sa prolazom. Lokomotiva bi malo usporila kod ulaza u skretanje a onda puni gas i izlaz u pravac. Ukoliko je vlak bio teži od 225t ili je bilo kakvo stajanje radi ukrštavanja ili preticanja morala je doći još 1 lokomotiva. Lokomotiva bi obično došla u satavu kakvog vlaka iz Hutova. Iz Gabele do Hutova su se teretni vlakovi redovito potiskivali i zaprezali. Tada bi po dolazu u Hutovo na vlaku ostala zaprega ili potiskivalica i produžila do Zavale. Iz Zavale bi tada vlak sa 2 lokomotive otišao.
Slijedi nastavak!
II i III kolosijek su imali korisnu dužinu jednaku, svaki po 326m. Za prijem i otpremu kao i za ukrštavanje i preticanje vlakova su bili kolosijeci II i III.Interesantana je bila kolosiječna veza. Vlak koji je dolazio sa zapada od pravca Mostara na II kolosijek je ulazio u pravac a izlazio u skretanje. Sa istočne strane od pravca Huma se na III kolosijek ulazilo u skretanje a izlazilo u pravac. Teretni vlakovi su uglavnom od pravca istoka, Huma išli po III kolosijeku. Zašto? U prethodnom postu sam napisao da je na izlazu iz Zavale prema zapadu, Mostaru bio uspon 18%o. Da bi taj uspon savladali sa 1 lokomotivom serije 85 teretni vlak bi bio maksimalno težak 225t. Na Humu je bio telefonski dogovr sa ukrsničarom u Zavali da vlak da po III kolosijeku sa prolazom. Lokomotiva bi malo usporila kod ulaza u skretanje a onda puni gas i izlaz u pravac. Ukoliko je vlak bio teži od 225t ili je bilo kakvo stajanje radi ukrštavanja ili preticanja morala je doći još 1 lokomotiva. Lokomotiva bi obično došla u satavu kakvog vlaka iz Hutova. Iz Gabele do Hutova su se teretni vlakovi redovito potiskivali i zaprezali. Tada bi po dolazu u Hutovo na vlaku ostala zaprega ili potiskivalica i produžila do Zavale. Iz Zavale bi tada vlak sa 2 lokomotive otišao.
Slijedi nastavak!
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
U pauzi dok čekamo nastavak lepe priče o železničkoj stanici Zavala.
Železnička stanica Dubrovnik 1962.godine. Lokomotiva UNRRA 18 na čelu teretne kompozicije.
Izvor : ebay
Železnička stanica Dubrovnik 1962.godine. Lokomotiva UNRRA 18 na čelu teretne kompozicije.
Izvor : ebay
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na već pomenutom sajtu - Hercegovina bike, pojavljuje se ova fotografija bez jasnih naznaka gde je ovo.
Uz pomoć druge fotografije zaključio sam da je u pitanju železnički most preko Neretve, neposredno iza Gabele a prema stajalištu Krupa i dalje ka Humu.
Današnji izgled ovog mosta :
Uz pomoć druge fotografije zaključio sam da je u pitanju železnički most preko Neretve, neposredno iza Gabele a prema stajalištu Krupa i dalje ka Humu.
Današnji izgled ovog mosta :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na ulazu u stajalište Krupa , na oko 2 km od prvog mosta, pruga prelazi reku Krupu preko ovog mosta .
Tu je se nekad snimao neki partizanski film, zaboravio sam mu ime.
Tu je se nekad snimao neki partizanski film, zaboravio sam mu ime.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ulazak lokomotive jŽ 83-166 u železničku stanicu Šumet 1967.godine :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na stranici 29 se na 2 fotografije pojavljuje ova lokomotiva. Vjerovatno i ova pripada toj seriji. Na ovoj je fotograf najvjerovatnije sa autom prešao malo niže nadvožnjakom prugu i sad se popeo iznad ukrižja Šumet. Cestom je brzo stigao ispred vlaka i napravio one 2 fotografije prije postavljene.PECELJ piše:Ulazak lokomotive jŽ 83-166 u železničku stanicu Šumet 1967.godine :
Izvor : ebay
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Zaboravio sam završiti o Zavali. To je bila ukrsnica. Kakav je status imala do '45 ne bih znao. Ovo što sam pisao se odnosilo poslije WWII. Napisao sam da je to bila ukrsnica. Koja je razlika stanica, ukrsnica? U stanici, kolodvoru stoluje ili dežura otpravnik vlakova ili vozova. U ukrsnici je to STO (saobraćajno transportni otpremnik). Otpravnik nosi crvenu kapu i rukuje (malo pregruba riječ a ne znam koju bih upotrijebio) signalnim loparićem. U ukrsnici UKRSNIČAR (tako su ga kolokvijalno) nazivali ima stndardnu plavu kapu i rukuje crvenom signalnom zastavicom. Ukrštavanja u ukrsnici su dogovarle stanice (otpravnici). U konkretnom slučaju to je bilo Ravno i Hum. Na potezu od Mostara do Dubrovnika je bila sljedeća situacija u vezi stanica, ukrsnica. Mostar st, Rodoč uk, Buna uk, Žitomislići st, Šurmanci uk, Čapljina st, Gabela st, Sjekose uk, Hrasno uk, Hutovo st, Turkovići uk, Velja Međa uk, Ravno uk, Zavala uk, Poljice uk, Jasenica Lug uk, Hum, st, Uskoplje st, Šumet uk i Dubrovnik st. Ukidanjem uskotračne pruge Ploče-Sarajevo došlo je i do prenamjene nekih stanica. Tako su Gabela i Uskoplje postale ukrsnice. Isto tako je Herceg Novi iz statusa stanice postao stajalište. U ukrsnicu je mogao poslat bit otpravnik na zamjenu ukrsničaru. Obrnuto nije moglo biti.
Toliko od mene.
Toliko od mene.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Hvala g.mali.paja na lepim objašnjenjima.
Neke stvari nisam znao. Eto sad naučih !
Neke stvari nisam znao. Eto sad naučih !
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju