Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
- Prilozi
-
- Sarajevo1.jpg (97.32 KiB) Pregledano 1808 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Ja se sjećam tih lokomotiva u Zenici. Bile su crvene boje. Iste takve voze na Šarganu. Viđao sam ih iz vlaka kada sam putovao u i iz Mostara.ivanjz piše:Gospodin Braco Ajdin mi je napisao:
"Postovani gospodine ivanjz, ovo su vrlo interesantne Rumunjske lokomotive koje su dopremljene u Zenica Teretna, a za potrebe Elektrobosne Jajce. Tehnicka komisija je pronasla greske na kocionom sistemu i nikad se nisu pomakle sa ovoga mjesta, gdje su i izrezane. Ne mogu se sjetiti tacno mislim da sam ih slikao negdje 80 ih godina."
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Železnička stanica Alipašin Most. Najveća ranžirna stanica na uskom koloseku u ovom delu Evrope, a možda i u Evropi. Iz ove stanice pruge su se odvajale prema Bosanskom Brodu i jugu.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- AMost-Braco.jpg (123.53 KiB) Pregledano 1733 puta
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Овде на слици се види аутомобил ЦИТРОЕН АЈКУЛА или ЖАБА. Његова производња је кренула 1955 па по томе можамо знати да је сликано најдаље од 55те па на овамо
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
lozacev sin, pozdravljen,
ideja o datiranju fotografije pomoću ajkule odlična je stvar.
Ali ja mislim, da je ovdje žaba serije 3 na stanici, dakle od 1967 na ovamo.
Mislim, da će nam Braco reči tačnu godinu fotografije.
pozdrav
Darko
ideja o datiranju fotografije pomoću ajkule odlična je stvar.
Ali ja mislim, da je ovdje žaba serije 3 na stanici, dakle od 1967 na ovamo.
Mislim, da će nam Braco reči tačnu godinu fotografije.
pozdrav
Darko
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Слажем се са Дарком и ја мислим да је ово сликано око 1970 или пред крај уског колосека.
Јер ако је прва Ајкула произведена 1955 сумњам да је одмах стигла и до нас у оно време и оном стандарду.
Јер ако је прва Ајкула произведена 1955 сумњам да је одмах стигла и до нас у оно време и оном стандарду.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
lozacev sin, pozdravljen
prve ajkule bile su na tržištu stvarno 1955. godine, ali:
Modeli proizvedeni 1955-1968. Ovi modeli su imali okrugle prednje farove i auto je podsećao na žabu.
Kod modela serije 3 promenili su se farovi...sijali su oko ugla
Dakle dupla prednja svetla u staklenom kućištu, koja su u zavisnosti od verzije mogla, prilikom skretanja da se okreću prema radijusu krivine.
Modeli proizvedeni 1967-1975. Farovi na ovom modeli podsećali su na ajkulu i otuda ovaj nadimak.
Pouzeto iz wikipedije: https://sh.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS
Dakle fotografija je od 1967 na ovamo.
pozdrav
Darko
prve ajkule bile su na tržištu stvarno 1955. godine, ali:
Modeli proizvedeni 1955-1968. Ovi modeli su imali okrugle prednje farove i auto je podsećao na žabu.
Kod modela serije 3 promenili su se farovi...sijali su oko ugla
Dakle dupla prednja svetla u staklenom kućištu, koja su u zavisnosti od verzije mogla, prilikom skretanja da se okreću prema radijusu krivine.
Modeli proizvedeni 1967-1975. Farovi na ovom modeli podsećali su na ajkulu i otuda ovaj nadimak.
Pouzeto iz wikipedije: https://sh.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS
Dakle fotografija je od 1967 na ovamo.
pozdrav
Darko
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Као што нам је помогла ЦИТРОЕН АЈКУЛА да приближно одредимо време фотографије на станици Алипашин Мост тако нам на овој фотографији код станице Лужани између Дервенте и Брода може помоћи то што се види у доњем левом углу ГУВЕРНАЛА од моторића ТОМОС т12 или популарни КОЛИБРИЋ то је онај тробрзинац што се шалтао ручно на сајле.Имам ја и сада такав моторић а овај на слици је од фотографа и памтим га до средине 80тихivanjz piše:Ložačev sin je napisao:
"Železnička stanica Bosanski Lužani u vreme Velikogospoinskog vašara u Derventi 28.Avgusta 1965. Kondukter koi visi na vratima vagona u svetlijoj uniformi je Šaula zvani Kuja iz Novog Sela kod Broda. Pogledajte da je velika gužva u vozu i da ima putnika i na krovu".
http://www.google.com
- Prilozi
-
- BLuzani.jpg (172.78 KiB) Pregledano 1542 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Izgled mosta u Bosanskom Brodu pre rata 90-tih koji je porušen. Vidi se železnička pruga koja je vodila do Rafinerije. Današnji most je iste konstrukcije ali pruge više nema.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- BBrod.jpg (136.59 KiB) Pregledano 1735 puta
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Да мало објасним у детаље.Овај мост са жељезном конструкцијом иде од славонске стране до средине Саве до малог острва онда се наставља према Б Броду бетонски мост.У последњем рату октобра 1992 није уопште порушена ова жељезна конструкција него бетонска и то само један лук Тај порушени део моста би био на овој слици иза аутобуса.На овој слици је поглед према Б Броду десно узводно Загреб а лево Београд.На месту ове пруге је сада постављена јака челична мрежа по којој се може и ходати али нико не иде јер лево постоји пешачка тракаivanjz piše:Izgled mosta u Bosanskom Brodu pre rata 90-tih koji je porušen. Vidi se železnička pruga koja je vodila do Rafinerije. Današnji most je iste konstrukcije ali pruge više nema.
http://www.google.com
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 30 gostiju